Date: 26.4.2017 / Article Rating: 4 / Votes: 650
Professay.info #Right and wrong essay

Recent Posts

Home >> Uncategorized >> Right and wrong essay

Right and wrong essay

Oct/Wed/2017 | Uncategorized

Ethics and Morality: Right and Wrong …

Right and wrong essay

Best Essay Writers Here -
Right and wrong of euthanasia essay - …

Buch-Rezension - das meint Kinderbuch-Couch.de: Lippels Traum von Paul Maar. geeignet fr Kinder im Alter ab 8 Jahren. Essay? Lippel, der eigentlich Philipp heisst, liest fr sein Leben gern, sammelt hingebungsvoll Punkte von Milch- oder Joghurtverpackungen und hat eine Vorliebe fr das eingemachte Obst von Frau Jeschke. Writing Good Essays? Lippels Welt ist in right and wrong Ordnung bis Lippels Eltern fr eine Woche gemeinsam verreisen mchten, ohne Lippel. Rhetorical Analysis Thesis Outline? Frau Jakob, die nun eine Woche fr Lippel sorgen soll und nur wenig Verstndnis fr seine Vorlieben hat, nimmt ihm das neue Buch mit den Erzhlungen aus dem Morgenland weg. Right? Lippel ist zunchst erschttert ber den verlorengegangenen Schatz, doch dann beginnt Lippel nachts die Geschichte selbst weiterzutrumen und verwebt darin so manches, was er im Alltag erlebt hat da wird aus der verstndnislosen Frau Jakob in essays seinem Traum die bse Tante seiner beiden Traumhelden, Hamide und Asslam, die dafr sorgt, dass die Geschwister aus dem Knigreich verbannt werden. Right And Wrong Essay? Aber damit nicht genug: Sie besticht die Wachen, die die Kinder mitsamt Lippel fortbringen sollen, sich der Kinder endgltig zu entledigen. Essays? Doch Lippel kann seine Freunde noch rechtzeitig warnen und in and wrong essay einem schweren Sandsturm gelingt es den Kindern, vor den Wachen zu fliehen. History Mark Scheme? Doch Lippel verirrt sich im Sturm und verliert Hamide und Asslam aus den Augen. Right And Wrong? Wre da nicht der kluge Hund mit Namen Muck gewesen, htte er seine Freunde wohl nicht wiedergefunden.

Sie erreichen schlielich die Stadt ber der der Palast des Kngreiches thront. Good Essays? Da die Kinder wissen, dass die Wachen sie suchen werden, versuchen sie Unterschlupf in einer Herberge zu finden. Essay? Aber die Herbergsbesitzer verlangen Geld fr die bernachtung und da mssen sich die Kinder etwas einfallen lassen. History? Lippel gelingt es schlielich, mit seiner Zauberfackel (einer Stabtaschenlampe) die Menschen des Morgenlandes so zu begeistern, so dass sie sich sehr grozgig zeigen. Right And Wrong Essay? Stets sind sie aber in a level source evaluation der Gefahr, von den Wachen gefangen zu werden. Right? Mit viel List schaffen sie es aber dennoch, in den Palast des Knigs zu gelangen.

Doch kurz bevor Lippel dem Knig gegenberstehen kann, um alles aufzuklren, wird er wieder einmal aus seinem Fortsetzungstraum gerissen Denn an thesis, jedem Morgen, an right, dem ihn Frau Jakob weckt, damit Lippel rechtzeitig zur Schule kommt, endet ein Teil seiner Geschichte. Dabei „sammelt“ er bei Tag unbewusst einige Erlebnisse mit seinen Mitmenschen, die sich in writing transfer seinem Traum in morgenlndischer Gestalt wiederfinden. Right? Da wird aus seiner lteren Freundin, Frau Jeschke, die rundliche und gutherzige Herbergsbesitzerin und ihr Mann zeigt deutliche Zge von Lippels Kunstlehrer, Herrn Gltenpott. Writing Good Transfer Essays? Auch die beiden anderen Hauptdarsteller aus Lippels Geschichte, Hamide und Asslam, gibt es als neue Mitschler in right essay Lippels Klasse. Sie sitzen gleich neben ihm. Analysis Outline? Doch nur Hamide spricht mit ihm. Right And Wrong Essay? Arslan, ihr lterer Bruder, spricht nur sehr schlecht Deutsch und vermeidet es daher, berhaupt etwas zu sagen. Thesis On Motivation? Daher ist auch Asslam, der Prinz in right and wrong Lippels Geschichte, wenn auch aus einem anderen Grund, die meiste Zeit stumm.

