Date: 27.7.2017 / Article Rating: 5 / Votes: 516
Professay.info #Essay paper on cause and effect

Recent Posts

Home >> Uncategorized >> Essay paper on cause and effect

Essay paper on cause and effect

Oct/Tue/2017 | Uncategorized

Best Topics for Cause and Effect Essay | EssayInfo

Essay paper on cause and effect

Buy Essay Online Cheap -
Free Cause and Effect Essays and Papers - 123HelpMe com

Bachelor Thesis Vorstellung meiner Abschlussarbeit. Paper On Cause And Effect? Im Sommersemester 2012 erlangte ich den Hochschulabschluss zum Bachelor of essay on influence on children Science Informatik. Paper On Cause And Effect? Die dazugehorige Abschlussarbeit habe ich bereits im Wintersemester 2011 / 2012 am Fraunhofer IGD geschrieben. Writing To Kids? In diesem Artikel stelle ich die Thesis vor. Essay? Meine Arbeit tragt den Titel ĄVisual-aided selection of essay reactive elements in paper on cause and effect intelligent environmentsď (Visuell gestutzte Selektion reaktiver Elemente in essay on influence of media intelligenten Umgebungen) und behandelt die Problematiken bei der Interaktion zwischen Menschen und Computern mittels Gestensteuerung. Essay Paper On Cause? Die Problemstellung und die damit verbundene Aufgabenstellung wandelten sich wahrend der Bearbeitungsphase.

In der ursprunglichen Aufgabenstellung sollte ich untersuchen, welche Art von Ruckmeldung der Mensch benotigt, um in to kids einer intelligenten Umgebung mit reaktiven Elementen mittels Gesten zu interagieren. On Cause And Effect? Normalerweise ist das Verstandnis einer Interaktion mit einem Computer folgende: Man hat ein Eingabegerat und ein Ausgabegerat Ė alles was man mit dem Eingabegerat anstellt hat eine mehr oder minder direkte Auswirkung auf das Ausgabegerat. Contest? Beim handelsublichen Computer ware das Eingabegerat z.B. Essay? die Maus, das Ausgabegerat der z.B. Essay Of Media? Monitor. Paper On Cause? Wahle ich nun ein Programmsymbol mittels der Maus aus, so sehe ich auf dem Bildschirm irgendeine optische Reaktion auf meine Tat z.B. Photsynthesis? blinkt und springt das Symbol.

Klicke ich auf das Symbol, passiert eine weitere Reaktion, welche ich auf dem Monitor angezeigt bekomme z.B. On Cause? ein Programm wird gestartet und angezeigt. Constitution Nh? In der heutigen Zeit verlagern sich Computersysteme jedoch immer mehr vom ursprunglich festen Arbeitsplatz, wie dem Schreibtisch, in essay on cause alle Bereiche unserer Umgebung; sie werden Mobil wie z.B. An Essay On Abjection Kristeva? durch das Smartphone oder ein Tablet-PC, oder integrieren sich sogar in essay paper on cause and effect Haushaltsgegenstande wie z.B. Rpi Resume Examples? Kuhlschranke, Fernseher oder gar Mobel. Essay Paper On Cause And Effect? Wahrend nun ein solches mobiles Gerat beispielsweise ein Smartphone weiterhin einen Bildschirm enthalt und die Interaktion direkt uber den Touchscreen erfolgt, muss dies nicht fur einen Kuhlschrank, oder ein Sofa gelten. An Essay Kristeva? Doch was soll das sein, ein intelligentes Sofa? Was kann ich damit machen? Wie interagiere ich damit? Wahrend man einen Kuhlschrank noch recht praktisch mit einem Bildschirm ausstatten konnte (Betonung liegt auf konnte), mag man dies bei einem Sofa als unpraktisch oder nicht durchfuhrbar erachten. Paper On Cause? Ich will darauf hinweisen, dass ich an teaching writing to kids dieser Stelle nicht auf die moglichen Funktionen eines intelligenten Sofas eingehen mochte ebenso wenig wie ich daruber spekulieren mochte, was eine intelligente Kaffeemaschine fur das Wohlbefinden ihres Besitzers machen kann; dies ist dem Leser und seiner Fantasie uberlassen.

Wichtig zum Verstandnis ist, dass der Computer in on cause unserem Alltag nicht mehr nur die graue Kiste unterm Schreibtisch mit Monitor, Maus und Tastatur auf dem Schreibtisch ist, sondern sich mittlerweile uberall in examples unserem Lebensraum verbreitet und integriert hat [1]. Essay? Und genau diese allgegenwartigen, intelligenten Zeitgenossen haben zumeist keine, keine einheitliche, oder keine intuitive Moglichkeit gesteuert, oder nach ihrem aktuellen Zustand befragt zu werden. Kristeva? Noch gravierender wird es, wenn die einzelnen Gerate miteinander kommunizieren und Daten untereinander austauschen. Essay? So ist es bereits heute im Living Lab einer intelligenten Wohnumgebung die als Test- und Demobereich fur Ambient Intelligence Forschung am Fraunhofer IGD dient moglich durch das Einnehmen bestimmter Sitzpositionen auf dem Sofa die Lichtstimmung im Raum zu verandern. Day Essay? Dieses Beispiel einer indirekten Steuerung zeigt, dass es nicht immer offensichtlich sein muss, welche Reaktion auf eine Aktion folgt. Eine nicht instruierte Person kann die Moglichkeit der Veranderung der Lichtstimmung erst durch das erstmalige Hinsetzen bemerken.

Welche Lichtstimmungen moglich sind, muss sie durchs Probieren herausfinden. Essay Paper? Um dem zumindest im Bereich der Gestensteuerung entgegenzuwirken sollte ich nicht nur das Problemfeld naher betrachten, sondern meine Erkenntnisse zur Verbesserung der Situation auch durch eine funktionale Umsetzung demonstrieren. On Abjection? Dank der Markteinfuhrung von Microsofts Kinect und der aktiven Gemeinschaft unabhangiger Entwickler, stand eine sehr preisgunstige und fur meine Zwecke ideale Technologie zum Erkennen und Verarbeiten von Gesten bereit. Essay Paper And Effect? Die Tiefenkamera von Microsoft erkennt die Silhouetten davorstehender Personen und berechnet aus diesen ein vereinfachtes Skelettmodell mit allen benotigten dreidimensionalen Werten. Essay On Importance Of Computer? So kann man z.B. Essay Paper On Cause? die Zeigerichtung im Raum erkennen und fur die Interaktion nutzen.

Die Art der Eingabe abseits von Maus und Tastatur war also vorhanden, doch wie sollte die Ausgabe aussehen, so dass kein stationarer, oder mobiler Bildschirm benotigt wurde? Die Nutzung eines solchen stationaren Ausgabegerates hatte zwei gravierende Nachteile, die ich in an essay meiner Arbeit aufzeigen und vermeiden wollte. Essay Paper On Cause? Zum Einen musste ein mobiler Bildschirm immer in essay irgend einer Art und Weise mitgefuhrt werden, was wiederum der ĄUnaufdringlichkeitď einer intelligenten Umgebung entgegenwirken wurde, zum Anderen konnte ein stationarer Bildschirm, wie z.B. Essay Paper On Cause? der Fernseher im Wohnzimmer, nicht uberall fur die benotigte Ruckmeldung genutzt werden, weil er z.B. Constitution? nicht im Blickfeld steht. Auch andere Ausgabevarianten, wie akustische Meldungen, oder Vibrationsmotoren in on cause and effect der Kleidung um nur zwei zu nennen Ė schieden aus. For Kids Worksheets? Diese wurden entweder aufdringlich in essay den Wahrnehmungsbereich einer zweiten Person, welche mit der Interaktion nichts zu tun hat, dringen, oder mussten wiederum standig mitgefuhrt werden. Das Ruckmeldesystem sollte somit vor Ort aber nicht stationar, mobil aber nicht am Korper des Benutzers und uberall im Raum verfugbar, aber nicht aufdringlich und storend sein. Teaching Essay To Kids? Die Losung, welche mir am geeignetsten erschien, war also eine optische Darstellung der Ausgabe mittels Projektion. Essay Paper And Effect? Im Rahmen der Bachelorarbeit baute ich einen kleinen Laserprojektor, der mittels Modellbau-Motoren ausgerichtet und durch einen Arduino Mikrocontroller und einem umfangreichen Softwarepaket gesteuert wurde. Rpi Resume? Das projizierte Licht lieferte eine kleine LED Laserdiode. Essay On Cause? Als Resultat entstand das Environmental Aware Gesture Leading Equipment (E.A.G.L.E.) System.

Den Projektionsroboter taufte ich E.A.G.L.E. On Children? Eye. Paper? Die Implementierung des gesamten Systems erforderte einen erheblichen Teil meiner dreimonatigen Thesis-Zeit, viele graue Haare, noch mehr schlaflose Nachte und einen nicht unbedeutenden Anteil meines Nervenkostums, doch das Resultat sollte sich auszahlen. Writing? Bezuglich der detaillierten Implementierung der Hardware und Software werde ich mich an essay paper and effect dieser Stelle kurz fassen. Einige interessante Aspekte der Umsetzung bieten aber Stoff fur weitere Artikel auf meinem Blog und sollen dann auch den dafur notigen Rahmen erhalten. Rpi Resume? Um ein Verstandnis der technischen Umsetzung zu erhalten kann man die Funktionsweise des E.A.G.L.E. And Effect? Systems in day essay contest nh folgenden Punkten beschreiben: Die Kinect erkennt den Benutzer und erstellt eine virtuelle Skelettdarstellung Das Skelett wird dazu benutzt die Zeige und Auswahlgesten zu erkennen. Essay Paper And Effect? Diese Gesten werden mit einer virtuellen Reprasentation des Raums und seiner Gerate in on abjection kristeva Relation gesetzt. Essay On Cause? Die erkannte Zeigegeste in rpi resume examples diesem virtuellen Raum bzw. Essay Paper On Cause? die Auswahl eines Gerates in essay writing diesem wird als Befehlssatz an and effect das E.A.G.L.E. Essay On Importance Of Computer? Eye gesendet. Essay And Effect? Das E.A.G.L.E.

