Date: 24.1.2017 / Article Rating: 4 / Votes: 679
Professay.info #Thesis statements for response to literature

Recent Posts

Home >> Uncategorized >> Thesis statements for response to literature

Thesis statements for response to literature

Oct/Tue/2017 | Uncategorized

Thesis Statement In Response To …

Thesis statements for response to literature

Write my Paper for Cheap in High Quality -
Thesis Literature - kamuharustau com

Anonyme, Le Roman de Renart : extraits choisis. Statements For Response. Floriane, 5B, Albane H, 5D, Adele M, 5B 18 Novembre 2011 A. Auteurs : Ce livre a ete ecrit par plusieurs auteurs anonymes. One. Collection : Livre de poche jeunesse. For Response. Traduction et adaptation de : Albert-Marie Schmidt. Essays For Class 10. Theme principal : Les aventures de Renart le bandit.

C’est l’histoire de Renart un bandit qui tue pour se nourrir, qui attrape les gens par la ruse. Thesis Statements. Au cours de ses aventures il rencontre des animaux comme Ysengrin le loup, Chantecler le coq, Tybert le chat, Pinte la poule et bien d’autres. Transition. Ces animaux-la lui en veulent tous a cause de sa ruse. Thesis Statements For Response To Literature. Renart vole la viande d’Ysengrin, a failli manger Chantecler, a tue la s?ur de Pinte… Mais le larron s’en sort toujours sauf un jour ou le lion, qui est le roi, intente un proces contre Renart. Types. Ce dernier s’y rend mais faillit y mourir. Le proces est reporte un autre jour. Thesis To Literature. Brun, l’ours, essaie d’emmener Renart a la cour pour le proces mais celui-ci le piege. Essays. Grimbert, le blaireau (il est aussi le cousin du goupil), reussit a l’emmener au proces. Statements For Response To Literature. Renart est condamne a mort mais on cromwell villain essay lui offre sa derniere chance. Statements To Literature. Le goupil evite par d’autres chances, la mort. Resume Career. - J’ai grand besoin, dit le lion, d’etre delivre de souffrir.

Je ne me soutiens plus, je meurs. Renart le couche sur le ventre et lui pousse dans les narines une prise d’Aliboron. Thesis Statements To Literature. Son corps se gonfle comme une outre. Career. L’agonisant bouge et tressaute tant qu’un pet lui vole du cul. For Response. Il s’eternue, il se demene. Cromwell. Pauvre roi, quel travail est sien ! Son corps enfle toujours. To Literature. Il craque. La sueur lui trempe l’echine : - je vais me fendre en deux, dit-il. Essay On Impact Of Social Media. - Ne craignez rien, repond Renart, vous etes sans erreur gueri. Thesis. Puis il l’etend devant le feu, lui impose la peau du loup et lui glisse en la bouche un brin d’herbe Aliboron.

Il en sent le gout. 10. Aussitot, la souffrance quitte ses mains, ses pieds, son corps. Thesis Statements. Ce passage est important pour la suite de l’histoire car Renart en lui administrant de l’herbe d’Aliboron guerit le lion qui est roi. Media. Celui-ci lui fait donc confiance pour la suite de l’histoire. To Literature. Mon avis personnel concernant le livre : J’ai bien aime ce livre car l’histoire est interessante. John Summary. J’aime le theme choisi car j’ai toujours apprecie les histoires du moyen-age. Thesis For Response. Mais je ne l’ai pas aime car c’est difficile a comprendre. Il y a trop de vieux francais.

Je recommande ce livre a ceux qui aiment les histoires du moyen-age, qui aiment lire des gros livres. Dryden An Essay Of Dramatic Poesy. (illustration de cet article par une enluminure du XIVe siecle representant Renart devant la justice du roi Lion ) Adele M 5B, 18/11/11. Thesis Statements For Response To Literature. Titre : Le Roman de Renart. Auteurs : plusieurs mais anonymes. Edition : Magnard College. Cromwell Hero. Collection : Classiques et contemporains. Thesis Statements For Response. Genre : roman du Moyen-age. Transition Words. theme : les aventures d'un renard nomme Renart, au Moyen-Age. Statements For Response To Literature. Sujet : C’est l’histoire d’un renard, a qui il arrive toutes sortes d’aventures. Of Classification. Il a un ennemi, un loup nomme Ysengrin.

Le roi, un lion, veut le tuer, car il mange des oiseaux qui sont ses sujets. For Response To Literature. A la fin il est presque mort et il se serait fait enterrer vivant s’il ne s’etait pas reveille juste avant. - Cela ne vaut rien, dit Renard. Hero Essay. Chanteclin chantait tout autrement, a longs traits, les yeux fermes ; on statements for response to literature l’entendait bien de vingt enclos. On Impact Of Social Media On Society. Chantecler croit qu’il dit vrai, et laisse aller sa melodie, les yeux fermes, avec beaucoup de force. Thesis Statements For Response To Literature. Renard ne veut plus attendre : sautant par-dessus un chou rouge, il le saisit par le milieu du cou, et s’enfuit tout content d’avoir conquis sa proie. Persuasive Essays. » Source de l'image : Theatre des Marionnettes de Geneve. Thesis For Response To Literature. Je n’ai pas tellement aime ce livre, car il est redige en vieux francais, et meme s’il y a un lexique a la fin, tout n’est pas explique : c’est donc assez difficile a comprendre. Career One. Par contre, certains passages sont agreables car il sont droles. Statements For Response To Literature. Auteurs : anonymes sauf pour : Richard de Lison, Pierre de Saint Cloud et le Pretre de la Croi- en- Brie. Cromwell Villain. -Titre : Le Rom an for response De Renart.

-Edition : Hachette (editeur), Le Livre De Poche Jeunesse (collection), pendant la fin du 13 eme siecle et le deb ut du 14 eme siecle (dates). English Essays 10. Ce livre est appele roman mais ressemble a un long fabliau du Moyen-Age. Thesis Statements. Un renard qui cherche a manger. John Of Dramatic Summary. Il est ruse et cruel. Statements For Response. Premier livre :1- le renard persuade Chantecler de chanter les yeux fermes. Types. le goupil l’attrape mais le coq se libere en faisant parler Renart.

2- Le corbeau, sire Tiecelin, flatte par Renart, laisse tomber son morceau de fromage, en chantant. 3- La mesange embrasse Renart s’en se faire prendre. 4- Renart se fait prendre par un ecuyer, qui le croit mort. Statements. Le goupil se libere en lui mordant les fesses. 5- Renard etant malade, se refugie chez son oncle, Ysengrin, le loup, qui le nourrit. Le goupil lui vole ses bacons.

6- En voulant pecher, la queue d’Ysengrin reste prise dans la glace. Essays Transition Words. Son neveu, Renart, l’abandonne. Thesis To Literature. 7- Renard voulut pousser Tybert le chat dans un piege, mais sa ruse ne marche pas. Ils trouvent ensemble une andouille, que Tybert mangera tout seul ! 8- Apres avoir mange une corneille, Renart se fait pardonner par Ysengrin, en lui offrant un jambon. Hero Essay. 9- Renart fait croire a dame Hersent que son mari le loup l’accuse pour l’avoir trompe. For Response. Second livre : 1- En voulant se venger, Ysengrin et Roinel, tendent un piege a Renart, mais celui-ci, y echappe. Essays Words. 2- Ysengrin se plaint devant la cour, mais Noble le roi lion, souhaite qu’il y ait la paix. 3- Le goupil n’a plus de souci a se faire jusqu’au moment ou les poules viennent a la cour et se plaignent de Renart qui a tue des volailles. 4- L’ours Brun est mande par le roi pour faire venir Renart a la cour.

Mais celui-ci est piege par le goupil qui lui promet du miel. Thesis Statements For Response To Literature. 5- Cette fois ci, c’est Tybert qui doit aller chercher Renart. Mais cette fois encore le goupil piege Tybert en lui promettant les souris de la cave d’une famille de vilains. 6- Grimbert, le blaireau, apporte a Renart, son cousin, la lettre du roi. Essays. Le goupil part avec lui a la cour. Thesis Statements. 7- Renart a encore eu de la chance car le roi voulait le pendre mais pour finir sa punition a ete de porter la croix en penitence. John Dryden. 8- Renard recoit l’anneau de dame Fiere, la femme du lion. Statements To Literature. Le goupil defie le roi. Essays. 9- Au bout de six mois de siege, le goupil, apres avoir seduit la lionne, se fait prendre. Thesis For Response To Literature. 10- Noble libere Renart grace a dame Renart qui lui donne son argent pour liberer le goupil.

Le tiers livre :1- Bord de la mort, Roinel le chien est pendu par Renart mais Noble arriva a temps pour le sauver. 2- Renart reussit a sauver le roi, qui etait tres malade, grace a l’herbe aliboron. Persuasive Transition Words. 3- Pendant le combat contre les Paiens, Renart fait la cour a la lionne. To Literature. 4- Faisant passer le roi comme mort, le goupil epouse Fiere, la femme du roi. Of Dramatic. Apres etre revenu, le roi ne se doute de rien. Statements. 5- Renard chasse des proies pour le roi, qui le felicite. Cromwell. Le roi mange seul les proies. To Literature. 6- Renard misa et perdit son derriere aux echecs. Mourant il decide de se confesser. English Essays 10. 7- Renard est veille joyeusement, quand il etait malade. For Response To Literature. 8- Le goupil se reveille et se saisit de Chantecler qui etait au bord de sa tombe.

9- Chantecler est vainqueur de Renart. 10- Renart se fait passer pour mort. For Class. C’est la fin de l’histoire. Thesis For Response. -page 74 et 75 : « Il m’accuse de vous aimer et tout le comte retentit de ses clameurs et commerages. Essays Transition. Il a suborne ses amis pour me faire laidure et honte. Statements. Eux-je pourtant jamais la mine d’un qui vous incite a la folie ? Fi donc ! Comment y penserais-je ? Telle requete trop vilaine. On Impact Of Social Media On Society. » Quand Hersent oit cette nouvelle, le depit elle sue et brule : -« Comment ? » criaille-t-elle, ainsi ce sont les propos que l’on tient ! Certes a tort on thesis me diffame. For Class. Mais qui venge une honte fausse, souvent poursuit un vrai malheur. To Literature. Je le proclame tout crument : jamais n’ai pense vilenie. Essay On Impact Media. Mais puisque le brut me l’impute, je veux, Renart que vous m’aimiez. Statements For Response To Literature. Revenez me faire visite. Je vous avouerai pour mon ami.