Auch der kleine herrenlose Hund, den Frau Jeschke und Lippel immer fttern, findet seinen Gegenpart in coursework evaluation dem klugen Hund Muck. „Lippels Traum“ erschien bereits 1984 im Oetinger Verlag und wird nun, 2007, als Taschenbuch beim Omnibus Verlag, neu aufgelegt. Essay? Paul Maar erzhlt mit „Lippels Traum“ eine wunderschne, zeitlose Geschichte, die durch die Kraft der Fantasie lebendig wird. Rhetorical Analysis Thesis Outline? Vor allen Dingen Kinder empfinden ihre Trume stets als sehr real und das vermischt Paul Maar ganz wunderbar in right abwechselnden Traum- und Alltagssequenzen. Impact Analysis A Case? Am Ende glaubt Lippel sogar, der Traum habe Einfluss auf seinen Alltag. Paul Maar beginnt wohl auch deswegen seine Geschichte mit dem passenden Zitat von Blaise Pascal: „. And Wrong? Wenn ein Handwerker sicher sein knnte, jede Nacht zwlf Stunden lang zu trumen, er sei ein Knig, so wre er ebenso glcklich wie ein Knig, der jede Nacht zwlf Stunden trumte, er sei ein Handwerker.“Der Leser kann jedoch diese beiden Seiten von Lippels Geschichte sehr gut auseinanderhalten, da die Trume stets durch das Zubettgehen eingeleitet und durch das Wecken von Frau Jakob sehr treffend in good essays Lippels Trumen verwoben beendet werden. Right And Wrong? Sehr humorvoll fhrt Paul Maar uns zunchst an essays, Lippels Leben heran. And Wrong? Mit einem Augenzwinkern lsst er Lippel von seinen kleinen und groen Geheimnissen berichten und auch von den kindlichen, einfachen Freuden, die Lippels Leben bereichern. Rhetorical Thesis Outline? Dazu gehren auch Lippels kleine Schiltzohrigkeiten, wie zum Beispiel sein nchtliches Leselager in dem Verschlag unter der Treppe.

Dabei tut er sich an right and wrong, der dort gelagerten Limonade gtlich und liest noch stundenlang ungestrt, denn in plagiarism essays seinem Zimmer ist schon lange das Licht gelscht. Right And Wrong Essay? Mit dem kstlichen kindlichen Humor, mit dem Paul Maar Lippel erzhlen lsst, wird er vor allen Dingen so manchen Erwachsenen amsieren. Mit Lippels Blick auf die Dinge kommt es zu berraschenden Interpretationen, wie etwa, dass die Eltern es fr eine gute Idee hielten, Lippel eine Woche alleine zu lassen. On Motivation? (Dabei wollen sie, wie wir danach erfahren, nur einmal gemeinsam wegfahren. Right? ) So sind es Lippels Trume aus dem Morgenland, die ihm helfen die elternlose Zeit, noch dazu unter dem unbarmherzigen und unsensiblen Regiment seiner Betreuerin, zu berstehen. Aqa History A Level Source? Lippel trumt sich einfach, so schnell es geht, allabendlich in and wrong eine andere Welt. In eine Welt, die er sonst nur aus den Bcher kennt. Aqa History Coursework Evaluation? Eigentlich, so msste man fast sagen, hat Frau Jakob Lippel einen Gefallen getan, indem sie ihm das Buch weggenommen hat, denn sonst wre er nie in right and wrong die „Notlage“ geraten, seine Geschichte selbst zu ertrumen. Und htte Lippel nicht so ein wunderbares Abenteuer mit Hamide und Asslam bzw. Economic Analysis A Case Study? Arslan gehabt, wer weiss, ob sie sich im „wirklichen Leben“ so gute Freundin geworden wren? mr book kafa meint: laura meint: Ramona meint: David meint: Ich hab ne Frage:Ist ,,Lippels Traum'' von ,,Paul Maar'' geeignet fur Kinder die 13 Jahre alt sind?Mein Kind hat das Buch letztes Jahr gelesen und er fand es toll! Michi meint: Ich finde dieses Buch klasse! Es ist sehr lustig und fantasievoll geschrieben. Essay? Wir haben grade in plagiarism essays der Schule Lippels Traum dran.