Eye richtet den Laserpunkt auf die Position im reellen Raum aus. Eine reine Zeigegeste im Raum z.B. On Importance Of Computer? fur die Navigation bzw. Essay On Cause And Effect? Orientierung wird von der eigentlichen Selektion eines Gerates z.B. An Essay? zur Steuerung bzw. Essay? Statusabfrage mittels verschiedener Licht- und Blinkvarianten unterschieden: Dauerhaftes Leuchten beim Zeigen in essay of computer den Raum Blinken beim Zeigen auf ein reaktives Gerat Schnelles Blinken bei erfolgter Auswahl des Gerates [2] Wie ich oben bereits erwahnt habe, war die ursprungliche Idee der Bachelor Thesis die Herausarbeitung verschiedener Feedback-Varianten. Essay On Cause And Effect? Angedacht war zu untersuchen ob komplexere Menustrukturen notig sind und in on influence wieweit diese die gestenbasierte Interaktion mit einem Gerat beeinflussen. Essay? Des Weiteren sollte herausgefunden werden, wie komplex eine solche Menustruktur mindestens sein muss, oder hochstens sein darf, damit sie trotz Gestensteuerung noch gut bedienbar bleibt.

Der Schwerpunkt anderte sich jedoch immer mehr, je weiter die Entwicklung am E.A.G.L.E. System voranschritt. Examples? Gleich nach den ersten Testlaufen durch meine beiden Betreuer Andreas Braun, Alexander Marinc und mir selbst stellte sich eine ganz andere Frage: Mit welchem Teil meines Arms zeige ich wohin in essay den Raum? Diese Frage mag verwundern, zeigen wir Menschen doch Tag ein, Tag aus irgendwo hin und irgendwo drauf und werden zumeist ohne weiteres von unseren Mitmenschen verstanden falls nicht, erklaren wir unsere Intention auf einem anderen Wege wie z.B. An Essay? verbal. On Cause? So bedeutungslos die Frage somit auch klingen mag, so tiefgehend beeinflusste sie die Testlaufe: Drei Personen testeten den E.A.G.L.E Prototypen, drei Personen waren komplett unterschiedlicher Meinungen daruber mit welchen Teilen ihres Oberkorpers sie auf welchen Punkt im Raum zeigten.

Diese Diskrepanz wird dadurch ausgelost, dass auf der anderen Seite der Interaktionskette kein Mensch sondern ein Computersystem sitzt. Constitution Contest? Bereits die wichtigste Komponente dieser Kette macht einer intuitiven Interaktion einen Strich durch die Rechnung: Die Kinect! Dieses fur die Thesis interessante, weil kostengunstige und gut programmierbare Gerat liefert ein sehr einfaches Skeletmodel aus den Bilddaten, uber welches man die Zeigegesten interpretieren muss. Essay? Zur Anschauung dient folgende Abbildung und die drei moglichen Wege eine einfache Zeigerichtung zu bestimmen: Al s Linie zwischen Kopf und Handgelenk Als Linie zwischen Schultergelenk und Handgelenk Als Linie zwischen Ellbogen und Handgelenk. Teaching Essay Writing? Und ausgerechnet die dem Menschen am meisten bevorzugte Variante, das Zeigen uber die Gelenke des Zeigefinders, kann nicht genutzt werden.

Zur Darstellung der Finger ist die Kinect (der ersten Generation) nicht technisch in essay der Lage es ware unter bestimmten Vorraussetzungen moglich, aber fur mein Aufgabenfeld nicht umsetzbar. On Influence Of Media? Doch auch wenn die Technik diese Beschrankung nicht inne hatte, ware die Problematik langst nicht vom Tisch. Paper And Effect? So hat sich schnell herausgestellt, dass der eine Proband immer uber die Augen zur Spitze seines Zeigefingers zeigt, wahrend ein anderer Proband gerne den Unterarm als Verlangerung seines #8222;Zeigegerates#8220; benutzt. On Influence Of Media? Viel gravierender als diese benutzerspezifische Vorliebe beim Zeigen ist der Unterschied zwischen der gedachten und der vom System erkannten Zeigerichtung und dem daraus resultierenden Zeigeziel. Essay Paper On Cause? Wahrend der Mensch der Meinung ist seinen Korper und seine Hand-Augen-Koordination perfekt zu beherrschen, entlarvt das Computersystem jedes Zittern und jeden Drift z.B. Constitution Day Essay Contest? durch Ermudung der Muskeln. On Cause? Diese Veranderungen mogen fur den Menschen unmerklich gro? sein, wirken sich aber numerisch bereits so gravierend aus, dass bereits auf wenigen Metern ein Versatz von mehreren Dezimetern entstehen kann. Teaching Essay Writing? Anstelle somit auf den Fernseher zu zeigen, zeigt man auf die Blumenvase daneben und wundert sich, wieso der Fernseher nicht reagiert. Essay Paper On Cause? Die technische Umsetzung der Kinect steuert zu dieser Variant sicherlich ihren Teil bei, doch auch eine prazisere Sensortechnik nicht zu 100% mit der Intention des Benutzers ubereinstimmen. Nutzt man nun ein klassisches System, wie den oben genannten Desktop PC mit der Maus als Zeigegerat, so hat man mehrere begunstigende Faktoren sein Ziel auch zu erreichen.

Die Maus liegt recht stabil auf der Unterlage. For Kids? Lasst man sie los, so bleibt sie zumeist auch dort liegen. Essay Paper? Bewegt man die Maus, so bewegt man zwar faktisch seine Hand, folgt aber dem Mauszeiger auf dem Bildschirm. An Essay On Abjection Kristeva? Ohne diesen Zeiger und ohne eine stabile Ruheposition ware es auch hier nicht moglich prazise mit dem PC zu interagieren. Essay Paper On Cause? Wenn aber der Mensch am PC in rpi resume der Lage ist einem Mauszeiger zu folgen, der raumlich so drastisch getrennt vom physikalischen Zeigegerat ist, wieso sollte das nicht auch im reellen Raum mittels Zeigegesten funktionieren? Muss der Mensch nicht einfach nur verstehen was der PC erkennt und interpretiert, um sich an paper on cause diesen anzupassen? Ist die Adressierung der Anpassung von Seiten des Menschen nicht deutlich einfacher, als wenn man komplexe Algorithmen schreibt, welche man an on abjection den Menschen anpassen muss? Diesen Fragen in paper on cause and effect Kombination mit der banal anmutenden Frage ĄWo zeige ich eigentlich hin?ď widmete ich von diesem Zeitpunkt an rpi resume examples meine Bachelorarbeit.

Nun war es nicht mehr wichtig verschiedene Darstellungen zu erproben und zu schauen wie komplex diese werden mussen, sondern einfach darum uberhaut einen anstandig funktionierenden Navigations- und Auswahlprozess im intelligenten Raum mittels Zeigegesten zu ermoglichen. Paper On Cause And Effect? Das E.A.G.L.E. Rpi Resume? System wurde dahingehend erweitert, dass genau dieser Prozess der Navigation und der Gerateauswahl anstandig und in essay paper and effect annahernder Echtzeit funktioniert. On Importance? Meine Hypothese: Der Mensch ist ohne ein angemessenes Ruckmeldesystem nicht in essay paper der Lage eine durchgehend erfolgreiche Auswahlaktion im Raum mittels Gesten durchzufuhren, auch wenn man ihn detailliert uber die Berechnungsweise seiner Zeigegeste instruiert. Teaching Essay? Die Aussicht auf Erfolg dieses Prozesses lasst sich durch ein geeignetes Ruckmeldesystem signifikant verbessern. On Cause? Dazu ist es im letzteren Fall nicht einmal mehr notig das System durch komplexere Algorithmen intelligenter zu gestalten. Zur Evaluation lud ich zwanzig Testkandidaten ein, welche einen festgelegten Parcours bestehend aus acht Zielen verschiedener Gro?e, Orientierung und Position im Raum mit einer Zeigegeste ansteuern und durch zwei Sekunden langes Halten dieser Zeigegeste auswahlen sollten. Teaching To Kids? Zehn dieser Personen mussten den Parcours erst ohne, dann mit der Unterstutzung des Laserprojektors durchfuhren, die anderen zehn Personen genau in essay umgekehrter Reihenfolge.

Neben dem Nachweis der Hypothese erhoffte ich mir zusatzlich, dass die Nutzung des E.A.G.L.E. Photsynthesis Worksheets? Systems einen gewissen Lerneffekt fur den Durchlauf ohne das System auf die Kandidaten haben wurde. Essay Paper? Die Hypothese konnte ich mit absoluter Zufriedenheit beweisen. On Abjection? Alle Personen waren mit der Unterstutzung des Lasers zu 100% in essay on cause and effect der Lage die Zielscheiben anzuvisieren und auszuwahlen. Rpi Resume? Auch wenn es manchmal nicht auf den ersten Fingerzeig geklappt hat, so wussten die Kandidaten um ihren Fehler und konnten diesen korrigieren. Essay Paper On Cause? Ohne die unterstutzende Projektion waren erfolgreiche Auswahlaktionen hingegen ein Akt des Zufalls. On Abjection Kristeva? Sogar die gro?en Ziele mit 3060 Quadratzentimetern die Gro?e eines DinA3 Blattes wurden nur selten erfolgreich ausgewahlt. So signifikant wie dieses Ergebnis ausfiel, so wenig konnte ich uber einen Lerneffekt herausfinden. Paper And Effect? Die festgestellten Unterschiede waren nicht aussagekraftig genug. Essay Of Computer? Ein Fall fur weitere Untersuchungsanstrengungen?! Nichtsdestotrotz war ich sehr zufrieden mit dem Ausgang der Evaluation.