Aucun temoin pour nous trahir… » Cette partie est importante car c’est la grande raison pour laquelle Ysengrin voulut se venger de Renart. Career. J’ai beaucoup aime « Le Roman de Renart » car je trouvais ca amusant que ce soient des animaux qui fassent l’histoire. For Response To Literature. J’ai trouve ce roman complique car certains mots sont du Moyen-age, donc je ne les comprenais pas mais le plus souvent la traduction etait ecrite dans le livre. C’est aussi un avantage, car grace a ca je connais de nouveaux mots. Cromwell Villain. Je vous conseille de le lire car l’histoire est bien.

unicorn 06/05/2017 20:41. Thesis For Response. Je voulais juste faire une petite remarque a propos de la fiche de lecture de Floriane et Albane : elles ont toutes les deux dit que Renart etait un renard, alors que c'est un goupil. Of Dramatic. Abonne vous a ma chaine youtube : Sarah 13/02/2017 21:40. For Response. Salut, je veux remercier Adele car elle m'a aide a ecrire le resume general de l'oeuvre ; Son resume etait bien. Resume One. kjfd 01/05/2016 13:41. pour quoi vous aimez le livre. To Literature. Celia 05/04/2016 14:23. Persuasive Words. et une question quelle est votre personnage prefere et pourquoi svp. Thesis. Celia 05/04/2016 14:21. Essays Transition Words. vous etes vraiment cool pck moi aussi je devais le lire mais je navais pas vraiment envie donc jai pris vos resume merci beaucoup. rr 14/06/2014 19:48.

vous pouvez lire plein histoires du roman de Renart en ligne ici pour.

Write My Paper -
Response to Literature: Purpose and Tools - Nancy Fetzer

luthers dissertation Click to purchase a. Book of Concord. - 1518 Heidelberg Disputation. - TDP readings from the BoC on thesis statements for response to literature, facebook. Following Luther's proposal for dryden an essay poesy summary, a disputation on the subject of indulgences, the thesis statements for response, Augustinian Order, to which Luther belonged, was generally supportive of his views. The head of the order in villain essay, Germany, Johannes Staupitz, called for a formal disputation to be attended by the leadership of the order, in which Luther would be provided a chance to for response to literature, expand upon his concern. The disputation took place at the meeting of the Augustinian Order, in Heidelberg, in April 1518. Essays 10! Luther's opponents had been hopeful that Luther would be silenced, but Staupitz wanted to give Luther a fair hearing, since he was generally sympathetic with Luther's views. At the meeting, Luther put forward a theology of the cross as opposed to a theology of glory. The disputation is, in many ways, more significant than the 95 theses, for thesis to literature, they advanced Luther's growing realization that the theology of late Medieval Roman Catholicism was fundamentally and types essays, essentially at thesis statements, odds with Biblical theology.

As a result of the disputation, John Eck proposed a debate between himself and representatives of Luther's views, which was held in Leipzig from June to July, 1519. Brother Martin Luther, Master of Sacred Theology, will preside, and Brother Leonhard Beyer, Master of Arts and Philosophy, will defend the following theses before the Augustinians of this renowned city of resume one, Heidelberg in the customary place, on April 26th 1518. Distrusting completely our own wisdom, according to thesis for response to literature, that counsel of the Holy Spirit, »Do not rely on your own insight« (Prov. Words! 3:5), we humbly present to the judgment of all those who wish to be here these theological paradoxes, so that it may become clear whether they have been deduced well or poorly from St. Paul, the especially chosen vessel and instrument of Christ, and also from St. Augustine, his most trustworthy interpreter. debated in the Chapter at Heidelberg, May 1518, A.D. The law of thesis statements for response, God, the most salutary doctrine of life, cannot advance man on his way to righteousness, but rather hinders him. This is made clear by english essays, the Apostle in for response, his letter to the Romans ( 3:21 ): »But now the righteousness of on impact, God has been manifested apart from the thesis, law.« St. Augustine interprets this in transition, his book ?The Spirit and the Letter? (De Spiritu et Littera): »Without the law, that is, without its support.« In Rom.

5:20 the Apostle states, »Law intervened, to increase the trespass « , and in Rom. 7:9 he adds, »But when the commandment came, sin revived.« For this reason he calls the law »a law of thesis statements for response to literature, death« and »a law of sin« in 10, Rom. 8:2. Indeed, in 2 Cor. 3:6 he says, »the written code kills« , which St. Augustine throughout his book ?The Spirit and the Letter? understands as applying to every law, even the holiest law of God. Much less can human works, which are done over and over again with the thesis statements for response, aid of natural precepts, so to speak, lead to that end. Since the law of God, which is holy and unstained, true, just, etc., is given man by God as an aid beyond his natural powers to enlighten him and move him to do the good, and nevertheless the opposite takes place, namely, that he becomes more wicked, how can he, left to his own power and without such aid, be induced to do good? If a person does not do good with help from essay of social on society, without, he will do even less by his own strength. Therefore the Apostle, in thesis to literature, Rom.

3:10-12, calls all persons corrupt and impotent who neither understand nor seek God, for all, he says, have gone astray. Although the types, works of thesis statements for response to literature, man always seem attractive and good, they are nevertheless likely to be mortal sins. Human works appear attractive outwardly, but within they are filthy, as Christ says concerning the Pharisees in Matt. 23:27. For they appear to the doer and others good and beautiful, yet God does not judge according to persuasive essays words, appearances but searches »the minds and hearts« (Ps.

7:9). Thesis Statements For Response To Literature! For without grace and faith it is impossible to have a pure heart. Acts 15:9: »He cleansed their hearts by faith.« The thesis is proven in the following way: If the works of career one, righteous men are sins, as Thesis 7 of this disputation states, this is much more the case concerning the works of those who are not righteous. To Literature! But the just speak in behalf of their works in the following way: »Do not enter into judgment with thy servant, Lord, for no man living is righteous before thee« (Ps. An Essay Of Dramatic! 143:2). The Apostle speaks likewise in Gal. 3:10, »All who rely on the works of the law are under the curse.« But the works of men are the works of the law, and the curse will not be placed upon venial sins.

Therefore they are mortal sins. Thesis Statements! In the essay on impact of social, third place, Rom. 2:21 states, »You who teach others not to steal, do you steal?« St. Augustine interprets this to thesis statements to literature, mean that men are thieves according to their guilty consciences even if they publicly judge or reprimand other thieves. Although the works of God are always unattractive and appear evil, they are nevertheless really eternal merits. That the works of hero villain essay, God are unattractive is clear from what is said in thesis statements for response to literature, Isa. 53:2, »He had no form of comeliness« , and in transition, 1 Sam. 2:6, »The Lord kills and brings to life; he brings down to thesis statements for response to literature, Sheol and raises up.« This is understood to mean that the an essay of dramatic poesy, Lord humbles and frightens us by means of the law and the sight of our sins so that we seem in the eyes of men, as in our own, as nothing, foolish, and wicked, for we are in truth that. Insofar as we acknowledge and confess this, there is »no form or beauty« in us, but our life is hidden in God (i.e. in the bare confidence in thesis statements for response, his mercy), finding in ourselves nothing but sin, foolishness, death, and hell, according to essay, that verse of the Apostle in 2 Cor. 6:9-10, »As sorrowful, yet always rejoicing; as dying, and behold we live.« And that it is which Isa. 28:21 calls the thesis for response to literature, »alien work« of God »that he may do his work« (that is, he humbles us thoroughly, making us despair, so that he may exalt us in his mercy, giving us hope), just as Hab.

3:2 states, »In wrath remember mercy.« Such a man therefore is displeased with all his works; he sees no beauty, but only essay of social his depravity. Indeed, he also does those things which appear foolish and disgusting to others. This depravity, however, comes into being in statements, us either when God punishes us or when we accuse ourselves, as 1 Cor. 11:31 says, »If we judged ourselves truly, we should not be judged by the Lord«. Deut.

32:36 also states, »The Lord will vindicate his people and have compassion on his servants.« In this way, consequently, the unattractive works which God does in us, that is, those which are humble and devout, are really eternal, for humility and fear of God are our entire merit. The works of men are thus not mortal sins (we speak of works which are apparently good), as though they were crimes. For crimes are such acts which can also be condemned before men, such as adultery, theft, homicide, slander, etc. Mortal sins, on essay on impact, the other hand, are those which seem good yet are essentially fruits of a bad root and a bad tree. Augustine states this in the fourth book of statements to literature, ?Against Julian? (Contra Julianum) . The works of God (we speak of those which he does through man) are thus not merits, as though they were sinless. In Eccles. 7:20, we read, »Surely there is not a righteous man on earth who does good and never sins.« In this connection, however, some people say that the righteous man indeed sins, but not when he does good. They may be refuted in the following manner: If that is what this verse wants to say, why waste so many words? Or does the Holy Spirit like to indulge in persuasive essays transition words, loquacious and foolish babble?

For this meaning would then be adequately expressed by the following: »There is not a righteous man on earth who does not sin.« Why does he add »who does good,« as if another person were righteous who did evil? For no one except a righteous man does good. Where, however, he speaks of thesis statements, sins outside the realm of good works he speaks thus (Prov. 24:16), »The righteous man falls seven times a day.« Here he does not say: A righteous man falls seven times a day when he does good. This is a comparison: If someone cuts with a rusty and resume one, rough hatchet, even though the thesis to literature, worker is a good craftsman, the resume career, hatchet leaves bad, jagged, and ugly gashes.

So it is for response, when God works through us. The works of the righteous would be mortal sins if they would not be feared as mortal sins by the righteous themselves out of pious fear of God. This is clear from media, Thesis 4. To trust in works, which one ought to do in fear, is equivalent to giving oneself the honor and statements to literature, taking it from God, to whom fear is due in connection with every work. But this is completely wrong, namely to please oneself, to enjoy oneself in one's works, and to adore oneself as an idol. He who is self-confident and without fear of God, however, acts entirely in this manner. For if he had fear he would not be self-confident, and for this reason he would not be pleased with himself, but he would be pleased with God. In the second place, it is on impact media on society, clear from the words of the Psalmist (Ps. 143:2), »Enter not into judgment with thy servant« , and Ps. 32:5, »I said: I will confess my transgressions to the Lord.« etc.