Ich finde es interessant das Buch zu lesen. Right And Wrong? Also fuer die 6. Klasse einfach perfekt. Ocr A2 History Mark? Viel Spass beim lesen. Right? der film ist auch toll aber das buch finde ich ist besser. ich könnte jetzt noch so viel positives sagen (. Impact Study? ) ^^ es ist schön Luna alter:13 meint: Das buch ist sooooooooooo mega. EINFACH NUR GEIL. ICH LESE ES JETZT SCHON ZUM 3 MAL. Right Essay? echt gutes buch. A Level Source? aber wo kann man den den film kaufen? ich bitte um antwort:) :):):):):):):):):):):):):):):):):):):) georgia meint: Also ich bin jetzt in der 5 klasse und ich finde das buch total langweilig. And Wrong Essay? aber in a level source evaluation der 1 ,2,3 und vielleicht auch in and wrong essay der 4klasse würde ich das buch bestimmt gut (toll) finden. Aber in thesis der 4 klasse wird es schon richti richtig eng mit dem gut finden.

Nbdnsdb:) meint: Ich wurde es fur die 6-klasse entfehlen :)ich hab dass buch schon gelesen ich fande es toll echt gut gelungen ;) Ich hab dass n der 6 klasse erzahlt und ich finde es auch heute noch spannend. :) :D :) ! Ihre Meinung zu diesem Buch. And Wrong Essay? Eine berhaus lebendige und sympathische Hauptfgur. Rhetorical Thesis? Fantasievoll wird der Alltag Lippels geschildert und spannend wird es in right essay seinem Fortsetzungstraum, dem Mrchen. Eine sehr gelungene Verbindung, die voller Einfallsreichtum und Fantasie steckt. Aqa History Coursework Evaluation? Die sympathischen, zahlreichen Strichzeichnungen von Paul Maar sind eher schlicht bei den Darstellungen von Lippels Alltag, aber durchaus ppiger und detaillierter bei den Darstellungen zum Mrchen, mit aufwendigen Piktogrammen als Anfangsbuchstaben. Essay? Witzig und einfhlsam zugleich geschrieben, bringt Paul Maar die Dinge ganz aus Kindersicht auf den Punkt. Transfer Essays? Er beschreibt selbst die alltglichsten Dinge so unterhaltsam, dass das Buch von Anfang bis Ende berzeugt.

Taschenbuch, 224 Seiten, 12,5 x 18,3 cm, mit s/w Illustrationen. And Wrong? Machen Sie es sich auch auf unseren anderen Online-Angeboten der Literatur-Couch gemtlich: Kinderbuch-Couch.de ist ein Projekt der Literatur-Couch Medien GmbH Co. KG. A Level Source? Copyright © 20042017 Literatur-Couch Medien GmbH Co. Essay? KG.

Best Essay Writers Here -

Sample IELTS essay questions and topics. If you read enough IELTS books (or take the exam too often!), you’ll soon realise that there are very definite IELTS topics. There is a good reason for this: IELTS is a very international exam and the topics have to be suitable for all countries and all cultures. Accordingly, (nice word that) the people who set the right and wrong, exam tend to analysis a case, choose relatively everyday topics – the sort of topics all educated people should be able to speak and write about in their own language. So one obvious way to prepare for the exam is to practise writing and speaking about these topics. They are: While the topics are predictable enough, the actual questions are invariably extremely precise. Again, there is also a good reason for this: the examiners do not want you to and wrong, learn an essay, they want to test your English and see if you can answer a precise question, rather than produce a general answer to a general topic.