Die Bachelorarbeit gefiel anscheinend ebenso meinem betreuenden Professor Arian Kuijper, sowie meinen beiden Betreuern Andreas Braun und Alexander Marinc: Die Thesis wurde mit einer glatten 1.0 bewertet. Essay Paper And Effect? Wer sich detaillierter fur meine Bachelor Thesis oder derer Prasentation interessiert, der kann sie sich unter folgendem Link herunterladen und durchlesen. Day Essay Contest? Als positiver Nebeneffekt der erbrachten wissenschaftlichen Erkenntnisse wurde meine Bachelorarbeit in paper einem Paper auf der diesjahrigen Cyberworld veroffentlicht und prasentiert. Besonderen Dank mochte ich meiner lieben Frau Lida zukommen lassen, welche mich ausgehalten und unterstutzt hat obwohl sie als damals Schwangere wohl genug mit sich selbst zu tun hatte. Photsynthesis For Kids Worksheets? Des Weiteren mochte ich mich bei meinem Kumpel (und Chef) Felix Kamieth bedanken, der mich wahrend der Abschlussarbeit nur ganz gering mit Arbeit zugeschuttet und moralisch oft unterstutzt hat. Essay On Cause? [1] Diese Verbreitung wird als allgegenwartige ( ubiquitous ) und verschwindende ( vanishing ) bzw. Essay Writing? unaufdringliche ( unobtrusive ) Computerisierung bezeichnet. Essay Paper And Effect? Ein Raum, in teaching welchem die verschiedensten Gerate nicht nur fur sich computergestutzt arbeiten, sondern auch miteinander kommunizieren und Daten austauschen, um irgend eine komplexere Funktionalitat auszufuhren (z.B. Essay? eine Reaktion auf das Wohlbefinden eines Bewohners), hei?t intelligenter Wohnraum ( intelligent environment ). On Abjection Kristeva? Arbeitet am Fraunhofer-Institut fur Graphische Datenverarbeitung in on cause and effect Darmstadt im Bereich intelligente Umgebungen. For Kids Worksheets? Themenschwerpunkte sind kapazitive Sensoren zur beruhrungslosen und Marker-freien Mensch-Maschine-Interaktion.

Studiert zudem als Teilzeitstudent Informatik im Master-Studiengang der TU Darmstadt, mit den Schwerpunkten Software Engineering und Human Computer Systems, sowie IT-Management als Anwendungsfach.

Essay Writing Service -
Best 25+ Cause and effect essay ideas on Pinterest | Text structure

Do black Caribbean boys develop socially and emotionally as their white counterparts? The evidence that has been available from individual LEAs has tended to show that. the relative performance of Black Caribbean pupils begins high, starts to decline. in Key Stage 2, tails off badly in Key Stage 3 and is below that of paper on cause, most other ethnic. groups at Key Stage 4. (OFSTED, 2002, p. 1) New Labour's election chant was 'education, education, education' but its practice, since coming to power, has appeared to favour privileged groups rather than those to whom it was addressed. Although government agenda has focussed on what are termed underprivileged and excluded groups, research undertaken by Gillborn and Mirza (2000) indicates that these policies have had little effect on the educational attainment of black boys. Despite concerns among the black community and despite government inclusion policies it is arguably the case that boys of Caribbean heritage may not do well in the British education system. Concentrating on primary school pupils from year six, key stage two, this paper will investigate whether black Caribbean boys are as socially and emotionally developed as their white counterparts and if not, whether a lack of this development triggers low educational achievement in later life.

The paper will begin with a definition of underachievement and ethnicity as used here, it will then define how children are socialised and assess the social and emotional development of black Caribbean boys against to kids, that of their white counterparts. Finally it will consider how social and emotional development may impact on later educational achievement. Underachievement and Ethnicity Debates Gillborn (2002) contends that underachievement is often perceived as related to ability when it is more often a consequence of problematic educational policies and practice that result in pupils failing to reach their potential. Across the board boys are failing to do as well as girls in the educational arena and boys of black Caribbean heritage tend to fare worse than their white counterparts.Britain is an ethnically diverse country, although most ethnic minorities tend to paper, live in essay on children, crowded inner city areas (Giddens, 2001). The Swann Report of 1985 found significant differences in levels of educational achievement among groups from minority ethnic backgrounds with children from black Caribbean family backgrounds tending to fare worst.

This group are under-represented in higher education. Some theorists maintain that debates over essay, underachievement are too deterministic. A positive self concept is necessary to essay on importance, emotional health. In an early study of black Caribbean children in London Stone (1981) found that on essay the whole these children had a positive self-concept and high self esteem. Most of the children did not get along well with teachers and were unhappy with the school system but this did not interfere with their self-esteem.

Failure to for kids, do well academically was not necessarily tied to a negative self-concept nor to essay on cause and effect, problems in emotional and social development but with school per se. Demie (2003) maintains that black Caribbean children have been neglected in the education system and their needs have not been addressed therefore black Caribbean boys in particular tend to underachieve across the key stages of education. Examples? She contends however, that the statistics relating to the underachievement of black Caribbean boys are not clear cut because of confusion over different ethnic groupings. Policy makers have tended to gloss over ethnic differences and and effect have used the term 'black' to refer to on importance of computer, all black people. This not only obscures diverse ethnicities e.g. African, Afro-Caribbean, black Caribbean and black British, it also causes problems in identifying underachievement if one is looking at a particular group. Demie (2003) says in this regard that: The term 'Black Caribbean' . makes sense for educational purposes, to statisticians and to the Caribbean and African community, as it clearly differentiates pupils of Caribbean origin from Black Africans, which in essay on cause, the past were often lumped together as African Caribbean or Afro-Caribbean on political grounds. It focuses clearly to rpi resume, address underachievement issues in educational debates and ensures that this focus is not lost or blurred in national policy formulation by providing unambiguous data for policy makers and schools (Demie, 2003:8). Emotional and Social Development An inability to manage our emotions as restricts emotional growth and seriously affects our capacity for learning.

Social theorists have commented on the ways in which human emotional and social development is determined by factors in very early childhood. For example, Bowlby (1967) maintained that maternal deprivation in essay paper on cause and effect, early life could have significant consequences in adolescence and later life. Their early experiences can determine how they relate to essay on importance, the world outside and affect their performance in school. Riding and Fairhurst (2001) maintain that: Effective learning in the school is dependent to a significant extent on pupils behaving reasonably, and responding appropriately to their teachers and to other pupils. In a class group, poor conduct behaviour by just a few pupils can have a very disruptive effect on essay the learning performance of the whole class (Riding and essay Fairhurst, 2001:1). Children learn how to behave in the home environment. Paper On Cause? Charlton and George (1993) have argued that there are a number of factors that also contribute to children's behaviour, they may be biological, or they may relate to other social factors such as low income status or to school itself.

How children behave may therefore be attributable to a number of different factors. The rate at which young boys develop and the ways in which this is essay on importance measured are culturally and paper socially specific rather than universal. Prominent social theorists such as Durkheim and Parsons have contended that all human beings undergo a process of on abjection, socialisation where they are taught the on cause and effect, norms and values of the culture in which they live. The main instrument of this socialisation is the family, and sociologists have called this primary socialisation where along with social norms and values children learn or should learn about self-worth and essay on influence of media on children about their place in the world. Children continue to be socialised (secondary socialisation) into certain roles by essay on cause and effect, agencies such as schools and government. Parsons maintained that the ideal family was nuclear and consisted of for kids, two parents and one or two children (Giddens, 2001).

However, changes in social structure have meant that many children now grow up in homes with only one parent. It is widely accepted by theorists that this significantly affects a child's social and emotional development . It is essay a known fact that by and large black families in Britain tend to be matriarchal. Contrary to rpi resume examples, the generally held belief that single parent households have a negative influence on black Caribbean boy's emotional and social development, Chamberlain (1999) maintains that the essay paper and effect, strong family support networks within these families more often results in a stable family home. Of Computer? Reynolds (2003) argues that because black women have such a dominant role in the home they also tend to extend this caring role by working in the community as social workers, care workers etc. This means that black males become marginal to on cause and effect, family life and to caring in the wider community. Children need to develop their full emotional potential if they are going to be able to properly cope with life in the wider social arena. Emotional stability is necessary if children are to be able to form relationships and get along with others. The 'problematisation' of black masculinity has been exacerbated within New Labour policy rhetoric through assumptions that 'race' is only a minority ethnic group issue (Phoenix, 2000) and that the source of for kids worksheets, social problems can be located within the and effect, attitudes and behaviour of minority ethnic families and rpi resume examples communities (Lewis, 2000 cited in essay paper on cause and effect, Archer and teaching Yamasita, 2003:2). Research tends to essay on cause and effect, support the view that a loving and settled home life tends to promote sound emotional and social development . One parent homes and matriarchal families may do this but numbers of boys suffer from the lack of a suitable male role model and on abjection the older a child gets the more problematic this can become. Boys of black Caribbean heritage and boys from the paper and effect, dominant white community may underachieve because of peer disapproval, where it is seen as 'uncool' to achieve academic success.

Jackson and Salisbury (1996) maintain that: Boys' identification with macho values and constitution day essay relations, where school learning is essay on cause seen as unmanly, often leads to an essay, significant, academic underachievement in some groups of boys (particularly working class and some black groups). (Jackson Salisbury, 1996, p. 105; their brackets) Material Deprivation Recent Government debates have focussed on the anti-social behaviour of numbers of essay on cause, young boys, white and black, and how absent fathers and the lack of essay on influence of media on children, discipline at home result in essay paper and effect, their being involved in making noise, theft and worksheets criminal damage Government are concerned with the paper, behaviour of young people and since 2000 schools now have a statutory responsibility to teach citizenship, this has been hotly debated as it raises the question of constitution contest, how far children should be influenced by their teachers' values (Wilkins, 2003). Cooper et al (2003) maintain that underachievement is often influenced by essay and effect, social factors rather than a child's social and emotional development, and that there is essay on importance a strong link between this and social and material deprivation. The article strongly favours Townsend's 1987 view that material deprivation eg bad housing, diet and health are strong, objective indicators of what lies behind things such as educational underachievement whereas social and developmental deprivation are more subjective in nature and harder to define. Research indicates that in inner city schools where a third of paper on cause, children at key stage 2 are in receipt of free school meals, year 6 pupils more than 40% failed to attain a level 40% failed to attain a level 4 (the required level) in maths and english.(Rahman et al, 2001).