But that these are not venial sins is clear because these passages state that confession and repentance are not necessary for venial sins. If, therefore, they are mortal sins and »all the saints intercede for them« , as it is stated in the same place, then the works of the statements, saints are mortal sins. But the works of the of classification, saints are good works, wherefore they are meritorious for them only through the fear of their humble confession. In the third place, it is clear from the Lord's Prayer, »Forgive us our trespasses« (Matt. 6:12). Statements To Literature! This is a prayer of the saints, therefore those trespasses are good works for which they pray. But that these are mortal sins is clear from the persuasive transition words, following verse, »If you do not forgive men their trespasses, neither will your father forgive your trespasses« (Matt. Statements To Literature! 6:15).

Note that these trespasses are such that, if unforgiven, they would condemn them, unless they pray this prayer sincerely and resume one, forgive others. In the for response, fourth place, it is clear from Rev. Persuasive Transition! 21:27, »Nothing unclean shall enter into it« (the kingdom of heaven). But everything that hinders entrance into the kingdom of heaven is mortal sin (or it would be necessary to interpret the concept of »mortal sin« in another way). Venial sin, however, hinders because it makes the soul unclean and has no place in the kingdom of thesis statements for response to literature, heaven. Consequently, etc.

By so much more are the works of man mortal sins when they are done without fear and in unadulterated, evil self-security. The inevitable deduction from the preceding thesis is clear. For where there is no fear there is no humility. Where there is english 10, no humility there is pride, and where there is pride there are the wrath and judgment of God, »for God opposes the haughty . Statements For Response To Literature! Indeed, if pride would cease there would be no sin anywhere. To say that works without Christ are dead, but not mortal, appears to english 10, constitute a perilous surrender of the fear of God. For in this way men become certain and therefore haughty, which is perilous. Thesis! For in such a way God is constantly deprived of the glory which is resume career, due him and which is transferred to to literature, other things, since one should strive with all diligence to types of classification essays, give him the glory-the sooner the better. For this reason the Bible advises us, »Do not delay being converted to the Lord.« For if that person offends him who withdraws glory from thesis, him, how much more does that person offend him who continues to withdraw glory from resume career one, him and does this boldly! But whoever is not in Christ or who withdraws from him withdraws glory from him, as is well known. Indeed, it is very difficult to see how a work can be dead and at the same time not a harmful and mortal sin.

This I prove in the following way: Scripture does not speak of dead things in to literature, such a manner, stating that something is not mortal which is nevertheless dead. Indeed, neither does grammar, which says that »dead« is a stronger term than »mortal« . For the grammarians call a mortal work one which kills, a »dead« work not one that has been killed, but one that is not alive. But God despises what is not alive, as is written in Prov. 15:8, »The sacrifice of the wicked is an abomination to cromwell hero villain, the Lord.« Second, the will must do something with respect to such a dead work, namely, either love or hate it.

The will cannot hate a dead work since the thesis statements for response, will is evil. Consequently the will loves a dead work, and therefore it loves something dead. In that act itself it thus induces an essay of social on society, evil work of the statements to literature, will against of dramatic poesy summary God whom it should love and honor in this and in every deed. Arrogance cannot be avoided or true hope be present unless the judgment of condemnation is thesis statements for response, feared in every work. This is clear from Thesis 4. For it is impossible to trust in types of classification essays, God unless one has despaired in all creatures and knows that nothing can profit one without God. Since there is no person who has this pure hope, as we said above, and since we still place some confidence in the creature, it is clear that we must, because of impurity in thesis statements for response, all things, fear the judgment of God. Thus arrogance must be avoided, not only in cromwell villain essay, the work, but in the inclination also, that is, it must displease us still to have confidence in the creature. In the sight of thesis for response, God sins are then truly venial when they are feared by men to be mortal. This becomes sufficiently clear from what has been said.

For as much as we accuse ourselves, so much God pardons us, according to the verse, »Confess your misdeed so that you will be justified« (cf. Isa. 43:26), and according to another (Ps. 141:4), »Incline not my heart to any evil, to busy myself with wicked deeds« . Free will, after the fall, exists in essays transition words, name only, and as long as it does what it is able to do, it commits a mortal sin. The first part is clear, for thesis statements, the will is captive and subject to sin. Not that it is nothing, but that it is not free except to do evil.

According to John 8:34,36, »Every one who commits sin is a slave to english essays 10, sin.« »So if the Son makes you free, you will be free indeed.« Hence St. Augustine says in his book ?The Spirit and the Letter? : »Free will without grace has the power to do nothing but sin« ; and in statements for response to literature, the second book of villain essay, ?Against Julian? , »You call the will free, but in fact it is an enslaved will,« and in many other places. The second part is clear from what has been said above and for response, from the verse in Hos. 13:9, »Israel , you are bringing misfortune upon yourself, for your salvation is an essay of dramatic summary, alone with me,« and from similar passages. Free will, after the fall, has power to do good only in a passive capacity, but it can always do evil in an active capacity. An illustration will make the meaning of this thesis clear. Just as a dead man can do something toward life only in his original capacity ( in vitam solum subiective ), so can he do something toward death in an active manner while he lives. Free will, however, is dead, as demonstrated by the dead whom the Lord has raised up, as the holy teachers of the statements to literature, church say. St. Augustine, moreover, proves this same thesis in his various writings against the Pelagians. Nor could free will remain in a state of innocence, much less do good, in an active capacity, but only in its passive capacity ( subiectiva potentia ).

The Master of the Sentences (Peter Lombard), quoting Augustine, states, »By these testimonies it is obviously demonstrated that man received a righteous nature and a good will when he was created, and also the help by means of which he could prevail. Otherwise it would appear as though he had not fallen because of his own fault.« He speaks of the active capacity ( potentia activa ), which is obviously contrary to Augustine's opinion in his book ?Concerning Reprimand and Grace? (De Correptione et Gratia), where the latter puts it in john dryden an essay summary, this way: »He received the statements to literature, ability to act, if he so willed, but he did not have the will by means of which he could act.« By »ability to essays, act« he understands the statements for response to literature, original capacity ( potentia subiectiva ), and by »will by means of which he could,« the active capacity ( potentia activa ). The second part (of the thesis), however, is sufficiently clear from the english 10, same reference to thesis statements, the Master. The person who believes that he can obtain grace by doing what is in him adds sin to sin so that he becomes doubly guilty. On the basis of what has been said, the on impact of social, following is clear: While a person is doing what is in him, he sins and seeks himself in everything. But if he should suppose that through sin he would become worthy of or prepared for grace, he would add haughty arrogance to for response to literature, his sin and not believe that sin is cromwell villain essay, sin and thesis to literature, evil is evil, which is an exceedingly great sin. As Jer. 2:13 says, »For my people have committed two evils: they have forsaken me, the fountain of living waters, and hewed out cisterns for villain essay, themselves, broken cisterns, that can hold no water,« that is, through sin they are far from thesis statements for response, me and yet they presume to do good by their own ability. Now you ask: What then shall we do?

Shall we go our way with indifference because we can do nothing but sin? I would reply: By no means. But, having heard this, fall down and pray for grace and place your hope in Christ in whom is our salvation, life, and resurrection. For this reason we are so instructed-for this reason the law makes us aware of sin so that, having recognized our sin, we may seek and receive grace. Thus God »gives grace to the humble« (1 Pet. 5:5), and »whoever humbles himself will be exalted« (Matt. On Impact! 23:12). The law humbles, grace exalts.

The law effects fear and thesis statements to literature, wrath, grace effects hope and mercy. Through the law comes knowledge of sin (Rom. 3:20), through knowledge of sin, however, comes humility, and through humility grace is acquired. Essays! Thus an action which is alien to God's nature ( opus alienum dei ) results in a deed belonging to his very nature ( opus proprium ): he makes a person a sinner so that he may make him righteous. Nor does speaking in this manner give cause for despair, but for statements, arousing the desire to humble oneself and villain, seek the grace of to literature, Christ. This is clear from what has been said, for, according to the gospel, the essays words, kingdom of statements to literature, heaven is given to john an essay poesy, children and the humble (Mark 10:14,16), and Christ loves them. They cannot be humble who do not recognize that they are damnable whose sin smells to high heaven. Statements To Literature! Sin is recognized only through the law.

It is apparent that not despair, but rather hope, is preached when we are told that we are sinners. Villain Essay! Such preaching concerning sin is a preparation for grace, or it is rather the recognition of sin and faith in such preaching. Yearning for grace wells up when recognition of thesis statements to literature, sin has arisen. A sick person seeks the an essay of dramatic poesy, physician when he recognizes the for response to literature, seriousness of his illness. Villain Essay! Therefore one does not give cause for despair or death by telling a sick person about the danger of thesis statements to literature, his illness, but, in effect, one urges him to seek a medical cure. To say that we are nothing and constantly sin when we do the best we can does not mean that we cause people to despair (unless we are fools); rather, we make them concerned about the grace of our Lord Jesus Christ. It is certain that man must utterly despair of john, his own ability before he is prepared to receive the grace of Christ. The law wills that man despair of his own ability, for it »leads him into hell« and »makes him a poor man« and shows him that he is for response, a sinner in all his works, as the Apostle does in on impact on society, Rom. 2 and 3:9, where he says, »I have already charged that all men are under the power of thesis statements to literature, sin.« However, he who acts simply in accordance with his ability and believes that he is thereby doing something good does not seem worthless to himself, nor does he despair of his own strength.

Indeed, he is so presumptuous that he strives for grace in reliance on career, his own strength. That person does not deserve to be called a theologian who looks upon the »invisible« things of God as though they were clearly »perceptible in those things which have actually happened« (Rom. 1:20; cf. Thesis Statements! 1 Cor 1:21-25). This is cromwell hero essay, apparent in the example of those who were »theologians« and still were called »fools« by the Apostle in thesis statements for response, Rom.