Remember that in the exam these words are always included: Give reasons for your answer and include any relevant examples from your knowledge or experience. This is no small point because it tells you that whatever the form of the question, you need to be able to explain and exemplify your answer ( see coherence). How to like it, share it and save it. Get more help with IELTS preparation on writing good essays, the main pages of my site. Keep up with me on Facebook - all the updates and even more advice there. Or just get all my free lessons by email. 108 Responses to Sample IELTS essay questions and topics. if the task or question is “to what extent do you argree or disagree” should i still present both sides of the argument and on my conclusion i? will sight my opinion? or at the first part of the essay (introduction), should i give my side already? and on the body would be the evidences or reasons why i chose such side of the argument? Another good question.

There is no definite right or wrong answer here. But let me give you a few guidelines. One of the things the examiner is looking for is a clear point of view sustained throughout the essay. Right Essay? Accordingly, it makes sense to state your point of aqa history a level coursework source evaluation, view clearly in the introduction. This way it makes it easy for the examiner to see what you are doing. The one problem with this approach is that it makes your conclusion slightly harder to write, as you have already given your answer in and wrong essay, the introduction. That much said, you can still wait until the conclusion to give your own personal opinion after looking at both sides of the argument. This is perhaps the slightly more academic approach and coursework evaluation makes for essay, a better balanced essay normally. If you do take this approach, my advice would be to state clearly in the introduction that you are going to look at both sides of the essays, issue first before giving your personal opinion. would there be a difference in right, the essay outline or format if the question is “do you agree or disagree” and thesis on motivation “to what extent do you agree or disagree”? or same approach could be used? thanks so much! God bless? you!

This is right and wrong a good question and I apologise for source, not answering sooner. The short answer is that there is no major difference of approach required. If the question was “Do you agree or disagree?” Then you can still answer in your conclusion that “There are strong arguments on both sides of the issue, but I tend to think that…” ie you can always agree to and wrong, some extent. Thesis? Likewise, if the question is “To what extent…” then you can still fully agree or fully disagree. Are there any sample question papers of writing? What about a discussion? Is the another format to write it or it can also be considered as a for and against essay? “To What Extent” should be answered by right and wrong, choosing arguments to on motivation, support one of 3 major stances: to a great extent, to a certain extent / to some extent, or to a lesser extent. And Wrong Essay? The question is asking for a measurement. I have been experienced some issues about aqa history a level coursework source how to understand the right and wrong, “main” question whenever I come accross “to what extent do you agree or disagree?” For example: “Creative artists should always be given the freedom to writing transfer essays, express their own ideas (in words, pictures, music or film) in whichever way they wish.

There should be no government restrictions on right and wrong essay, what they do. To what extent do you agree or disagree?(Cambridge IELTS 4)” Is it OK if I say that the main question is ” Does government restrict freedom of speech?” As you said before, what’s the rhetorical outline, use of writting a good essay if you are not answering the right, question, but, how are we going to be sure that we have understood the “hidden” argument? Thanks in analysis a case study, advance!

A really good question. One possible problem is that the question comes in 2 parts. This is really quite common in IELTS. If you do get a question like this, you need to make certain that you answer both parts of the question. in your example. That is essay not really the case as the “they” in coursework, “There should be no government restrictions on right, what they do” clearly links to the creative artists in source, the first sentence.

So your reformulation does not work as it does not relate to “creative artists”. In practical terms, my best suggestion is to underline key words in the question to make sure that you do not miss them out. one thing that why ielts exam performance sheet is not provided to candidate after result . beacuse if a candidate is not scoring the right and wrong, bands more than 5 or 5.5 then after knowing mistakes a person will able to thesis, correct it in next exam. How do we respond an essay that asks for our opinion ? Do we simply give our views all the way through? No one answer to this. Right And Wrong? All I would say is that you should make sure that any opinions are backed up with reasons/examples. If you do this, your essay will not just be all opinion even if every paragraph contains opinion. Can I please ask you two questions?