This report also maintains that in England and Wales school exclusions are on the increase, the greater number of excluded boys are of black Caribbean heritage. Material deprivation affects both black and white boys, although more black Caribbean boys may suffer material deprivation than their peers and it is on an essay kristeva the increase. Paper? In 2000 110 LEAs claimed an increase in the number of pupils in particular primary schools who were experiencing material deprivation (Cooper et al, 2003). While there may be some mileage in theories such as Bowlby's maternal deprivation thesis for the social and emotional development of both black Caribbean and white boys, in rpi resume, British society the essay paper on cause and effect, black boys' development is inevitably affected by what Rattansi (2000) has termed 'a lack of whiteness'. The views of their peers and professionals such as teachers and social workers contribute to this idea of lack. Owusu-Bempah (1994) contends that:

Many social workers today seem to accept the view that black children would rathe be white as self-evident. This seems to on abjection, be particularly the and effect, case when so called mixed-race children are involved. [This] leads otherwise well-intentioned social workers to pathologise even those children with well balanced personality (Owusu-Bempah, 1994, p. 133). Often children will not react against such stereotyping because as Gordon (2001) contends the silencing of black people's voices is essay on influence of media on children part of British social structure because the white majority regard British society as belonging to them. This, and other issues that affect the social and emotional development of young black Caribbeans, and particularly black Caribbean boys have been a major source of paper on cause, concern within the black community. Odih (2002) maintains that while mentoring programmes (introduced in kristeva, primary schools in paper, 2000) may be a central component of an essay on abjection kristeva, Government policy concerning the and effect, apparent educational underachievement of teaching writing, black Caribbean boys, its promotion of hegemonic male role models marginalises, and prevents their progress. These measures coincide with increasing calls within the black community and among anti-feminist male activists for the provision of male role models to remedy the current underachievement of male students. In New Labour's educational discourse, gender and essay paper and effect racial inequality are defined as problems of ineffectiveness, standards and performance. For anti-feminist male activists, the prevalence of female teachers, 'soft' pedagogic practices and matriarchal families are the prime cause for the underachievement of boys (Odhi, 2002:1). Class and rpi resume examples Race Archer and Yamashita (2003) note that in essay paper and effect, inner city areas underachievement cannot be restricted to ethnic identity, rather: . critical approaches to theorising issues of rpi resume, masculinity and schooling need to engage with complex identities and inequalities across 'race', ethnicity, gender and class (Archer and Yamasita, 2003:2).

Archer and Yamasita are of the opinion that policy discourses on race and paper on cause ethnicity imply that these are the cause of social problems. This has the effect of singling out ethnic minority children (and particularly black Caribbean boys ) as different and problematic because the rpi resume, 'normal' child is represented as white, middle class and male. And Effect? As has been noted earlier the teaching writing, issue is further exacerbated by a tendency to racially homogenise black people thus stereotyping black masculine identity as problematic and deviant. They are thus, according to Alexander (2000) made invisible within policy debates and highly visible in public debates concerning perceived problems associated with black masculine identity. Archer and Yamasita (2003) also found that there was a resistance to schoolwork and an espousal of on cause, 'bad boy' identities among both black Caribbean boys and their white counterparts. They point to teaching essay, the problematising of white working class boy's identities as well as the essay paper on cause, identities of black boys and they refer to constitution day essay nh, 'entangled masculinities '. Paper On Cause And Effect? They conclude that in some areas in Britain class and race are inextricably linked when it comes to boy's educational achievement. Because policy makers do not refer to masculine identities outside of an educational context and within a local area there may be little progress in attracting such boys to formal learning because it is not a part of constitution nh, their own identity formations. Conclusion This paper has investigated whether the social and essay and effect emotional development of black Caribbean boys differs from their white counterparts and results in educational underachievement. Drawing on different debates surrounding this issue it has been argued that there is little evidence to suggest that there is much discrepancy between the social and emotional development of black Caribbean boys and contest nh white boys. Rather there are a number of factors that can trigger educational underachievement and that these relate to white boys as well as black Caribbean boys. Essay On Cause? It has been found that race/ethnicity and class are closely connected and that there are more similarities than differences among young boys.

Research, and on importance of computer OFSTED reports indicate that once in on cause and effect, school black Caribbean boy's progress deteriorates across the key stages. Contest Nh? However, current debates suggest that this also the case with numbers of their white counterparts and that perhaps government and policy discourses tend to marginalise all those who are outside the paper and effect, 'norm' of white middle class males. Rather than a lack of social and emotional development, this paper has found that the educational system poses problems for many youngsters and this is on children particularly evident among black Caribbean boys and their white working class counterparts. ALEXANDER, C. (1996) The Art of Being Black: the creation of black British youth identities (Oxford, Oxford University Press). ALEXANDER, C. (2000) (Dis)Entangling the 'Asian Gang': ethnicity, identity, masculinity, in: B. HESSE (Ed.) (2000) Un/Settled Multiculturalisms: diasporas, entanglements, transruptions (London, Zed Books). Archer, L. and Yamashita, H. 2003 Theorising inner city masculinities Gender and Education Volume 15 No. 2 June 2003 Burns, J. and Bracey, P. Paper On Cause? 2001 Boys underachievement: Issues, challenges and constitution day essay possible ways forward Westminster Studies in Education Volume 24 No. Paper? 2 1st July 2001 p. Rpi Resume? 155-166 CHARLTON, T. GEORGE, J. (1993). The development of behaviour problems. In: T. CHARLTON and K. Essay On Cause? DAVID (Eds), Managing Misbehaviour in essay writing to kids, Schools. London: Routledge Cooper, M. Lloyd-Reason, L. and Wall, S. 2003 Social deprivation and educational underachievement: Lessons from London Education and Training Volume 45 No.

2 2003 Demie, F. 2003 Raising the on cause and effect, achievement of Caribbean pupils in British schools: Unacknowledged problems and challenges for policy makers London Review of Education. Volume 1 No. 3 November 2003 p. Rpi Resume? 229-249 Giddens, A. 2001 4th Ed. Sociology Cambridge, Polity Press GILLBORN, D. MIRZA, H.S. (2000) Educational Inequality: mapping race, class and essay gender, London, OFSTED GILLBORN, D. (2002) Education and institutional racism. Inaugural professorial lecture, Institute of Education, University of London.

JACKSON, D. SALISBURY, J. (1996) Why should secondary schools take working with boys seriously? Gender Education, 8, pp. 103-115. .Odhi, P. 2002 Mentors and role models: Masculinity and the educational under-achievement of young black Afro-Caribbean males Race, Ethnicity and photsynthesis for kids Education Volume 5 No. 1 1st March, 2002 p.91-105 OFSTED (2001) Managing Support for the Attainment of Pupils from Minority Ethnic Groups. www.ofsted.gov.uk/publications/. .OWUSU-BEMPAH, J. Paper On Cause? (1994) Race, self-identity and social work British Journal of Social Work, 24, pp. 123-136. Rahman, M., Palmer, G., Kenway, P. (2001), Monitoring Poverty and Social Exclusion, Joseph Rowntree Foundation, York, Rattansi, A. 2000 On being and not being brown/black British:racism, class, sexuality and ethnicity in post-imperial Britain Interventions: International and Post-Colonial Studies Volume 2 No. On Influence Of Media? 1 1st March 2000 p. Essay Paper On Cause? 118-134 Reynolds, T. 2003 Black to day essay contest, the community: An analysis of black community parenting in Britain Community, Work and Family Volume 6 No.

1 2003 Riding and essay on cause and effect Fairhurst 2001 Cognitive style, home background and conduct behaviour in primary school pupils Educational Psychology Volume 21 No. 1 2001. Wilkins, C. 2003 Teachers and young citizens: Teachers talk about an essay on abjection their role as social educators Westminster Studies in Education Volume 26 No. 1 June 2003. If this essay isn't quite what you're looking for, why not order your own custom Sociology essay, dissertation or piece of coursework that answers your exact question? There are UK writers just like me on hand, waiting to help you. Each of us is and effect qualified to a high level in our area of expertise, and we can write you a fully researched, fully referenced complete original answer to an essay kristeva, your essay question. Just complete our simple order form and you could have your customised Sociology work in your email box, in as little as 3 hours.

This Sociology essay was submitted to us by a student in paper and effect, order to help you with your studies. This page has approximately words. If you use part of kristeva, this page in your own work, you need to provide a citation, as follows: Essay UK, Essay on Black Caribbean Boys Social Development | Sociology . Essay And Effect? Available from: http://www.essay.uk.com/free-essays/sociology/black-caribbean-boys-develop.php [05-10-17]. If you are the an essay on abjection, original author of essay paper on cause, this content and no longer wish to have it published on our website then please click on photsynthesis for kids the link below to request removal: Essay UK offers professional custom essay writing, dissertation writing and coursework writing service. Our work is high quality, plagiarism-free and delivered on time.

Essay UK is a trading name of Student Academic Services Limited , a company registered in essay paper, England and constitution nh Wales under Company Number 08866484 . Registered Data Controller No: ZA245894.

Expert Essay Writers -
Best Topics for Cause and Effect Essay | EssayInfo

Free Downloadable Resume Templates. Free resume templates designed selected by RG professionals. Simply choose your favorite and get started. Just scroll down and find a Microsoft Word template that suits your work experience and paper sense of design. Donít worry Ė using a template is perfectly acceptable. If you donít feel like designing your own resume, you can instead jump to on importance of computer our free and easy to use online resume builder. Save time and effort Ė it does all of the writing and paper and effect formatting for you. Click the button below and contest get started! Resume Template Library 1: Resume Genius' Original Designs - Expert's Choice. The above basic resume library was designed by our resident resume experts and have been battle tested by job seekers. As this set performed the best, we included them in our resume builder softwareĖ and essay paper and effect now we are offering them to you for free to examples download in essay on cause Microsoft Word format.

Each professional template comes in essay of media five colors. Explore these templates, download them, personalize them, and start getting more interviews. Resume Template Library 2: Advanced Layouts. Professional Brick Red. Timeless Dark Blue. Elegant 2.0 Dark Blue. Modern Brick Red. Due to the popularity of our professional Microsoft Word templates, we decided to spend more time adding to our database after hearing from customers about what theyíd like to see. For these new designs, weíve created five NEW layouts and updated three of our most popular selections from our resume builder software.

Each resume has its own unique aesthetic ó but donít let that fool you. Each resume is thoroughly tested for clarity and readability, meaning that you could use ANY of these resumes and land more interviews. So have fun, and pick one that suits your sense of paper on cause design. But remember ó the contest nh way you format your resume is extremely important depending on how much experience you have, or if you have any job gaps. So be sure to modify downloaded files to you get to essay paper on cause and effect match your experience accordingly.

Template Library 3: Professional Profile Layouts. Washington Brick Red. Murray Dark Blue. Trump Brick Red. Introducing our newest batch of essay on importance of computer Microsoft Word templates, hot off the presses. We created these new designs due to paper on cause and effect the growing popularity of our explainer on how to essay of computer write a professional profile. People interested in a layout featuring a PP introduction skyrocketed, so we toiled to essay paper on cause create 8 brand new HR-approved documents for you to download for free. Remember ó this particular template is best for examples those of you with some or significant work experience only. Template Library 4: Creative Layouts. Brooklyn Bridge Black.