1:22. Furthermore, the invisible things of God are virtue, godliness, wisdom, justice, goodness, and so forth. The recognition of of classification essays, all these things does not make one worthy or wise. He deserves to be called a theologian, however, who comprehends the visible and manifest things of God seen through suffering and the cross. The manifest and statements to literature, visible things of God are placed in opposition to the invisible, namely, his human nature, weakness, foolishness. The Apostle in 1 Cor. 1:25 calls them the weakness and folly of God. Because men misused the knowledge of God through works, God wished again to be recognized in suffering, and to condemn »wisdom concerning invisible things« by means of »wisdom concerning visible things« , so that those who did not honor God as manifested in his works should honor him as he is hidden in his suffering ( absconditum in passionibus ). John Poesy! As the thesis statements, Apostle says in 1 Cor. 1:21, »For since, in the wisdom of God, the world did not know God through wisdom, it pleased God through the folly of transition words, what we preach to save those who believe.« Now it is not sufficient for anyone, and it does him no good to recognize God in his glory and majesty, unless he recognizes him in the humility and shame of the cross. Thus God destroys the wisdom of the wise, as Isa.

45:15 says, »Truly , thou art a God who hidest thyself.« So, also, in John 14:8, where Philip spoke according to the theology of glory: »Show us the Father.« Christ forthwith set aside his flighty thought about seeing God elsewhere and led him to himself, saying, »Philip , he who has seen me has seen the Father« (John 14:9). For this reason true theology and recognition of God are in the crucified Christ, as it is thesis, also stated in John 10 (John 14:6) »No one comes to the Father, but by me.« »I am the door« (John 10:9), and villain essay, so forth. A theology of thesis statements, glory calls evil good and good evil. A theology of the cross calls the thing what it actually is. This is clear: He who does not know Christ does not know God hidden in types, suffering. Thesis To Literature! Therefore he prefers ,works to suffering, glory to the cross, strength to weakness, wisdom to of classification essays, folly, and, in general, good to evil. These are the thesis statements, people whom the apostle calls »enemies of the cross of Christ« (Phil. 3:18), for they hate the career one, cross and suffering and love works and the glory of thesis statements, works. Thus they call the good of the essay on impact media on society, cross evil and the evil of a deed good. God can be found only in for response, suffering and the cross, as has already been said Therefore the friends of the cross say that the cross is persuasive essays transition, good and works are evil, for through the cross works are dethroned and the »old Adam« , who is especially edified by works, is crucified.

It is impossible for a person not to be puffed up by his »good works« unless he has first been deflated and destroyed by suffering and evil until he knows that he is worthless and that his works are not his but God's. That wisdom which sees the invisible things of God in thesis statements for response to literature, works as perceived by man is of social on society, completely puffed up, blinded, and hardened. This has already been said. Because men do not know the cross and hate it, they necessarily love the opposite, namely, wisdom, glory, power, and so on. Therefore they become increasingly blinded and hardened by such love, for desire cannot be satisfied by the acquisition of those things which it desires. Statements! Just as the love of money grows in proportion to of social, the increase of the money itself, so the dropsy of the soul becomes thirstier the more it drinks, as the poet says: »The more water they drink, the more they thirst for it.« The same thought is expressed in Eccles. 1:8: »The eye is not satisfied with seeing, nor the ear filled with hearing.« This holds true of thesis statements for response to literature, all desires. Thus also the desire for essays for class 10, knowledge is not satisfied by the acquisition of thesis, wisdom but is stimulated that much more. Likewise the desire for glory is not satisfied by words, the acquisition of glory, nor is the to literature, desire to rule satisfied by hero essay, power and authority, nor is the desire for praise satisfied by praise, and so on, as Christ shows in thesis to literature, John 4:13, where he says, »Every one who drinks of this water will thirst again.« The remedy for words, curing desire does not lie in satisfying it, but in extinguishing it.

In other words, he who wishes to become wise does not seek wisdom by progressing toward it but becomes a fool by retrogressing into thesis statements, seeking »folly« . Likewise he who wishes to have much power, honor, pleasure, satisfaction in all things must flee rather than seek power, honor, pleasure, and satisfaction in all things. This is the wisdom which is folly to persuasive essays transition, the world. The »law brings the wrath« of God (Rom. 4:15), kills, reviles, accuses, judges, and condemns everything that is not in Christ. Thus Gal. 3:13 states, »Christ redeemed us from the thesis to literature, curse of the law« ; and: »For all who rely on works of the dryden an essay, law are under the curse« (Gal. 3:10); and Rom.

4:15: »For the law brings wrath« ; and Rom. 7:10: »The very commandment which promised life proved to thesis statements to literature, be the death of me« ; Rom. 2:12: »All who have sinned without the law will also perish without law.« Therefore he who boasts that he is wise and learned in the law boasts in his confusion, his damnation, the wrath of God, in death. As Rom. 2:23 puts it: »You who boast in the law.« Yet that wisdom is not of itself evil, nor is the law to be evaded; but without the theology of the cross man misuses the best in on impact on society, the worst manner. Indeed »the law is holy« (Rom. 7:12), »every gift of God good« (1 Tim.

4:4), and »everything that is created exceedingly good« , as in Gen. 1:31. But, as stated above, he who has not been brought low, reduced to nothing through the cross and suffering, takes credit for works and wisdom and statements to literature, does not give credit to God. He thus misuses and defiles the gifts of God. He, however, who has emptied himself (cf.

Phil. 2:7) through suffering no longer does works but knows that God works and does all things in him. For this reason, whether God does works or not, it is all the resume career one, same to him. Statements To Literature! He neither boasts if he does good works, nor is he disturbed if God does not do good works through him. He knows that it is on impact of social media, sufficient if he suffers and is brought low by the cross in order to be annihilated all the thesis statements to literature, more. It is this that Christ says in John 3:7, »You must be born anew.« To be born anew, one must consequently first die and essays, then be raised up with the Son of Man. To die, I say, means to feel death at thesis statements for response to literature, hand. He is not righteous who does much, but he who, without work, believes much in Christ. For the righteousness of God is not acquired by means of one, acts frequently repeated, as Aristotle taught, but it is thesis statements to literature, imparted by faith, for »He who through faith is righteous shall live« (Rom.

1:17), and of classification, »Man believes with his heart and so is justified« (Rom. 10:10). Therefore I wish to have the thesis statements for response, words »without work« understood in the following manner: Not that the righteous person does nothing, but that his works do not make him righteous, rather that his righteousness creates works. For grace and faith are infused without our works. After they have been imparted the works follow. Thus Rom. 3:20 states, »No human being will be justified in His sight by works of the cromwell hero villain, law,« and, »For we hold that man is justified by faith apart from works of law« (Rom.

3:28). For Response To Literature! In other words, works contribute nothing to justification. Therefore man knows that works which he does by such faith are not his but God's. For this reason he does not seek to become justified or glorified through them, but seeks God. His justification by faith in Christ is persuasive essays words, sufficient to him. Christ is his wisdom, righteousness, etc., as 1 Cor 1:30 has it, that he himself may be Christ's vessel and instrument ( operatio seu instrumentum ). The law says, »do this« , and it is never done. Thesis For Response! Grace says, »believe in this« , and everything is villain, already done. The first part is clear from what has been stated by the Apostle and his interpreter, St.

Augustine, in many places. And it has been stated often enough above that the statements to literature, »law« »works wrath« and keeps all men under the curse. The second part is clear from the same sources, for faith justifies. And the law (says St. Augustine) commands what faith obtains. For through faith Christ is in us, indeed, one with us. Career! Christ is just and has fulfilled all the commands of God, wherefore we also fulfill everything through him since he was made ours through faith. Actually one should call the statements to literature, work of Christ an acting work ( operans ) and our work an accomplished work ( operatum ), and essays 10, thus an accomplished work pleasing to thesis statements for response, God by the grace of the acting work. Since Christ lives in us through faith so he arouses us to do good works through that living faith in his work, for the works which he does are the fulfilment of the commands of God given us through faith.

If we look at them we are moved to imitate them. Resume! For this reason the Apostle says, »Therefore be imitators of statements to literature, God, as beloved children« (Eph. 5:1). Thus deeds of mercy are aroused by the works through which he has saved us, as St. Gregory says: »Every act of Christ is instruction for us, indeed, a stimulant.« If his action is in english essays 10, us it lives through faith, for it is thesis, exceedingly attractive according to essays transition, the verse, »Draw me after you, let us make haste« (Song of Sol. 1:4) toward the fragrance »of your anointing oils« (Song of Sol. 1:3), that is, »your works.« The love of God does not find, but creates, that which is pleasing to it. Thesis Statements For Response! The love of man comes into being through that which is pleasing to it. The second part is clear and is accepted by all philosophers and theologians, for the object of love is types of classification essays, its cause, assuming, according to Aristotle, that all power of the soul is passive and material and active only in receiving something.

Thus it is also demonstrated that Aristotle's philosophy is statements, contrary to theology since in all things it seeks those things which are its own and receives rather than gives something good. The first part is clear because the love of God which lives in cromwell essay, man loves sinners, evil persons, fools, and weaklings in thesis for response to literature, order to make them righteous, good, wise, and strong. Rather than seeking its own good, the love of God flows forth and bestows good. Therefore sinners are »attractive« because they are loved; they are not loved because they are »attractive« : For this reason the love of career one, man avoids sinners and evil persons. Thus Christ says: »For I came not to thesis statements for response to literature, call the righteous, but sinners« (Matt. 9:13).

This is the love of the cross, born of the persuasive essays transition, cross, which turns in the direction where it does not find good which it may enjoy, but where it may confer good upon the bad and needy person. For Response To Literature! »It is more blessed to give than to receive« (Acts 20:35), says the Apostle. Hence Ps. 41:1 states, »Blessed is he who considers the poor,« for the intellect cannot by nature comprehend an object which does not exist, that is the cromwell hero villain essay, poor and needy person, but only a thing which does exist, that is the true and statements for response, good. Therefore it judges according to appearances, is a respecter of persons, and of classification, judges according to that which can be seen, etc. Please report any typos or formatting problems you see with this text. Did you know that you can link to any paragraph within most documents on this site? See the Citation page for more information.

Please contact us if there is a location that you can't figure out thesis statements to literature how to link to.

Academic Proofreading -
Response to literature thesis …

narratives essay So, your professor just gave you a new assignment, and it looks like an statements for response to literature, interesting topic. 10? The problem is for response you don’t know how to media on society write a narrative essay. Relax (but don’t procrastinate)! Narrative essays are actually pretty fun to write. What’s more, they don’t usually require much research since they are typically based on your life experiences. All that said, there are some important rules to follow.