Many people told me that I am not suppose to use ” I ” , “we” and ” you ” things like that in my writting. But I noticed you actually use them quite often. does that mean I could use these words in my writting? Also, how to overcome umfamiliar topics? I feel one of the most frustrate thing is to think out ideas. I never can produce an essay in a limited time. I guess the thesis, problem for me is I do not have opinions at all. do you have any good suggestion about essay this? PS : I am going to thesis outline, have my IELTS exam this 29th, urgently need your advice! ;-))) There are no hard and fast rules here.

But it would certainly be a mistake to essay, overuse personal pronouns in thesis on motivation, your writing. However, given that that the and wrong essay, essay task is frequently an opinion based task and asks you for to impact a case study, use your own experience, it would be strange if you avoided the “I” altogether. IELTS is not academic writing – it is its own genre, The best advice is to answer the and wrong, question. plz suggest me some tips my exam is on 18 may ,2016 And i am very confused bcos i am going to give this test first time. Dear Dominic Cole, in this forum, Could I ask you an assessment of my essay relate to IELTS writing assessment ? Sorry, not for now. Thesis? I may start a grading service soon but sadly my time is too short.

Hi What about if you are not familiar with asked essay topic. Can you answer the question with general writing? You should do your best to answer the question as asked. You may get severely penalised if you write too generally and don’t answer the question. The idea is right that the questions are designed for anyone to impact a case, answer and if you can’t you have a language problem.

That sounds a little harsh, no? The trick is to use examples from your experience and that way you should find enough to write. I do recognise the problem though and I am planning a series of postings giving ideas and language to deal with the most common topic areas. Thanks for the post, keep posting stuff. I was taking IELTS classes from right essay, a tutor.

When she marked my Essay , because I gave example from rhetorical analysis thesis, my own experience she said I am subjective.She thinks in Academic Writing one should write on general ie effects on society. However, I argue and told her that question stated that you can give example from your own experience.Do you think if I give my own experience the examiner will mark me down? Absolutely not. Right Essay? I hate to contradict other teachers – a very bad habit – but in coursework evaluation, this case I will. Right And Wrong Essay? The rubric to the essay question almost always contains these words: “include any relevant examples from your own knowledge and experience”

This means that you actually ought to include examples from your own knowledge/experience. From this point of view, academic IELTS is not exactly the thesis outline, same as general academic writing where you typically don’t do this so much. The question remains though how you do it. Right Essay? I would suggest that you don’t want to use the first person “I” too much and that maybe is what your tutor is history coursework scheme worried about. This is an right and wrong essay, extremely good point that you have raised and I will post a lesson on this in the next couple of coursework, days. It’s very true that it doesn’t matter if your writing is subjective or not. The way you express your ideas and construct your writing matter. IELTS is designed for the purpose of testing English capability so it shouldn’t take into account the essay, level of your education. Feel free to express your ideas but on top of thesis on motivation, everything, keep it academic! Sir, i have been teaching ielts for about four years with excellent results.

The latest rubrics for wrtiing task 2 state that the right and wrong, essay has to be based on knowledge OR experience and NOT on both. Please maintain contact with me for good transfer, further details. Thank you for and wrong, the correction on the exact wording. Writing Good Transfer? I do take issue with your interpretation of it though. It is right and wrong essay entirely possible for candidates to use one example based on their knowledge and another based on their experience: this satisfies both the analysis, rubric and the grading criteria. Candidates can choose between the two options and are not restricted to right and wrong essay, one or the other: if that were the case, the essays, rubric would read “either knowledge or experience”. What has not happened is right and wrong that the writing good transfer essays, new rubric has invented a new dichotomy between “knowledge-based” and and wrong “experience-based” essays. Incidentally, the rubric was changed to put the writing transfer, emphasis on the task itself and to delete “complicated” language such as “written argument”. The idea is supposed to right and wrong essay, simple and the key to understanding the new rubric is transfer that it explicitly asks candidates to and wrong essay, be “relevant” in their examples and on motivation that these support the main points. Read this report by right essay, the chief IELTS examiner in Australia: http://www.englishaustralia.com.au/index.cgi?E=hcatfuncs#038;PT=sl#038;X=getdoc#038;Lev1=pub_c06_07#038;Lev2=c05_hogan. i am from Iran (just wanted you to know that people from ocr a2 coursework, my country visit your website, too).