Taj Mahal Dark Blue. White House Brick Red. Empire State Gray. Mount Rushmore Dark Blue. Are you having trouble separating yourself from your competitors?

Have you been using the same resume format since you graduated college over a decade ago? Then it might be time to essay paper add some style to your resume! Weíve come up with a new set of essay of media on children creative designs that are the perfect blend of professionalism, personality, and just the right amount of style. These styles are great for graphic designers, artists, or anyone who wants to add a hint of essay paper character to constitution day essay nh their job search. Template Library 5: Career Life Situations. Job Hopper Original. Mid-Level Dark Blue. Career Changer Brick Red. Whether itís entry-level, manager, or executive, every job seeker experiences different phases throughout their career. Some phases, like being in essay paper on cause the middle of a complete career change or hopping around short-term jobs, are quite difficult to photsynthesis for kids transfer on a resume.

Fortunately, we have created a new library of templates specifically tailored to paper on cause and effect the various stages of an essay kristeva a career. Remember: You can download any of these resume templates for free and add the bullet points yourself, or you can make a resume in paper on cause and effect minutes with Resume Geniusí renowned resume builder software. It can save you a lot of hassle designing and filling up your resume, and land you more interviews faster. Essay To Kids? However, if youíd still like to make the essay paper and effect resume on your own, use our industry-specific resume samples to give you guidance and inspiration when writing your own resume. Lastly, donít forget to essay of computer check out our professional cover letter examples. Not Sure Which Template to Choose?

The answer is yes ó if you want to. Every personís experience is unique, so youíll need to choose a template that best reflects and promotes your skills and paper experiences.Our templates are built to teaching writing to kids be customizable to any industry and are great for essay paper on cause and effect any of the 3 resume formats. The fact is, the web is filled with so many fantastic and creative template designs that there is undoubtedly something for you out essay, there. Essay Paper? We are proud of the kristeva designs weíve created, and on cause and effect have seen that they are effective at landing interviews. For Kids Worksheets? But weíre not finished yet ó weíll be adding template designs to essay paper on cause this page extensively in kristeva the near future. If you feel like creating your own, thatís fine too. Readability is king when creating a good template ó it is the most important factor, followed by essay paper, how the resume itself is teaching writing structured to showcase your best experiences and conceal your negative ones. You may have read on the Internet that itís inappropriate to use a resume template.

Youíll hear these arguments: 1. It shows youíre lazy and essay on cause uncreative, and unable to design your own. Wrong, it shows youíre efficient. (Creating your own is fine, too.) 2. Since your experience is unique, a resume template wonít cut it. Wrong again. Your experience is personally unique, but you still generally fall into pattern that many other people have traveled before. 3. The hiring manager will be tired of looking at that resume template design because a lot of other people use it. That hiring manager should be fired. Itís the content of your resume that matters, not the aesthetic (unless itís not readable.) We hope that clears up any misconceptions you may have had. We invite you to scroll back to constitution day essay contest the top and choose from on cause and effect one of our many resume libraries, and for kids worksheets start writing.

cover letter for nursing. Should i include collegiate sports in my resume? And if so where? It depends how much professional experience you have. If you are a recent college grad, then it is acceptable to include on your resume. Good luck on the job hunt! Good luck on the job hunt! If the jobs are relevant to the ones you are applying for, then you can go as far back as you like. With regards to your military experience, check out our military to paper civilian resume guide: https://resumegenius.com/blog/go-shooting-guns-coffee-runs. Any of the templates in library 2 would be suitable for manufacturing careers. Best of luck!

Iíve worked in the same industry for the past 13 years. Multiple employers with jobs lasting two to three years each. The jobs have been similar, so the experience looks a bit repetitive. I need to find a template that highlights my experience without getting bogged down in the chronology, Any suggestions? It provides ample space for your professional experience, while also highlighting your top qualifications. Good luck on photsynthesis worksheets the job hunt! hi resume genius.. i need template resume that suitable for trainer and coach.. can u suggest to me with template is suitable.. #128578; I had a job for essay on cause 7 years and during that time I wore many hats, Executive Admin, Purchasing, Vendor Management, Project Coordination, etc.

How would I write that on my resume? Perhaps the of media on children Company name and essay paper on cause then all the related roles under that and the times I did those jobs? I was always the Executive Admin, but I did other jobs during that period. Yes, your suggestion is essay on children correct. Start with the company name and included the related jobs with their own bullet points underneath. Essay Paper On Cause And Effect? Good luck! Consider trying the ĎJob Hopperí or the ĎExecutive.í They should able to fit all your jobs nicely.

Ive never had a job so what should I use? Most of the templates above would suit your situation, but we suggest trying the photsynthesis Career Changer template because it emphasizes skills over the dates of your professional experience. (https://resumegenius.com/resume-templates/career-level-life-situation-templates#career-changer-templates) Best of luck! We suggest using the ĎGatsbyí Template. Good luck with grad school! As far as style, we suggest our ĎProfessionalí template. In terms of format, if you want to include your restaurant experience, then you might want to consider using a functional format:https://resumegenius.com/resume-formats/functional-samples-writing-guide. Hope this helps!

We suggest using our ĎEntry-Levelí template. Good luck with the internship! Good Day Resume Genius.Iím a midwife by profession an essay paper and effect has worked in a military hospital for of computer 16 years in KSA. Iím trying to apply as a home based ESL educator and an email respondent . Since Iím from the medical profession, Iím having difficulty in choosing the perfect resume.The skill I know is more on the medical.,clerical which involes data entry for appointments and summary, interpreter and paper my part time informal english lessons to native speaking arabs. What template should I use? Try the ĎMurrayí template. Good luck!

Hello. Which is good for essay cabin crew applicant? I have no many work experience in service. So i want to highlight the other things. Thanks #128578;

Take a look at our Flight Attendant resume sample: https://resumegenius.com/resume-samples/flight-attendant-resume-example You can download it and paper input your own information. Which template would you recommend for on importance of computer a career in education? Check out our teacher resume samples: https://resumegenius.com/resume-samples/teacher-resume-example You can download them and input your own experience. Try using the paper ĎFreemaní template. Best of an essay kristeva luck on on cause and effect the promotion!

Hi! What resume template would you recommend for a college freshman trying to apply for a competitive summer program with the an essay USDA and South Dakota State University? Sound like the ĎEntry-Levelí template would be a good fit for paper and effect what youíre trying to do. Good luck with the summer program. Hi! Which resume template would you recommend for someone trying to tap into the finance and an essay on abjection kristeva accounting market.

Looking for an entry-level position. You should go with the ĎEntry-Levelí template. Good luck with the job hunt. I have worked 32+ years as a nurse, the last 4 years taking care of my elderly father and online work. Now seeking to get back into on cause, the job market for extra income, not necessarily in an essay kristeva the health field, just to earn some income and socialize. What resume do you suggest? Try the essay ĎJob Hopperí template. Good luck with your job search!

Hi! What resume template would you recommend for a 9th grader trying to apply for a doctor (any)?? Apparently, resume making and interviewing is our project for the fourth quarter this year. I couldnít find any clear examples on the web, and I was hoping you could help me out with what template I should use.. Try using the ĎElegant 2.0í template. Good luck on your project. Yes, if you click the examples View all Resume Designs button and click the download link for the template pack of essay paper and effect your choice. If youíve never written a resume before, Iíd recommend checking out for kids worksheets, our ďHow to Write a ResumeĒ guide to get a clearer idea (itís much more comprehensive than any answer I can give here). Essay On Cause And Effect? https://resumegenius.com/how-to-write-a-resume. Hit us up with any follow-up questions after giving that a read weíll see if we can help further!

Good luck! Hey there Margaret, In order to best understand which template works, itís a good idea to check out which resume format fits your particular needs; then you can take it from there. https://resumegenius.com/resume-formats. All of the templates were created by rpi resume, professional resume writers, so itís hard to go wrong with any of them ó it just depends on your preference. Good luck! It really depends on what job youíre applying for. Essay On Cause And Effect? Since you have substantial work experience, try quantifying that in your resume (think: any numbers that a hiring manager can look at and better understand what you accomplished during your time working there).

Check out this page and choose the one you find most fitting, that should be a good start: https://resumegenius.com/resume-formats. Good luck on the job hunt! Hey there hbil036, This way, you can focus on your skills qualifications critical to rpi resume the job application. As an aside, you may want to look into whether youíre qualified to essay get back into accounting after that many years outside of the field. I understand that some regulations and photsynthesis for kids worksheets rules change over the years ó it may just be a matter of taking a test or updating your certifications, but Iím not certain. Paper And Effect? If that doesnít seem to be a problem then go with the functional resume for an essay on abjection kristeva sure.

Good luck on essay paper the job hunt! If you are lacking in major experience, Iíd recommend using a reverse chronological format for on children your resume. Our ďClassicĒ template on this page should do the trick: https://resumegenius.com/resume-templates/ Good luck at the job fair! I recommend you first check out our internship resume sample page: https://resumegenius.com/resume-samples/internship-resume-example. Afterwards, feel free to choose any format Ė just use a comprehensive education section instead of a professional experience section, and you should be good.

Good luck landing that internship! Share Free Downloadable Resume Templates Our code geeks and HR experts are proud to introduce our new Free Resume Builder software to help you land more interviews in todayís competitive job market. We provide HR-approved resume templates, built-in job description bullet point phrases to choose from, and essay paper and effect easy export to MS Word and PDF. Get awesome job opportunities sent directly to your inbox. By clicking Send Me Job Alerts, I agree to on abjection kristeva the Resume Genius Terms of paper on cause and effect Use and Privacy Policy. Play the One-Minute Game Thatíll Show You How to Improve Your Resume.

Think you can judge the quality of a resume within 6 seconds? The answer may surprise you. Put your skills to the test, and learn how to essay make your resume 6 second worthy! 3 Reasons Why I Wouldn't Hire Tom Brady. Tom Bradyís resume is a couple yards short of paper on cause a touchdown. There are tons of errors throughout. See why. How to on children Modify and Maximize your Resume Template.

Need a resume template? Feel free to download one, but be sure to make small modifications to unlock your. Would You Rather Work for a Man or a Woman? Do people still care whether they work for on cause a man or woman, or do most people simply look for a nice job. Resume Builder Comparison | Resume Genius vs. LinkedIn Labs. What are the rpi resume examples differences between the essay paper on cause and effect major online resume builders? Here's an in essay to kids depth analysis of and effect what. Resume Genius' builder, resources, advice and career tips are regularly featured on on influence of media some of the world's leading online and offline publications including: Our code geeks and HR experts are proud to introduce our new Free Resume Builder software to help you land more interviews in today's competitive job market.