This blog post will tell you all about thesis for response, narrative essays and types of classification, teach you how to write a narrative essay that stands out. Narration is writing that tells a story. A good way to wrap your mind around a narrative is to think about thesis statements for response to literature, how a narrator in john dryden of dramatic a film presents a scene. He tells the story from a particular perspective, giving a detailed account of thesis for response to literature, what happened. Consider the narration in this clip from How the Grinch Stole Christmas : So, how is the narrator’s recounting of the Grinch’s failure to steal Christmas related to persuasive essays transition learning how to write a narrative essay? As the narrator in your essay, you set the scene and thesis statements for response, tell the essay of social story from your viewpoint, giving a detailed report of events. Chances are, you narrate stories every day. I mean, didn’t you just tell your friend all about that funny thing that happened in class earlier? You know how to narrate. So, writing a narrative essay should be easy, right?

Well, hold on, it’s not that simple. One of the challenges with writing narrative essays is that you often have to distill a complex story into a limited (and to-the-point) number of words. At the thesis statements for response same time, you have to garner enough interest to keep the reader engaged in your story. Anyone can tell a story, but not everyone can tell a story that captures an types of classification, audience. It’s important to keep some rules in mind as you learn how to write a narrative essay. The best way to learn how to write a narrative essay is to see an example.

I’m going to thesis for response to literature pretend that I’m the character Rudy (from the 1993 film Rudy ), and I’m going to write a narrative essay about something that happened in my (Rudy’s) life. First, watch this clip from the film: Now, I will write a sample narrative essay, as if this clip were based on my experience. Just as with a true narrative essay, my memory of the experience may be slightly different than the reality of the experience. You always have some creative license with narrative essays–whether they are fictional or not. Read this sample essay first, and then I’ll break it down into its elements: A janitor changed my life.

I was at a low point, ready to quit everything–even when I had it all. I didn’t realize how lucky I was. At 5 foot nothing, 100 and nothing pounds, I was hardly your typical football player. But, that didn’t stop me from resume one believing that I could play for Notre Dame. It turns out, the most important part of achieving my dreams is for response to literature believing in resume myself.

After two years of statements for response, trying hard to prove that I was worthy of playing, I found out that I hadn’t made the dress list for essay on impact of social our kickoff game.After fighting to be on the team and statements for response to literature, sweating through every practice, I was going to of classification sit on thesis, the bench…again. So, I decided to resume call it quits. Thesis For Response? Who was I to think that I deserved anything better than working at the steel plant, just like my father and my brothers? If that life was good enough for them, why wasn’t it good enough for me? As I stood there in section five, staring out at the empty stadium, I thought of how proud my dad would have been to see me out hero there on the field playing for the team we both loved so much.

I felt so stupid. I wasn’t a football player. I was a bench warmer… nothing more. That’s when the team janitor found me standing there. “Hey,” he said. “Don’t you have to be at practice?” “Not anymore,” I said, annoyed. “I quit.” “Why’d you quit? You don’t seem like the thesis for response quitting type.”

“I don’t know,” I said. Types Essays? “I just don’t see the point anymore.” In that moment, the janitor reminded me of everything I had already achieved. Against all odds, I had stuck with the team for two years, and I was going to graduate with a degree from Notre Dame. What he said next drove his point home. Statements For Response To Literature? He said, “In this lifetime, you don’t have to prove nothin’ to nobody except yourself.”

He had a point. I had already proven myself to essays transition everyone except for statements to literature me. If I didn’t believe in john dryden an essay summary myself… who would ever believe in me? Thanks to the janitor’s wisdom, I eventually played my first–and only–game that season, and I proved to myself that I can achieve anything I set my mind to. Okay, now let’s pick this thing apart. Statements? In the following section, I’ve highlighted certain concepts from my sample narrative essay in different colors. Their explanations follow.

A janitor changed my life. I was at a low point, ready to quit everything–even when I had it all. I didn’t realize how lucky I was. At 5 foot nothing, 100 and nothing pounds, I was hardly your typical football player. But, that didn’t stop me from believing that I could play for Notre Dame. It turns out, the types essays most important part of achieving my dreams is thesis to literature believing in myself. Let’s break it down. Start with a strong hook . Cromwell Hero Villain Essay? Just as with any other form of statements for response to literature, writing, your first paragraph should start with a strong hook. One? The sentence, “ a janitor changed my life ,” sets up the story with a bold statement meant to capture the thesis for response to literature attention of my readers. Resume Career? The goal is to make readers ask, “How did a janitor change your life? What happened?”For more information on hook sentences, read my blog post, “How to thesis Write Good HookSentences.” Set the scene . In this section of my first paragraph, I set the cromwell hero essay scene.

I give the reader some context for my story (I was at a low point. I was a struggling football player for Notre Dame… etc.). Define the purpose . Have you ever heard anyone talk on thesis to literature, and on about something without making a point? This is essays words a common trap for writers attempting a narrative essay. A good narrative essay has a purpose: perhaps you learned a hard lesson, or perhaps you transformed into a more mature person. Whatever the case, that purpose should be stated in the first paragraph. In the example narrative, my purpose is to make the point that “ the thesis statements to literature most important part of resume career, achieving my dreams is believing in for response to literature myself .”

As you can see, the first paragraph is critical to setting up a good story. Career One? Now, let’s talk about what goes on in your body paragraphs. After two years of trying hard to prove that I was worthy of playing, I found out that I hadn’t made the dress list for our kickoff game. After fighting to be on thesis statements for response, the team and cromwell hero villain essay, sweating through every practice , I was going to statements for response to literature sit on the bench…again. So, I decided to call it quits. Who was I to think that I deserved anything better than working at the steel plant, just like my father and essay of social on society, my brothers? If that life was good enough for them, why wasn’t it good enough for me?

As I stood there in thesis section five, staring out at the empty stadium , I thought of how proud my dad would have been to see me out there on the field playing for the team we both loved so much. I felt so stupid. I wasn’t a football player. Essays For Class? I was a bench warmer… nothing more. Thesis For Response? That’s when the team janitor found me standing there. “Hey,” he said. English? “Don’t you have to be at practice?” “Not anymore,” I said, annoyed . “I quit.” “Why’d you quit? You don’t seem like the quitting type.”

“I don’t know,” I said. “I just don’t see the thesis statements to literature point anymore .” In that moment, the types janitor reminded me of everything I had already achieved. Against all odds, I had stuck with the team for two years, and I was going to graduate with a degree from Notre Dame. What he said next drove his point home. He said, “In this lifetime, you don’t have to prove nothin’ to nobody except yourself.” Let’s break it down. Use vivid and appropriate detail . The goal here is to recreate the story for your reader just like it happened. For Response To Literature? Make the story vivid and full of detail. Note, however, that this is words not a descriptive essay, so only statements to literature include the details that matter most to on impact on society your story . Use dialogue . Sometimes, a great story can’t be told without dialogue. Thesis Statements For Response To Literature? It’s definitely okay to career one incorporate dialogue, as necessary, especially if it’s a natural part of thesis for response, your story.In my sample essay, the conversation with the janitor is critical to essays the story, so including the dialogue from this interaction is appropriate.

Write chronologically . To Literature? It’s a smart idea to write in chronological order, especially if you are an inexperienced writer. What happened first, next, and last?This will help you to stay true to your story and not wander. In this sample, I focus on the sequence of events that led me to my moment of truth, how the janitor talked me into staying on the team, and how this changed my perspective on life. Maintain consistency in narration . John Of Dramatic Poesy Summary? In this example narrative essay, I chose to thesis for response to literature write in on impact of social media on society the first-person narrative voice and in the past tense.I chose first person because I was telling a story that happened to me (remember, I’m pretending to be Rudy in this sample). I chose past tense because I’m telling a story that happened in the past .Chances are, you’ll want to statements to literature write your narrative essay in first person, past tense, too. In some cases, you may find that writing in third person is a better choice–especially if you are recounting a story that happened to someone else. Essays? But, whatever you choose, keep it consistent throughout. Okay! Let’s move on to the thesis for response last paragraph. He had a point.

I had already proven myself to hero essay everyone except for me. If I didn’t believe in myself… who would ever believe in me? Thanks to thesis for response the janitor’s wisdom, I eventually played my first–and only–game that season, and I proved to myself that I can achieve anything I set my mind to . Let’s break it down. Restate your purpose . In your final paragraph, leave your reader with a clear restatement of your purpose.Remember, I began this sample narrative essay by stating my purpose: “The most important part of achieving my dreams is believing in myself.” In the dryden final paragraph, I closed with a restatement of this same point: “ I proved to myself that I can achieve anything I set my mind to. Thesis For Response To Literature? ” Here are the eight concepts we just covered, distilled into types of classification, handy table form for your convenience. Final Thoughts on How to Write a Narrative Essay. As you set out to write your narrative essay, bring the readers on your journey with you. Give them a reason to listen to your story. If you’re uncertain what to write about, remember that a good personal narrative essay will show some sort of thesis for response, transformation. For example, you started out as a shy person, but had an essay of social media, interesting experience that made you more outgoing.

Find a story of transformation, and then write about what happened. If you need more ideas, check out these example narrative essays. Finally, always be sure to for response to literature edit your personal narrative essay before you submit it! It doesn’t matter how awesome your story is essays if the narrative is masked by bad grammar or sentence structure errors. Psst.

98% of Kibin users report better grades! Get inspiration from over thesis statements to literature 500,000 example essays. About the Author. Naomi Tepper is a former Kibin editor, the former content manager for the Kibin blog, and essay on impact media on society, forever a word nerd. Wooooow, thnx this really saved my day cause I had no idea of how to thesis statements to literature write a narrative essay. Happy to help and thanks for reading! You’re welcome! Thanks for reading. Hey… anyone wants to learn the essay on society best way to write an essay without tutoring…. here it it. this stuff is as good as perfect to for response learn an john dryden an essay summary, essay. +Naomi Tepper thanks a ton.. For Response To Literature? this will help me improve my narrative writing skills.. Types Essays? Thanks again #128578;

Aww, shucks thank you! More than happy to help. Thank you I really appreciate your help. n if you don’t mind, is it possible that you could help me out with a few links or something, so i could improve my writing skills. Thesis Statements For Response To Literature? (other types of writings as well- like argumentative, descriptive, persuasive, summary writing)… oh! n am also having my IGCSE pre-boards coming up this Monday so even a few tips would also help. Thanks:) Truthfully, I don’t know much about the IGCSE boards, but I imagine there might be some timed writing tests involved, in essay of social on society which case this post might come in handy: https://www.kibin.com/essay-writing-blog/how-to-write-a-timed-essay/ Thanks alot… all of them are really helpful #128578;

Can you please guide me to another link with summary writing.. Statements? i think the above link doesn’t seem to persuasive essays transition words be working.. Thanks in advance. #128578; Hi Naomi. Found this really helpful, thank you. I was wondering if you have any additional advice that would help me hone my writing skills. #128578; Hi again, Sowmya! Woot!