I’ve been searching the net for ages to find a website that can help me with my ielts essay questions and i now i can say yours is one of the bestests #128521; i have some questions. will you help me with them please? 1. in your “The three different types of IELTS essay question” you have clearly mentioned in which type of essay we should give our own opinion. can you see this page please: http://hubpages.com/hub/How-to-identify-the-type-of-essay-to-write-in-the-IELTS. i am confused a little. in which type should i reflect my opinion? and more importantly in which paragraph? 2. under which type does advantage/disadvantage, cause and effect/ problem/solution essays fall? discussion or argument? you seem to and wrong essay, insist that all of them are argument type, but hubpages.com seems to differ. 3. what is writing transfer explanatory essay? Except theses common essay topics that you’ve mentioned, are there any more to add to this list?in Iran it seems the right and wrong essay, recent ielts test have been exposing the examinees to some different topics (speaking:what qualities should a leader have?does your political one have?, etc) thanks an ocean for spending time for thesis, us. hlo dominic i do not get the essay, ideas while writing an ocr a2 history mark scheme, essay,what would you like to and wrong, suggest to history coursework scheme, do thats why my essay is and wrong always too short and to make it bigger i repeat some lines in mark, diffent way. Typically, I advise my students to think of right and wrong essay, examples and reasons.

It is very easy to get stuck when you are looking for ideas. Ask yourself the questions “Why is that true?”or “how can I explain that?” if a question says ‘agree’ or ‘disagree’,then what should i write in th body paragraphs. Writing Transfer Essays? whether i have to stick to agree only through out the whole essay or also have to write something about why i diasgree please answer me correctly. hello mister Cole. In the ielts academic exam ( writing ) , I heard that there will only be an right and wrong, argumentative essay. is that true ? and if not what else ? Ah. It depends what you mean by argumentative. The problem is different teachers use different words to describe types of scheme, essay.

I am guilty of this too. And Wrong Essay? To try and answer your question, there are different types of economic impact, essay you need to be able to and wrong essay, write. These include: discussing both sides of an issue. commenting on a proposal to solve a problem. looking at two different options and deciding which is better. giving solutions to a problem. I could go on. You should understand that you need to be able to answer different types of questions. The secret as ever is to read the question and think hard about it before writing. Think about thesis outline what it is asking you to do.

The mistake is to learn one model essay and and wrong essay try and write the same essay all the a level source, time. Very helpful post for IELTS Students. (I am writing here since I could not find an email to right essay, write to) first of all I want to compliment you for your website. It is a very usefull resource for the preparation of the IELTS Test, the information are presented in a clear and nice way. Economic Impact A Case? They are structured very well and and wrong essay the user does not end up being overwhelmed by the amount of information. This is a very important point -at least to me-, because reading your site had the result of rhetorical thesis outline, calming me me and improve my self confidence for the exam.

This is often not the case on the internet, where you mostly hand up panicking, which is higly counter-productive. Nevertheless I am writing you because I would like to present to you my essay for and wrong, the writing academic task 2. Aqa History A Level Coursework? I would really like to have a feedback from you, because unfortunately I can’t find no one to right, correct me one and I would like to analysis, have an opinion before I take the exam (which is in essay, 7 days: unfortunately I have found your website late #128577; ). Economic Analysis? I am not asking you to correct every mistake, just to read it once and give me your impression and maybe the and wrong essay, main points that I have to be careful about in aqa history a level coursework, the test (the first being word number: by rewriting to the computer I have just seen a lot of and wrong, mistakes that I could have corrected if I had the time, thing which I haven’t). If it possible can you say to me around band score I am? Or, is this essay enough good for a minimum band score of 5.5? I am really looking forward to thesis, read an answer from you and right I thank you in advance for your courtesy. Write about the good transfer essays, following topic: In many countries schools have severe problems with student behaviour. What do you think ar the causes of this? What solutions can you suggest? One of the most important problem in the schools is the student behaviour. In fact it is known that in many countries episodes of vandalism, disrespect or bullism are frequent in the schools.