HR-proven resume templates, built-in job description bullet point phrases to essay paper on cause and effect choose from, and easily export to MS Word and PDF.

Essay Writing Service -
Cause and Effect Essay Topics | LetterPile

5 paragraphs essays Have you ever made an on cause awesome chocolate cake without looking at a recipe first? Unless you are an extremely talented baker, most likely the answer is ďno.Ē Just one cup of flour too many and your chocolate dessert will be a chocolate mess! The same goes for an essay, writing a 5-paragraph essay. If you are an extremely talented writer, you may be able to intuitively create a compelling essay with all the components needed to be both persuasive and easy to paper and effect swallowÖor follow. Photsynthesis For Kids! However, if writing doesnít come easily to you, you can benefit from essay paper creating a 5-paragraph essay outline before jumping into your writing assignment. I always make an outline first, no matter what writing project Iím working on. Day Essay Nh! There are endless, different ways to write a compelling essay. But, if your teacher is demanding that you sum up your argument in five succinct paragraphs, follow this easy tutorial on how to create a 5-paragraph essay outline. Structure of the 5-Paragraph Essay Outline. Essay And Effect! The 5-paragraph essay is made ofÖyou guessed itÖfive paragraphs. Each paragraph serves a specific purpose: Paragraph 1: Amazing introduction (hook) and rpi resume examples, the all-important thesis statement Paragraph 2: Argument A and supporting facts or quotes Paragraph 3: Argument B and supporting facts or quotes Paragraph 4: Argument C and supporting facts or quotes Paragraph 5: Conclusion, made up of your restated thesis and the broader significance of your argument.

Hereís how this outline would look if you sketched it out: A Note on essay on cause and effect Formatting Your 5-Paragraph Essay Outline. Now, Iím not saying that you must put your outline into a diagram like the one aboveóusing a simple pen and paper or word processor will suffice. If you like technology though, there are several digital outlining tools that can help you outósome of them more sophisticated and user-friendly than others. Itís not really about making a perfect 5-paragraph essay outline, rather, itís about on importance, developing an outline that makes the most sense to you. An outline ensures that you have the necessary components to paper on cause write an for kids worksheets awesome essay. Without further delay, letís jump into essay on cause more detail about each of the for kids outline components. Paper On Cause! First we need a topic. Typically, your instructor will give you a subject to write about, or at essay on importance of computer, least parameters for a topic. Essay On Cause And Effect! Always follow your teacherís specific instructions when embarking on your 5-paragraph essay journey. After all, you donít want the worksheets wrath of your instructor to come down upon you for and effect, completely ignoring instructions.

For our sample topic, weíre going to use the following prompt: What are the arguments for rpi resume, or against writing a 5-paragraph essay? Should teachers continue requesting this writing method from students? Step Two: Take a Stance on Your Topic. We need to take a stance for or against teachers asking students to write 5-paragraph essays, so we can argue for or against it in our thesis statement. Donít make the essay on cause mistake of essay not taking a stance ówithout taking a position, your essay (five paragraphs or twenty) will have no direction at all. When deciding on your position, you have to choose one that can be backed with valid and paper on cause and effect, supportable arguments, either from rpi resume your research or from the course materials provided in your class. On Cause! For our sample essay outline, Iím going to essay take a stance against the 5-paragraph essay . Step Three: Write a Clear Thesis Statement. Based on my chosen stance against 5-paragraph essays, my thesis statement will be ďTeachers should stop teaching students to write 5-paragraph essays.Ē Notice the word ďshouldĒ in the thesis statement?

More power can be added to paper your position by creating a statement about what should or shouldnít be done. This is a much stronger and more defensible stance than if I simply wrote ď5-paragraph essays are boring,Ē or something similar. Step Four: Develop Three Arguments to examples Underscore Your Thesis. Now you need to paper on cause come up with three arguments that will back your thesis statement. Here are mine: The 5-paragraph essay is too basic. There are myriad other ways to write essays, many of which are more thought-provoking and creative than the teaching essay 5-paragraph essay. The 5-paragraph essay does not allow for analytical thinking, rather, it confines students to essay paper and effect following a restrictive formula.

Step Five: Develop Three Supports for Each of for kids worksheets Your Arguments. Essay And Effect! Your evidence, or supports, should include facts, quotes, and data that substantiate your thesis. This is a great place to include quotes directly from your research sources. For example, to support argument A (ďThe 5-paragraph essay is too basicĒ), I might offer the on importance of computer following evidence: Support 1A : Chicago teacher Ray Salazar says, ďThe five-paragraph essay is rudimentary, unengaging, and useless.Ē Support 2A: Elizabeth Guzik of California State University, Long Beach says, ďThe five paragraph essay encourages students to engage only on the surface level without attaining the essay on cause level of cogency demanded by rpi resume examples, college writing.Ē Similarly, in regards to argument C (ďThe 5-paragraph essay does not allow for analytical thinking, rather, it confines students to following a restrictive formulaĒ), I might support it with this quote: Support 1C: According to an article in Education Week , ďThere is a consensus among college writing professors that Ďstudents are coming [to college] prepared to do five-paragraph themes and arguments but [are] radically unprepared in paper on cause, thinking analytically.íĒ Remember, for the 5-paragraph essay structure, you typically need to come up with three supports for each of your three arguments. Teaching Writing! In our example, I only on cause show three of the rpi resume total nine supports needed to round out the argument. Essay Paper On Cause! Once you have your thesis and arguments sorted, you can work on rpi resume developing your introduction. (*Hint* itís an exercise in futility to develop your introduction first, because you wonít really know what youíre introducing yet.) For example, my hook could be, ďEnglish teachers across the nation have been teaching students to become ineffective writers.Ē This hook makes a bold statement that will encourage readers to continue on to find out why I would say such a thingÖ especially if the reader is your English teacher.

Step Seven: Develop Your Conclusion. After you have your paper outlined, figuring out a concluding paragraph should be a breeze. In a traditional 5-paragraph essay, the first step in writing your conclusion is to essay paper on cause and effect restate your thesis using different words. For example, I might write, ďThe 5-paragraph essay is an outdated and useless writing tool that should be phased out of the classroom.Ē To close out the essay writing to kids paper, I would open a discussion on paper and effect the broader significance of this argument. For example, I might write, ďTeachers should teach other methods of essay writing that help students stay organized and also allow them to think analytically.Ē Now that youíve established all the components of your 5-paragraph essay outline, youíll need to actually sit down, avoid social media for worksheets, a while (I know, itís hard), and essay on cause, write your 5-paragraph essay. Believe me, it will be much easier to do now that your thoughts are organized and you have somewhere to start. Ask any writer. There is nothing more frightening than the teaching essay writing pure white of an essay paper on cause and effect empty page. An outline is a great remedy for this.

Oh, and a couple more things: As you start writing, youíll want to photsynthesis for kids worksheets be sure to connect all the pieces of your essay together with strong transition sentences. Donít just line up the notes from your outline and call it done. And always, always be sure to edit; if you need help with that, you can use Kibinís essay editing services. Spend a little extra time adding those finishing touches that will elevate your essay from essay and effect good to great. How about you? Do you work from an on influence of media outline?

Or are you more accustomed to writing by the seat of essay paper and effect your pants? Let us know in the comments. Psst. 98% of Kibin users report better grades! Get inspiration from over 500,000 example essays. About the Author.

Naomi Tepper is examples a former Kibin editor, the and effect former content manager for the Kibin blog, and forever a word nerd. Excellent post. Love the paradoxical example. I#8217;ll try this with my blog posts. We#8217;re not huge fans of the 5-paragraph essay, but we realize it#8217;s still a widely taught and utilized writing method. The paradoxical example was the perfect way for us to express our own view while still writing a valuable and useful article. I#8217;m glad you appreciate it #128521; I liked it so much I created a Mind map for it at on abjection, Xmind. http://www.xmind.net/m/bjGj/ Hope that#8217;s okay. Very cool! Thanks for essay paper, doing and sharing this, @sganpat:disqus. Constitution Day Essay Nh! this is completely helpful. Awesome!

Glad it helped you. #128578; What a very useful tips that is so applicable in all writer#8217;s on how to write well written paragraph. I think these are all very efficient and effective things that everyone should learned. Thank you for the good tips and methods of writing you have putted here. It was all useful and helpful stuffs. Thank you for your comment! I#8217;m so glad you found this post to be useful and helpful. Well explained about how to construct an argument. Wow nice post ! Will definitely use it when I write again #128578; Fantastic!

Glad you found it useful. #128578; Wow nice post ! Thank you for sharing this #128578; Very nice article. Thank for sharing this. Paper On Cause! You#8217;re welcome! Glad you found it useful. I really appreciate your post.

Structure is the examples soul of and effect any essay and you describe it in a great way. Thanks for your kind comments! Great question! Here is a good blog post that covers alternative structures: http://thelamppost.ca/alternatives-to-the-five-paragraph-essay/ Thank you very much for the article is essay on importance very important information! I especially liked the point Step Seven: Step Seven: Develop Your Conclusion clearly we need to develop this part of the paper and effect Essenes.

Buy Essay Online -
Cause and Effect Essay Topics | LetterPile

compare poetry essay © 2017 Steve Campsall. improve your poetry grades! Download Free English biz Guides. If you find poetry difficult then you're not alone. Essay Paper And Effect? For many people, it's the most difficult aspect of the English course. Examples? But. fear not as help and a higher grade are within reach. Read on! Find time to give the English biz guide to essay on cause and effect essay writing a look over as it's been written to of media work alongside this one - click here to read this later . If you need help with a specific poet or poem, click here or on a link below.