Looks like your finding your way around our blog. Nice to see you reading this post as well. Yes, I have lots of advice on writing better essays. Check out the comment I left for statements for response to literature Joshua (below), it links to some of my most useful blog posts. Is it possible if you could share a link on summary writing to me, it would be of great help.

Thanks in advance. thank for the awesome help. You are so welcome! Thanks for the comment. John An Essay Of Dramatic Summary? #128578; THANK YOU SO MUCH . YOU HELPED ME A LOT ! Awesome! Happy to thesis statements to literature help. English For Class 10? #128578; I want to help my son write a narrative. He has to thesis to literature choose to be something from our timeline of study with our coop. He has chosen the Black Death. This seems so exciting to me but I simply cannot wrap my head around how to approach this as a narrative.

He actually wants to BE the black death. Cromwell Hero Villain? Ideas? Wow! Your son sounds very creative. For Response? I love this concept. Your son should choose the cromwell villain essay characteristics of the Black Death that he wants to personify. Before writing, answer some questions: What’s his motive (as the Black Death)? How does he feel about the “work” he is doing? Does he have a visible form or is he invisible? If visible, how do humans see him?

Try to thesis to literature keep the personification consistent throughout. Then build a narrative arc around this “character” with a beginning, middle and end. Perhaps tell the story of visiting on a particular family. What does he learn from the experience? What is the point (thesis)? Most importantly have fun! I love this! Do you have an example with a guide just like the one you did for narrative essay but for an illustration essay?

Thanks so much Erin! Sorry to ask again, but do you have examples for a research essay and an essay poesy summary, another narrative without dialogue? I want to be able to show my college students different examples of narrative essays.

Custom Academic Paper Writing Services -
Response to Literature: Purpose and Tools - Nancy Fetzer

Advertising/Advertising Critique term paper 6061. A critique on the impact of advertising in for response to literature, our society. Consider visuals and verbal or written language. Of Classification? (1000 words) The impact of for response, advertising on our society is a fiercely debated topic, and has been ever since the conception of advertising in 10, its most basic form. There are negative and positive social and economic impacts upon society from statements for response to literature advertising in its various forms. For instance, advertising promoting public welfare has a positive social impact upon society, whereas advertising portraying women as sex objects has negative social impacts. There are also positive economic impacts on society such as providing funding for the media and stimulating an active, competitive economy. Essay Of Social On Society? There are a number of thesis statements to literature, proven ways to persuade the consumer that he or she needs the resume career, product being advertised. These methods of thesis, persuasion, instead of concentrating on the actual product, usually concentrate on the benefits that will be brought to the consumer. These benefits may include the hope of more money and better jobs, popularity and personal prestige, praise from others, more comfort, social advancement, improved appearance, or better health. For example, an automobile advertisement, as well as mentioning the mechanical attributes of the car, would most likely focus on the excitement, prestige and social advancement it may bring the resume career, buyer. This social advancement is very often sexual, or involving attraction of the other sex so the thesis statements, car advertisement may also mention the glamorous women/men that the consumer will attract with his/her fancy car.

Advertising has been blamed for a great variety of of classification, negative social impacts. One of the major criticisms received by advertising is that it forces people to buy things they don t really need, often by projecting negative emotions such as fear, anxiety or guilt upon the consumer. Statements For Response To Literature? It is claimed that advertising plays with our basic human emotions and takes advantage of hero villain, them, using them as merely another technique to statements to literature sell goods or services. Persuasive Essays Transition Words? Advertising also encourages people to buy products by to literature, making them think that purchasing and consuming are the major activities of villain essay, their lives. It is said to also evoke fears of statements for response to literature, inferiority upon the consumer by depicting the normal person as young, attractive, wealthy and successful. This may encourage a person to act on his or her desire for success and, for instance, go out and purchase that particular brand of make-up or deodorant hoping to emulate the seeming success of the person depicted in john dryden an essay poesy summary, the advertisement. In opposition, advertisers state that the public is intelligent enough to, and quite capable of, making up its own mind and will definitely not buy anything they don t want or need. People are not inclined to be swayed by false claims that they need a particular product, and for response, will usually be very discriminating in what they take as being true, when it comes to advertising. In fact, advertisers would say that there are many positive social impacts on our society from advertising. Advertising can be used to increase awareness in society about particular issues, and in types, so doing, becomes a form of education.

Anti drug advertising such as It s OK to say NO, and drink driving campaigns are just two examples of thesis for response, how society uses the advertising industry as a means to promote public welfare. Other forms of socially positive advertising include those advocating safe sex, thereby considerably slowing the spread of persuasive essays words, deadly STDs throughout the community. As well as social benefits outlined in the previous paragraph, there are economic benefits experienced by society, as a result of advertising. Without advertising, the media, including newspaper, television, radio, etc, would be much less vigorous. Advertising provides revenue for for response, commercial mediums which would otherwise need to be funded by the actual consumer of these mediums.

For example, a newspaper would cost up to hero three times as much money (since advertising provides two thirds of the statements for response, revenue of the types essays, print media), or all television, bar government funded networks, would be pay-TV (since nearly ALL revenue for television is provided by advertising, while the consumer provides no financial support except for providing the service of watching the advertising messages). So we can see a major economic infrastructure based around advertising, in which the big companies fund and subsidise the commercial media by way of advertising. The price a consumer may have to pay to receive very cheap, or even free news and entertainment may include sitting through a 30 second advertisement break while watching a prime-time television program, or flicking a couple of statements for response, extra pages in a magazine to move through the advertisements to get to the articles. Essay Of Social? The Internet is based very heavily around advertising, and this is one of the statements, major incentives for cromwell hero, individuals and institutions to provide content online. Advertising is so important because it is extremely difficult and impractical to attempt to statements for response to literature bill the consumer directly.

Security issues involving credit card fraud and the sheer inconvenience and hassle surrounding minor financial transactions over the Internet have made it very undesirable for companies to charge the consumer for content. Some may argue that the economic drawback of advertising in our society is that it raises the price of goods and services. The basis of this argument is cromwell, that, while companies subsidise the mass media with advertising, we, the consumer, subsidise advertising by paying a grossly increased price for heavily advertised goods and services. Statements For Response To Literature? For instance, a box of Omo washing powder costs around two or three dollars to produce, but the consumer might pay around seven or eight dollars. A large proportion of the difference obviously supports the of classification, heavy advertising television and print media campaigns. In response to this argument, it can be said that advertising stimulates a much more active economy, with vigorous competition between institutions, and higher buying rates of products which leads to lower product costs for the consumer anyway. The effects upon for response to literature, society brought about by advertising come in mixed forms, depending on the purpose and execution of various campaigns. Types Of Classification Essays? However, society as we know it is based very heavily upon advertising, and the negative social and economic impacts are not serious enough to outweigh the many positive social and economic effects on our society. Our writers are all Uni graduates able to work effectively on any level under time constraints. Well-versed in most subjects and citation styles, our writers have years of ghostwriting experience doing both academic and professional projects.

Every paper is written from scratch based on statements for response your instructions and there is no plagiarism of any kind. Plus, we guarantee free unlimited revisions. You will enjoy direct contact with the writer throughout the entire process and will receive the paper by e-mail/download. The projects are never resold and will remain your unique property for a lifetime. The service is totally confidential and all client information is kept private.

We guarantee that the paper will adequately meet your guidelines and english essays for class, be done by the deadline, otherwise we will give you your money back, if we fail (terms of service apply).

Pay for Exclusive Essay -
Thesis Statements For Response To …

colour red essay Education the basic need. Object of Education: Importance of Education: Background of Pakistan’s Educational System. Educational System in Pakistan: Key Performance Indicators for Education Systems.

1. Medium of thesis to literature Education: 2. Disparity of System at Provincial Level: 3. Gender Discrimination: 4. Lack of Technical Education:: 5. Low allocation of funds: 6. Inefficient Teachers: 9. Social imbalance: 10. Mismanagement of System: 11.

Infrastructure Problems: 12. Private school system: 13. Lack of educational policies: 14. Increase in cromwell hero, population: 15. Lack of attention of the authorities: 16.

Lack of uniform educational system: 17. Medium of Instruction: 18. Education as a business: 19. Delay in renewal of policies and statements, syllabus. 20. Political Interference: 2. Talented and qualified Staff. 3. Fulfill the lack of teachers.

4. Primary education should be made compulsory: 5. Increase in teachers incentives. 6. Essay Of Social Media? Translation of foreign research to local language. 7. Check on distinctive education:- 8. Scholarships and financial support to thesis for response to literature students: 9. Special Financial packages: 10. Betterment of education policies and hero, teachers workshop: 11. Infused Technical Education: 12.

Promotion of primary education: Education is the light of the life. Education proves to one of the most important factors for the development of human civilization. Education enhances human status and leads everyone to propriety. it is a continuous and thesis, lifelong process. It attributes most important, precious and permanent property of an individual.

Education provides manpower, strengthens national unity and uplifts public awareness. It invites positive and constructive change in life. It makes our life really prosperous and meaningful. On Impact? Everyone wants to be well educated. Life can be successful by the help of thesis appropriate education. Educated person can only on impact media on society judge what is correct and what is wrong?? And takes the appropriate and right decision but uneducated person fails to statements do so.

Object of Education: Robert Maynard Hutchins describes it as “The object of career one education is to prepare the for response to literature young to educate themselves throughout their lives.” We should give our youth the way to cromwell essay educate themselves. Edward Everett said that “Education is a better safeguard of liberty than a standing army.” We all know the importance of education. It is the most important aspect of thesis for response to literature any nation’s survival today. Education builds the nations; it determines the future of a nation. ISLAM also tells us about Education and its importance. The real essence of Education according to ISLAM is essay “to know ALLAH” but I think in our country we truly lost. Neither our schools nor our madrassa’s (Islamic Education Centres) are truly educating our youth in this regard. In schools, we are just preparing them for thesis statements to literature, “Money”.

We aren’t educating them we are just preparing “Money Machines”. We are only types increasing the burden of the statements to literature books for our children and just enrolling them in a reputed, big school for what, just for john an essay of dramatic, social status. On the other hand in our madrassas we are preparing people who finds very difficult to adjust in the modern society. Sometimes it seems that they are from another planet. A madrassa student can’t compete even in our country then the World is so far from him.

He finds very difficult to even speak to a school boy. It is crystal clear that Islamic Education is necessary for Muslims but it is also a fact that without modern education no one can compete in this world. There are many examples of Muslim Scholars who not only study the Holy Quraan but also mastered the other subjects like Physics, Chemistry, Biology, Astronomy and many more, with the help of Holy Quraan. I think with the current education system we are narrowing the way for thesis statements for response to literature, our children instead of widening it. There is no doubt that our children are very talented, both in schools and in madrassas, we just need to give them proper ways to groom, give them the space to become Quaid-E-Azam Muhammad Ali Jinnah, Allama Iqbal, Sir Syed Ahmed Khan, Alberoni, Abnalhasam, or Einstein, Newton, Thomas Edison. The education system we are running with is not working anymore.

We have to find a way to bridge this gap between school and madrassa. Numerous international assessments could explore that Pakistan is lagging behind many countries in achieving the Education for All goal (EFA). We were the signatory to the treaty under Dakar Framework where it was decided by all the developing countries that they will be trying to achieve the target of 10 EFI in the meeting held in Senegal in 2000. UNESCO rates in Pakistan are at a lower EFA development Index (EDI) because of low; enrolment at primary school, adult literacy, gender equity and equality, equalities in education and quality of education. The adult literacy in Pakistan, in spite of concerted efforts, fail to go beyond the border line of 50 percent. The women literacy is much more belittling as thirty three percent of the adult women cannot even read.

The more embracing would be that we would not be catching the target to achieve the adult literacy by 2015. Progress towards the achievement of the targets is exceptionally slow, while gender parity goal is at risk of thesis statements not being achieved by 2015. Moreover, more than 6 million children are out of persuasive school. Educational System in Pakistan: Education system in Pakistan is really having a bad configuration at the moment. There is no doubt in accepting the thesis statements for response to literature fact that education stands the backbone for dryden poesy, the development of nations. Looking at the history of nations, we may safely reach the conclusion that the advanced nations of the world could reach the zenith of prestige and power taking support from statements, education. The allocations for education are too meager, and in resume career, spite of allocation, the amount is not spent for what it was meant for for response to literature, as the corruption is found in essays words, all the tiers of education and also because of the same delivery from the government institutions that is much below the for response desired and aspired levels. Essays Transition Words? Private education in Pakistan is far reaching for to literature, the poor and the turnover of this quality education does not serve the country the way they are supposed to. Planning for education does not go in congruence with the needs and implement remains ever ignored, so by this way the system is getting more spoiled rather than flourishing.

Our universities have failed to an essay poesy summary produce the planners, developers, implementers, and decision makers. Rather the thesis statements to literature turnover is a mismatch with the ground realities, the half backed persons we are producing are of no use to john dryden an essay of dramatic summary us. The students we come across are degree seekers rather than the knowledge. The increase in number of colleges and universities does not mean that we are going by the standards rather these are worsening, a simple evidence of which is statements for response to literature that no Pakistani university could find a space among the top 1000 universities of the world. The socio-economic scenario is directly attached with the status of Education in the country. The developed world managed to scale up their education in line with the needs and market requirements. Despite the recent achievements, a lot more is needed to be done as the transition country still faces numerous challenges which cause deterrence. We are under obligation to raise the for response to literature education of our population to the level of our South Asian neighbors, to combat our own social and types of classification essays, economic wants to the satisfactory level.

The very scale of thesis statements for response Pakistan’s education sector -- more than 150,000 public education institutions serving over an essay of dramatic poesy summary 21 million students and a huge private sector that serves another 12 million – presents formidable challenges. Education is thesis statements for response to literature found to be the cheapest and tangible defense mechanism for a nation on the social, political, and economic fronts. But the down trodden condition of education in Pakistan bears an ample testimony of the fact that it is villain unable to defend its own sector. Over the span of 64 years, the thesis statements for response nation has been given the 23 policies and transition, action plans but we could not start the march towards success and are waiting for a savior who could take the system out of turmoil. There were ample spending in the government of Pervaiz Musharraf on education and due to which, we could see the visible positive educational change in Pakistani society. For Response? Currently the economic situation in essays, Pakistan is under severe stress and education sector has received the highest impact in Pakistan. The Constitution of Islamic Republic of Pakistan has led to the fact in the following words, “The state of Pakistan shall remove illiteracy and provide free and compulsory secondary education within minimum possible period.”

In Human development Report, Pakistan is placed at 136th position because its 49.9% population comes under the definition of education. Thesis Statements To Literature? The dropout rate is alarmingly high at the primary level; consequently, it is revealed by the Data Center of UNESCO, that 33.8% females and cromwell hero villain essay, 47.18% in males could pass through the most initial level of education. We may be conclusive about the ground reality that people in thesis, the 6th largest country of the world have no access to the basic education even. Key Performance Indicators for Education Systems. The frequently used indicators for assessing education and its systems are adult literacy rates, male and female enrollment at different levels of education, participation rate in the different areas of the country; the dropout rates, the amount of resources allocated to education as a proportion of the GDP and some measures of the resume career quality of education being pursued. At the moment, the workability of to literature these indicators rests on words, the footing of authenticated and recent data so that the planning details may be worked out thesis statements for response, with confidence. Irony of fate, the indicators, their footings and the quality of data all want more authenticity, but unfortunately, Pakistan's record lacks objectivity and rationality on all counts.

PROBLEMS OF EDUCATION IN PAKISTAN. 1. Medium of Education: The system of education in Pakistan is operative in match with the local needs and ground realities. It is almost a decisive factor that the education in the mother tongue surrenders more dividends but we have the english 10 system more segregated and diversified just contrary to our requirements. A good example of it is that we fail to decide about the Medium of education over the span of 64 years. Different mediums are operational in both, public and private sector. This creates a sort of disparity among people, dividing them into two segments. 21. Disparity of System at Provincial Level::

The Regions of Pakistan in the name of provinces are not at par as regards the infrastructure, availability of staff, their training, content mastery allocation of resources and thesis statements for response, their utilization. This develops a disparity not only in the system but in the turnover too. There is types a need to revisit the schools in Baluchistan (The Largest Province of Pakistan by to literature area) because these are not that much groomed as that of english for class Punjab (The Largest Province of Pakistan by Population). In FATA, the literacy rate is deplorable constituting 29.5% in males and 3% in females. The conditions are to be made more congenial about teaching and thesis for response, learning in all parts of the country without any discretion. 22. Gender Discrimination:: We should have know how of the population comprising females, unfortunately their education is not attended to the way it was deemed fit. The gender discrimination is cromwell a cause that is contributing towards the low participation rate of girls at thesis to literature, the basic level of education.

The male and female participation ratio is projected at john dryden, the primary school in the shape of ratio of thesis for response to literature boys girls as 10:4 respectively. In the decade passed, government invited private sector to shoulder the responsibility of education of the youth. The intent was also to provide the education at the doorstep to the children especially the female students. The private sector took up the challenge and there was an increase in types essays, the growth of private schools but this step didn’t cause the increase in the students or the quality. The masses could not be attracted because of precious education. It created clear cut tiers of society and for response to literature, created a gap among those with the haves and have not’s. 23. Persuasive? Lack of Technical Education:: There is a craze for thesis to literature, the white collar jobs for the same pupils.

Select the general rut of cromwell villain essay education, though they have the least tilt or the thesis statements for response to literature capacity to cope with the demands. Hero Villain Essay? China, Japan and Germany have the ruts for those who have a taste for and do not achieve the excellence in the general rut of education. We have kept the opportunities open for all to participate in general education at thesis statements to literature, all levels especially the university level. We could not attract the general masses towards technical education making them to earn of their own act as the entrepreneurs and make their living without being the burden on the government. Education system is john of dramatic poesy summary needed to be revamped making a space for the science, IT, management, and pupil with the thesis excellence to go to the higher education pursuing the education of their own choice. Lesser emphasis on technical education means the lesser manpower for industry and hence the english 10 lesser finance generation. 24. Low allocation of funds::

The allocation of funds for education is very low as it never went beyond 1.5 to 2.0 percent of the total GDP. Even this amount was not utilized and had to be surrendered back to the government because of want of expertise and the knowledge of codal formalities and in time release of funds. There is a need to increase it around 7% of the total GDP keeping in view the allocations by thesis to literature the neighboring countries, there is also a need to rationalize the share at the different levels not ignoring any. 25. Inefficient Teachers:: Government fails to attract the potential candidates for teaching with the zeal vigor and types of classification, excellent carrier. Teaching is rated as the lowest among the jobs for the youth, because of lesser incentives, slow promotions and lesser fringe benefits.

The teachers in government schools are not well groomed and equipped with knowledge and training. People who do not get job in any other sector, they try their luck in educational system. There is a need to reorganize pre-service and in-service trainings making them matched with the requirements rather to statements for response to literature keep them ideal, unique and novel. Poverty is essays transition growing over the years. The average class is vanishing like anything. It happens to be a curse for the nation that exists without having the average income group. The escalation of poverty has restricted the parents to send their children to tasks for thesis statements for response to literature, child labor or at least to an essay of dramatic poesy summary public or private schools. In these schools, the drop out is very high because schools are not the attractive places, the curriculum is dry and the teaching does not match the live situations. Poor parents are constrained to send their children to madressahs where the education is totally free. Corruption causes the educational policies, plans and projects to fail because of being the major contributing factor. There is no accountability and transparency in the system, the salaries are low, the incentives are too less to be accounted and even those are uneven.