If you're truly stuck you can also email the essay on cause teacher at English biz - you'll find a link on the first page of the site, here . What really must be covered in your coursework and exam answers? At the core of any and every answer or essay about poetry must be your own interpretation of the rpi resume examples poem or poems you are writing about. It is and effect this alone that attracts the worksheets majority of marks. In a nutshell, the more subtly you interpret a poem - and give support for essay paper and effect, your interpretation - the higher your marks, and grade, will be. Poems are rarely to be taken at teaching essay to kids, face value. It is paper on cause never the rpi resume literal meanings that will gain you any marks - it is paper on cause exposing and discussing the poem's 'deeper meanings' that bring in the marks every time. When you interpret a poem, you seek to explain what you believe these 'hidden meanings' are, show how they have been created and examples discuss why this was done. Remember: the meanings you seek exist 'between the lines'. It is the poet's use of essay on cause literary language that creates these layers of constitution meaning . Poems, more than any other literary form, are dense with meanings created by this type of language. This is essay because poets have so little space in which to condense as much meaning as possible.

This is what makes understanding a poem sometimes very difficult - and yet also, often, fascinating. Let's get one thing clear: interpretation never deals in facts . An interpretation is always an opinion - an insight into on influence of media on children what the poem might mean. This is why examiners are never happy with students who do no more than trot out the opinions of others, those of their teacher or what they've found in a study guide, for example (examiners do read study guides, btw!). Paper On Cause? Examiners will always give the photsynthesis for kids most marks to a student's original ideas - so long as they are valid and are supported by close and careful reference to the poem itself. Whilst it is your own ideas that are needed, it is invariably easier to uncover the layers of meaning in a poem by discussing it with others . Somehow an interaction of minds brings about clearer meaning and a moment when the penny drops. This does not mean you should copy others' ideas but do use such a discussion to essay and effect develop your own interpretations. You might be one of the many who feel discussing poetry is rpi resume not cool. Paper And Effect? Well, keep in examples, mind that it's your grades that are at stake . The exam is essay paper on cause not a practice and teaching essay to kids you need to get the and effect highest grade you can. Essay? So, what to essay paper on cause do? For once, ignore being 'uncool' and get boosting those exam grades.

Many students lose marks by going off at constitution day essay nh, a tangent and misreading their poem. How can you avoid this and know that your interpretation is on the right lines? Here's a very worthwhile tip. How does all this work in practice? Below is an example to help show you. It is essay on cause and effect based on a just a couple of lines from the opening of the to kids poem 'Half Caste' by John Agard, a very witty poem that many of you will know. Don't be put off if you don't know it, you'll be able to apply exactly the same ideas to paper on cause any poem you are studying. You will see from on children, this just how much can be 'squeezed' from only two lines of a poem.

This is a key thing for you to essay and effect appreciate. 'Excuse me standing on one leg Iím half-caste. Explain yuself wha yu mean when yu say half-caste. ' Agard opens his poem by creating an obvious contrast between the standard English of the opening line of the poem and the Caribbean dialect of the essay on influence on children second. This creates a clear contrast which works to alert the paper reader to the fact that while both kinds of English create perfectly obvious meaning, only one kind is considered to nh be prestigious and paper on cause and effect 'proper' within educated circles. Ironically, it is the dialect line that creates the more expressive meaning. In this way, Agard manages to open his poem and introduce a key theme. He wants the reader both to essay on children consider and reflect upon what is thought of as acceptable and what is essay on cause and effect looked down upon in essay of media on children, British society. He shows us that 'half-caste' language is actually very good language and essay paper on cause language that is capable of an essay on abjection communicating its message well.

Poetry has, as has been said above, been called the art of 'saying the unsayable'. Undoubtedly some poems can seem to create meanings and emotions that seem well beyond the words on paper, the page. Language can be a very mysterious and wonderful thing! Hopefully, you will come to enjoy at least some of the poems you study at school but, to be realistic, some poems will, initially at least, appear worryingly difficult. On Influence Of Media? One of the difficulties with a poem is on cause and effect connected with its form - generally speaking, poems are short and this means that poets look for ways to squeeze the maximum meaning and feeling into them.

Poems are often dense with meaning and unlocking these multi-layered meanings requires patience and skill. But it can be very satisfying - a poem can be like a riddle, fun to crack! This english biz guide will help you 'unpick' a poem and enable you to work out just what the poet is trying to essay say, how the poem is 'working' and why this is being done - the poet's purpose . Oh, and essay paper finally, you'll find out what gains most marks - as well as how you can get them! Click here to read a poem that many people feel has magical qualities; and here is essay another! Of course, individuals react differently to essay paper and effect such poems but many students seem to enjoy these two poems. Appreciating the subtleties of a complex poem in classroom conditions is far from ideal. This means that it will be necessary to find a quiet place and time at home with mobile phone, MP3 player and TV all switched off when you can re-read your poems.

Even better, find a friend to read and of computer discuss the poem with - two heads are far better than one when it comes to understanding a complex poem. An odd but useful thing about a poem is paper and effect that if you leave a day between reading it, some of the poem's extra layers of meaning seem to become more apparent when you read the poem again. It's as if the brain has subconsciously 'worked' on the poem in between readings. Reading for essay, Meaning. Quite a useful thing to do when you first begin your work on analysing a poem is to. forget it's a poem! Odd as this sounds, your first task is not to dig for hidden meanings but to be sure you've understood the essay on cause poem's 'story' - that is, what it is teaching generally all about. This can be called the poem's ' big picture '. It's true that in your essay that this will be one of things to which you will be devoting precious little space BUT you simply cannot proceed without it. So, when you first read any poem, first of essay all, read it for rpi resume examples, meaning . These questions will get you on your way: Make a note of who is doing the speaking in the poem - what kind of person and in paper on cause, what kind of state or mood?

By the way, never assume it's the writing poet: instead, think of it as an imagined poetic persona . Poets often like to explore all kinds of aspects of life in their work and this can mean that they try to paper and effect write from different viewpoints, for example an older male poet can write as a young boy, or even girl! Now work out who is essay of computer being spoken to and effect or addressed? (Yes - it could be you, the poem's reader, or it might be an imaginary person. Writing To Kids? Often, you a poem can seem to be spoken thoughts such as in essay paper, a monologue , or it could be one half of an imaginary conversation. Think about just what is being spoken about? (What is the subject matter being discussed?). Now - and this is crucial to a good understanding - work out exactly what tone of voice or manner of the for kids worksheets speaking voice? (Is the speaker sounding worried, reflective, nostalgic, mournful, happy, concerned, angry, for example?). Importantly, does the tone of voice change during the poem? Make a note of where this occurs. Finally, where do the events of the poem happen and what is the situation surrounding them ? When you read your poem, simply read it as a group of sentences, forgetting the fact that these sentences have been split into on cause lines . At the end of each sentence (i.e. stop reading at each full stop or, maybe, at each semicolon - ; ), work out what the meaning is so far. Spend time thinking about this and perhaps note the photsynthesis for kids idea down on the poem itself at the side of paper on cause and effect that part of the poem (this is called annotating the text). This is often the easiest and surest way to find out constitution day essay what the poet is trying to say.

You can consider the effects of other poetic devices the essay paper on cause and effect poet has used, such as the way the on importance lines cut up the sentences, the use of rhythm and rhyme , alliteration and so on later. Of course, this doesn't always work - some poems are, let's face it, especially difficult to understand! They might even lack any punctuation so have no apparent sentences. If you find this to essay paper on cause and effect be the case, try searching for a study guide to your poem by for kids, clicking here or here - or, of essay and effect course, ask your teacher or a friend for help. If you are still struggling to get to grips with your poem, read it a few more times and, this is the important bit! - leave time between readings (of course, in an exam, this is not possible).

A useful tip : Most people race through poems using a dull voice. Try reading your poems quite S-L-O-W-L-Y . Even better (in fact, far better!) is to read the poem aloud ? Oh yes, you really should! Find a quiet place, or read with a friend. Put embarrassment to one side for for kids, the sake of on cause a higher grade! Reading aloud is a very effective way of getting 'beneath' the poem's surface and finding its more subtle meanings. But what you have to do is avoid a mouse-like monotone and instead try to achieve the rpi resume voice the paper on cause writer of the poem intended (and this won't be mouse like!!). Click here to on importance listen to a clip of the GCSE poet John Agard reading a part of his poem, 'Half Caste'. You'll see from essay paper, this just how much more a dramatic reading of some poems can reveal. Always avoid reading the poem in an overly stylised way , i.e. in a non-conversational voice! Modern poems, especially, are often best read in a normal speaking voice - but it will be a voice with a distinct quality . Do always try to capture this distinctiveness. Shakespeare had a strong Stratford accent apparently - why, then, do we pretend he didn't when we read his plays?

The poem's images will, for sure, be there and the poet has created them to guide you towards a fuller understanding of the poem's content and messages . Try hard not to be overly ingenious as this leads you finding meanings that are not there . This is a classic problem with even the brightest students when reading poems. Meanings are never 'hidden' - they are always 'there' - maybe 'under the surface', but always 'there'. And they are always consistent with the whole poem. A poem's deeper meaning might not always be easy to get hold of, but it will be there to find - and photsynthesis for kids - very helpfully and and effect importantly - it will be coherent . Coherence is an an essay important quality of all literature, poems included. It means that the meanings in the poem will all be developed and reinforced logically as the poem progresses . The first line always contributes to the overall meaning, as do all other lines. If you do think you've found a meaning in a poem and it does not contribute in some obvious way to essay on cause the overall meaning of the whole poem , you are almost certainly off track and essay on influence on children misreading the poem: a classic way to lose marks! Click here to listen to John Agard reading a part of his poem, Half-Caste . Notice the slow and emphatic nature of his voice. If you take a leaf from his book and read your poems slowly and dramatically you will obtain far more meaning from your poems - and gain higher grades ! Writing your essay. Writing an essay about a poem needs the paper and effect same skills that apply to worksheets all essay writing.

The english biz essay writing guide is essay paper on cause full of ideas that will help gain you a higher grade - be sure to read this - click here . As with all essays, you cannot hope to do well unless you know your text well . Only then will you be able to develop a sufficiently strong viewpoint from which to create the necessary argument that forms the basis of the best essays. The best essays are written as if they were an argument - again, the Englishbiz guide has much more on this. What is an essay on abjection your teacher or examiner actually looking for in your essays? You need to show that you have understood not just the poem's 'surface' meaning - try to show knowledge of essay paper its layers of meaning and its more subtle messages . You need to show you have understood how the poet has used language and poetic devices to help create and 'shape' create subtle underlying messages . You need to show you have recognised how meaning is developed across the whole poem - as each idea is explored and an essay on abjection kristeva builds up into a coherent whole. How to do this to gain high marks. Read the essay question or title very carefully . You just wouldn't believe how many students answer a different answer to the one asked. Essay Paper And Effect? Yes - they do, every year! If you are revising for of media, an exam, ask your teacher to show you some past exam questions . There is no better way to familiarise yourself with what is paper required in the exam and your teacher will be happy to mark any questions you try. Some exam boards now post downloadable past exam papers on essay on influence on children, their web sites . Highlight the key words of the essay question and be sure you address each of these in your answer - marks will be lost if you don't!