An estimated Rs. 2,594 million out of a total of Rs. Thesis Statements? 7,016 million provided for improvement of school facilities such as buildings, electricity, drinkable water, etc had gone unaccounted during the fiscal periods 2001-06 (UNESCO Bano, 2007). Similarly, more than 70% literacy centers in dryden an essay of dramatic poesy, Punjab remained inoperative or exist only on paper (ADBP, 2007). Thesis For Response To Literature? The chances of ghost schools should be evaded by involving the community in the processes of essay on impact of social media on society inspection and statements for response to literature, monitoring. 28. Social imbalance:: The students from the elite class follow the O and A levels curriculum instead of Pakistan's routine orthodox and stagnant curriculum.

They have little or no awareness of their religion and culture whereas those passing out from Urdu medium schools are usually destined to work in clerical and lower level positions. Religious madrassas churn out yet another class that is usually unaware of the types of classification essays world outside their own perception. 29. Mismanagement of System:: Teachers’ absenteeism, poor professional training, sub-standard materials and obsolete teaching methods act as the major contributive factors towards the for response low enrolment in schools. Burki (2005), opines that most of the public schools are either mismanaged or poorly managed. They are found imparting education of second-rate quality through substandard textbooks and cromwell hero villain essay, curricula that do not cater the needs of the 21st century. The education should be based on learning outcomes through suggesting multiple books rather than following a single book as an obligation. 30. Infrastructure Problems:: The dropout rate of those lucky enough to be enrolled goes beyond 45% as has been divulged by the several reports.

Most of the public sector educational institutions stay in a status of poor condition lacking even basic facilities, resultantly shaking the presupposed standards of thesis statements education. There are four areas that snivel for pressing concentration which are curriculum, textbooks, examinations, and teacher training (Hoodbhoy, 2001). The textbooks need be made more facilitating, student and learning friendly. Private Schools in Pakistan enroll more students than in other countries of the region. They least bother about the capacity and facilities available, they rather over burden the teaching staff. The rapid mushroom growth of private schools and academies of teaching reflect the people's lack of trust in the public sector schools coupled with a deficiency of sufficient educational institutions to cater to the needs of the fast growing population. However, there are certain private schools which are slightly better than the public ones.

In the elite schools where the essays for class 10 quality education is offered, heavy fees is charged that continues to be a problem. These private sectors schools are meant only for a special sector of the population and thesis statements, are out of the reach of general masses. The private sector schools should be brought under the control of rules making these somewhat accessible for of social media on society, the common population. 32. Thesis Statements For Response? Lack of educational policies:: The National Education Policy (1998-2010) was developed prior to of classification Dakar. It has a clear cut vision and direction to support the education department. Since the 2001, the Ministry of Education has developed a number of thesis policy documents including that of National Education policy (2009) but the endeavors remain focused on paper work more rather than the dryden of dramatic summary operationalization, though the involvement of NGOs and international development agencies is very much there.

The simple reason is that the thesis plans are vicious and not the ground reality based. The policies should be environment friendly. . 33. Increase in population:: Literacy in Pakistan has risen from 45 to 54 percent within the span of 2002 to 2006, simultaneously primary enrollment rates have also increased from 42 to 52 percent. The population explosion could not enable to catch the targets.

In spite of the increase in the certain parameters, the participation rate in Pakistan remains the lowest in South Asia. Alongside it, there are marked male-female, inter-regional and rural-urban disparities: Only 22 percent of girls, compared to 47 percent boys, complete primary schooling. Cromwell Essay? Female literacy in rural Baluchistan is only 32 percent compared to high urban male literacy rates (and 80 percent among the urban male in Sindh) 34. Lack of statements for response to literature attention of the authorities:: Most of the criticisms leveled against the education procedures and practices may be rationalized through improving governance and hero, accountability.

It would be tangible and workable if we could go for considering the merit, enabling capacity building, increasing investments in education as an industry and finally giving the heir and fire powers to the administrative heads. The private sector and the banks should finance the educational milieu with confidence, as at the moment, we are spending 2.3 percent of GDP which is the lowest in South Asia. 35. Thesis For Response? Lack of uniform educational system:: There is a crying need for quality which calls for homogeneity among the procedural formalities like the observance of the curriculum. Had it been uniform the working for it, further extension becomes easier and for class 10, getting the intellect skimmed out of masses becomes possible. Currently, the poor are deprived of education in the elite institutions which are causing the development of statements for response a special class. John Of Dramatic? This class doesn’t work for the nation; they work elsewhere but are fed through the national resources. 36. Thesis To Literature? Medium of Instruction:: We took a long period in deciding that what our medium of instruction would be, till now we don’t have a clear picture before us.

It is good to have the National language as the medium of communication provided; we have a rich treasure of knowledge. In our case, we do not fail to develop Urdu to cope with the intellectual needs nor do we translate the treasure of knowledge available for our national use. 37. Education as a business:: Education has been pursued by some of the people as an industry but because of being illiterates, they fail to cope up with the stipulated standards. The leader with vision spoils the mission as well as the projects undertaken.

Their only intent is money making that has caused the decay in the standards, induction of sub-standard staff, and john poesy summary, depriving the deserving to grow. They don’t want to catch with the move of success but they try to thesis statements be good entrepreneurs. 38. English Essays For Class 10? Delay in renewal of policies and syllabus/Political Interference:: There is a need to continuously update the curriculum because if it goes stale, it does not equip the beneficiaries with the saleable skills and expertise. At the thesis for response first place, the problems cited have arisen due to types of classification lack of commitment and inefficient management on the part of thesis to literature state. The policies lack long term vision and on impact media on society, its implementation strategies are being affected by undue political interference.

In addition to it, the measures taken are not evidence based and geared by the vested interests of the authorities. Whatever strategies have been applied failed to promote the rational and critical thinking skills amongst the students. At the second place, we find lack of resource commitment and realistic implementation alongside poor allocated resource utilization. As relevant statistics are not available, implementation of the education policy has not been successfully executed. At the third place, we come across weak budgetary planning because of staggered data and least coordination among the data maintaining units (USAID, 2006). The coordination, match with the assessment, project design and implementation are not to the desired level within the government and with the donor agencies.

The harmonization is missing too between the federal and provincial governments which cause drastic problems in the policy implementation. The policy formulating, planning and implementing bodies work in isolation as the water tight compartments. The government's consultation is very much restricted and does not go beyond its specific quarters. It should have to be extended to non-state sectors to initiate and thesis to literature, mobilize the action. Teachers does not normally form the part of policy making process, hence the process of sharing and consultation remains missing. It leads to implementation of educational policies without consultation, thus the efforts go in vain (UNESCO, 2007). Over the span of time, what we have learnt is to go for dialogue, and keeping the private and an essay of dramatic, public sector on board. The matter of access to education and challenges to statements for response to literature quality remain at essays 10, stake as being unresolved despite much policy deliberation. Recently, Minister of Education announced a new Education policy for that next 10 years ignoring the fact that the previous educational policy span still persists that was from 1998 to 2010. Thesis Statements? The policy has projected new plans and promises to the nation pointing to of social media on society the fact that all the public schools will be raised to the level of private schools within the shortest period of time.

In the absence of a plan of action, the suggested plan of action would not work. The schools have been put under obligation to use the national curriculum and encourage the students of 5th and 8th class to take board exams. This has disturbed the students of private sector also. It is urged that the Universities should be the research centre’s and must not be allowed to act as the examining bodies for graduate or post-graduate examinations. Allocations are supposed to be made to the aspired levels as UNO suggests a country to allocate at least four percent of its GDP towards education but here in Pakistan we are just allocating less than two percents of GDP. Even that is not fully utilized because of procedural formalities. English language should be the thesis statements medium of instruction from beginning to the higher levels of learning. National language should be a supporting language for communication facilitation and on impact of social on society, every day business. Efforts should be made to enhance the knowledge treasure in for response to literature, the national language through translation of the research based information. Hiring should be made from amongst the highly qualified and for class, the teachers should be paid not according to the level of education but the qualification of the staff.

Efforts should be made to bring down the student-teacher ratio to 15:1 in lieu of current 40:1. Consequently, the thesis for response to literature number of teachers will have to be enhanced, leading to types the rise in number of teachers and enabling the competent persons to be inducted to for response to literature the system of education. Primary education should be made compulsory and free (it is already free of cost but not compulsory). It should also be made appealing, impressive, interesting and utilitarian to attract the general masses. Teachers should be offered more financial benefits by increasing their pays. University professors should be encouraged to conduct and share the research to the concerned stakeholders. They should also be asked to translate the foreign research into local languages for sharing it with the lower formations of education enabling them to implement/take benefit out of it. Government should strictly check all private educational institutions for dryden of dramatic poesy summary, keeping a balance of statements standards and level of practices.

Students should be offered more scholarships and government should support the intelligent and outstanding students to prosper, develop and serve their local community rather than migrating to the big cities. The dilemma here in Pakistan is that students are genius but they use their intelligence in negative way, hence, contributing nothing towards the development of country. Another problem with Pakistan is brain drain. Capable and outstanding professionals prefer foreign jobs instead of serving in their own country. This is due to the low financial benefits and hero essay, indifferent attitude of government towards them. Recently Government should provide them facilities and special financial packages to encourage them to stay in their own country. In the view of importance of education, the Government should take solid steps towards implementation instead of projecting policies. In this regard, the allocations should be made easy and thesis, timely from provinces to districts and then to educational institutes. Workshops must be arranged for teachers as a continuous feature for learning. Technical education should be infused into the regular system stream. The education board of Punjab has projected a plan to give tech- education to the children of industrial workers.

Promotion of the career primary education should be made possible by consulting teachers, professors and educationists while devising any plan, syllabus or policy for it. There should be a balance in thesis for response, reliance on public and private for enabling education to reach the general masses in its true shape. Students’ outlook is to be broadened by taking them out of the books into the practical realities. Education is the only cure of disability of the one state and for bringing revolution through evolution and by eradicating the social evils through education. Education serves as the backbone for the development of nations. The countries with the effective impressive need oriented, saleable and effective system of education comes out to be the leaders of the world, both socially and economically.

It is only education which can turn a burden of population into thesis for response to literature productive human resource. Pakistan's current state demands that the allocations for education be doubled to cromwell hero villain meet the challenges of EFI, gender disparity and provision of teachers in the work places earlier than 2018 as per stipulated qualifications. Millennium Development Goals are yet to be realized latest by thesis to literature 2015. The natural calamities, political turbulence, provincialisms, and political motivations make the best planned, fail. The allocations towards the sector of education could not be enhanced because of the earlier.

We have to revisit our priorities to keep the country on the track of cromwell essay progress.