In an exam question, there will usually be bullet points to guide your response - you MUST cover the essay paper on cause points these mention as the exam marker gives marks based on examples, these . If it is not clear in on cause and effect, the essay question, decide which poem(s) will help you answer it. Work out exactly what is required of you. Discussing the poet's life and times, i.e. their context , rarely gains marks. It is often better to get on with your analysis of the poem(s) straight away. Be aware of any significant changes in emphasis and the tone of voice as the story, ideas or images of the rpi resume poem unfolds. Work out how and why these tones and changes in tone have been made to occur through particular choices of language or form . This is important as it will allow you to comment on the structure of the poem and this gains many marks. Be especially alert to the use of an essay paper and effect ironic tone of voice. Irony is an important and frequent poetic device used by poets. Irony is an constitution day essay nh effective means of essay engaging the reader. Irony subtly shapes meaning and develops layers of meaning within the poem.

As well as irony , poets frequently rely on the use of what is called ' figurative' language . It's very important to teaching essay writing notice where figurative language is used, the on cause effect it creates and the purpose intended. Figurative language creates 'figures' or images in the mind's eye. It is the use of description , metaphor , simile or personification . This common poetic device helps the poet to create and shape meaning. It also works to develop an emotional response in you, the reader. Figurative language works so well because it creates images in the mind - and as the day essay contest old saying goes, 'a picture is worth a thousand words. '. Look at these opening lines and see how the images are created and begin to work: Iíve known rivers: Iíve known rivers ancient as the world and older than the. flow of on cause human blood in human veins. My soul has grown deep like the rivers. from 'The Negro Sings of Rivers' by Langston Hughes.

Read your poem through a sufficient number of times for you to feel sure you have grasped its big picture . Finally, with the essay question firmly in mind , work out your response to it. This is an essay on abjection your own point of view on which you will base your essay. An important way you can unlock subtle meanings in any text, but especially in essay on cause, a poem, is to constitution day essay contest nh look for essay, the effects of binary oppositions . Click on the hyperlink if this idea intrigues you. It is a guaranteed 'mark grabber' as it allows a very subtle response indeed to a poem (or any text). If you can discuss a text at the level of its binary oppositions , you will have at photsynthesis worksheets, your disposal a sophisticated way of analysing the subtle levels of meaning created in poetry - but this method is sophisticated and requires very careful thought. FOR A FULL GUIDE TO THIS FASCINATING ANALYTICAL TECHNIQUE - CLICK HERE. Some more ways to unlock the meaning of a poem. There is a key aspect to every poem you need to consider - the one aspect that separates all poems from any other kind of writing: its form . You need to work out why the essay paper on cause poet wrote it in lines!

Writing in lines means the essay poem is and effect composed in essay of media, verse . Notice where the poet sliced up each sentence into shorter lines (and sometimes even across the stanzas of the poem). Does it allow a special degree of emphasis to be placed on parts of the sentence that might have been lost if it was not 'sliced' up into essay and effect lines - i.e. if it had been written as a piece of to kids continuous prose ? See if you can work out how the poet's use form helps to emphasise certain words or ideas as these often act subtly to essay on cause shape meaning . Remember that only poetry allows this 'playfulness' with form . Poets truly enjoy playing with the form of poetry - after all, that's why they like writing poetry! As well as choosing where to photsynthesis worksheets end a line or a verse (i.e. properly called a stanza ), or whether to on cause use rhythm or rhyme , there are many other ways in which a poet can play around with the form of language to add to the meaning: Some lines might seem to end quite abruptly - even without using a full stop. This can be used to create subtle effects. For example, an end-stopped line can lead to a useful pause occurring before you read on worksheets, thus creating emphasis (see the technical term caesura below). Some lines might 'run on' into the next line or even the next stanza.

Poets also sometimes create the effect of an extended pause between words, phrases or lines - again with or without using punctuation to achieve this effect. This enforced mini-pause is called a caesura . This is paper on cause a subtle effect that leads to an emphasis or a pause for thought being created. Some I mportant 'Poetic Devices' Alliteration is the repeating of examples initial sounds as in William Blake's poem The Tyger: ' T yger! T yger! B urning b right!'. This often creates emphasis and, like the use of rhythm and rhyme , makes words memorable. It can also help to create a different tone - depending on essay paper on cause and effect, which consonants are alliterated. Alliteration using consonants such as 's' or 'f' will create a softer tone of voice. Alliteration created using harsher consonants such as 'b' or 'd' can create a harsh even angry tone.

Always try to essay of media on children work out the tone of voice within your poem and note how and where this changes . A ssonance is the term used for paper and effect, the repetition of vowel sounds within consecutive words as in, 'rags of gr ee n w ee d hung down. An Essay On Abjection? '. Vowel sounds are always softer sounding and can add to essay paper the quality of the tone of voice within the poem, perhaps creating a sense of softness of mood or romance . A combination of soft consonants and an essay long vowels can create a particularly gentle tone. Rhyme is on cause when the final sounds of words are the essay of computer same and are repeated either within a line (this is essay and effect called internal rhyme , as in 'I bring fresh showers for the thirsting flowers ') or at the end of two lines (this is an essay on abjection called end rhyme ). Work our the effect rhyme creates. Essay Paper? Does it make the on abjection kristeva poem more memorable? Does it add to the 'feel', the meaning or the tone in a useful way? Does it create a happy sense that 'all is well with the world'?

Often 'sound effects' created by paper on cause and effect, using the form of day essay words help to suggest a particular tone of essay on cause and effect voice . For example, repeated hard consonants called 'plosive consonants' (b, p, c, k, d, etc.) can suggest harshness or anger, whereas soft consonants (sh, ch, s, f, m, etc.) or 'long' internal vowels (e.g. the essay of media on children s oo n the sh ow ers of au tumn') can suggest a calm or romantic quality. Rhyme can also suggest or add a sense of control or harmony as if 'all is essay on cause well with the world', whereas half-rhyme (e.g. Essay On Importance? moan/mourn, years/yours) can suggest a wish for harmony or the presence of discord . Repetition of important words and phrases can help shape meaning because it adds emphasis . Are the on cause stanzas (i.e. what many students wrongly call 'verses') regular in line length, size and shape with a repeating, regular rhythm? This is teaching essay to kids typical of paper older more traditional British poetry and hints at that sense of 'control' and 'harmony' that seemed to exist in earlier days before the great loss of religious faith or questioning of values of today. Poems with irregular line lengths and no obvious rhythm or rhyme look and sound very different from traditional poetry. These poems are called free verse or, technically, 'vers libre' and can be a way of constitution contest suggesting lack of control or lack of harmony . Look at the way the structure or sequence of ideas builds up in on cause, the poem (perhaps through a sequence of images ); make a note of the effect of this sequencing of ideas or images and how it adds to an essay on abjection the overall effect and meaning of the poem. Finally, notice if any particular words and phrases stand out in a particularly poetic way.

These words and phrases deserve extra thought as they probably contain layers of meaning or create imagery and ideas. Maybe the words are ironic or metaphorical? Perhaps they create a vivid image , for example. These effects act to draw you deeper into the world of the poem by engaging your attention - a sure sign that the poem is 'working' on you! In your mind, 'become' the on cause poet and ask yourself these revealing questions: 1. What is 'your' poem about generally (e.g. To Kids? 'war') and in particular (e.g. 'the horror of fighting in trench warfare'). For example, were you trying to help your reader to understand some aspect of society or human life more clearly?

What was your intention or purpose? 3. What motivated you to write about such a subject? Were you affected by your circumstances : the beliefs, values and on cause and effect attitudes you hold to compared to the general beliefs, attitudes and essay of computer values of your society or its leaders (i.e. Essay On Cause? your society's dominant ideologies )? 4. Were there any literary traditions or fashions that affected the style in which you wrote? Why was this? You will frequently be asked to write about more than one poem and this does add an extra layer of rpi resume difficulty. However, if you are writing an argument essay , the difficulty is lessened dramatically because you are using the poems to support your own argument rather than writing directly about the poems themselves. Aspects of each poem will, therefore, naturally find their way into essay and effect your essay as you write in support of the various points you are making to support your argument. It is, therefore, always best to compare and contrast the ideas each poet explores as you proceed - and this is best done as providing support for your own argument. In each paragraph you write, you should aim to discuss a comparable or contrasting aspect chosen from each poem (and, as before, you must use the 'point-quotation-comment' method) that helps develop a point that supports your overall argument as stated in your opening paragraph. If you find this difficult (and it can be - especially under examination conditions), the alternative is to essay writing write an paper and effect 'exploring essay'.

In this kind of essay, you analyse and write about on abjection, your first poem fully before moving on to your second poem, then, as you write about the second poem, you must take the chance frequently to refer back to essay on cause and effect the first poem when you find a suitable point of an essay comparison or contrast. N ever forget to compare and contrast! This is a part of the mark scheme in this type of question. FIVE TOP TIPS FOR SUCCESS. 1. Know your poems well. 2. Analyse closely analysis and develop subtle insights.

Only a close analysis of the on cause and effect poem will allow you to develop subtle insights into the poet's reasons and methods. It is the consistency, clarity, depth and subtlety of your analysis and insights that will gain the highest marks. 3. Use the P.E.E. method of analysis. 4. Never look for and find what isn't there ! Poems can be difficult so when you are thinking about the deeper levels of a poem's meaning, it is essay of computer all too easy to be overly ingenious . Essay? Do not find meanings that are not really there. If a particular meaning exists within a part of a poem, it will be consistent with (i.e. help out the meaning of. Essay? ) the essay paper on cause whole poem - it will never just apply to a single line or phrase.

If you think a line of poetry means something, make sure this fits in with what you think the on abjection poet is trying to say in the whole poem. A more obvious meaning is far more likely than a very obscure meaning. Always make sure that the words of your poem clearly support whatever points you want to make about it. Never be afraid to use a lively style when you write; in fact, whilst remembering always to avoid slang and to use standard English , try hard to make your essay sound as individual and interesting as you are! Avoid stuffiness and over-formality like the paper on cause plague.