This issue should be handled particularly carefully, because we have not to forget that the school has to right and wrong, prepare the students to become responsible adult. It is writing essays therefore very important to individuate the and wrong essay, causes and the possible solutions to be applied, in order for the school to fullfill its educational role in the best way. We should take into account the economic study, basic fact that no one has a bad behaviour only for the reason to be “bad”. Often those behaviours are the expressions of other, hidden problems. One of the main cause could be the right, stress that the students frequently have to face in the school. Exams, homeworks, presentations for many subjects put an incredible pressure over the students, that sometimes will be incapable of handling the stress. Bad behaviour thus manifests itself has a rebellion against the stress, a hidden “stop it” shout. Nevertheless it is my opinion that the main source of source, bad behaviour of students is to be found outside the school, namely in the private life of the students. With both my parents being teachers, I know with certainity that an instable family environment is right and wrong essay very often the cause of arrogant and generally bad behaviour. Where the kids are left alone or treated bad by their family members, they can end up manifesting their anger at the school, during the lessons or in the corridors.

Those problems suggest their solutions. The amount of on motivation, stress to which the students are underponed should be carefull analyzed by the teachers and accurately be revised and adjusted. The task is of course not easy, because a certain amount of stress is inevitable, is the quality of the school has to be preserved. Regarding family problems, it is my firm convinction that child that were raised (or still are) in and wrong, instable family environment should be followed carefully by expers, such as psyhcologists and pedagogists, and sustained by teachers, in outline, order to allow them to right essay, retrieve their happiness and rhetorical bring their life back on the tracks. Summarizing, students can answer to exagerate stress acting bad: thus the solution is to right, carefully control and adjust the pressures on the students. A more important cause of problematic behaviour is the family where student lives, that can already be a source of problems and instability. Students should be therefore sustained by expers in their personal issues. (you can answer me via email if you want) Sorry for the delay.

Had a quick look and it looks an extremely good essay. My one concern is length. sometimes shorter can be better. Thesis? Sorry but I simply don’y have the time to look at individual essays. This is a very good job. It was clearly given how to approach a task since you already have given the clue how to practice a certain topic, and so, through this, many IELTS writing examinees will have the idea now on how to write and speak appropriately. TheIELTSSolution.com. it is my first acknowlegment of this wonderful site. Please, i have started to practice writing essay and I need a professional tutor to assess my writing. I would like to know if I can send my essays to be assessed. hey can any one (specially Dominic Cole) tell some essay topics that might be asked in and wrong essay, September 2011 (24th Sep.). please reply fast i need some important topics . Sorry, I have no way of telling – there’s a pretty large stock of questions.

My general advice is to revise vocabulary for plagiarism essays, the key topic areas before the essay, exam (you can find these on the essay question page) and aqa history coursework then to right and wrong, make sure you read the exact question in the exam as closely as possible. I know that this is really boring advice – but be very careful about transfer looking at “recent essay questions”. Right? For me, their only history coursework, real value is to tell you the and wrong essay, types of topic you will need to write about and economic impact what sort of vocab you need. Very frequently, the task part of the question – the bit that tells you what you need to do – is wrongly reported. Thank you very much for your helpful hints and right essay appreciable and dedicated efforts.As a candidate who took nearly 10 exams, I confess that I owe too much to you. This is a very simple way to say thank you.

Pleasure. Rhetorical Outline? I hope it’s worked out for you now. 10 tests is a lot – painful. Hi Dominic, very good exam website thankyou. Please, how much is band reduce for short answer?

Happy world rabies day! It rather depends how short the answer is. Right And Wrong? My understanding/recollection is that you cannot get above 5.0 for plagiarism essays, task response unless you use 250 words. Your blog seems really good since you give sample IELTS essay questions and topics that would somehow helpful to those IELTS writing examinees. This would serve as a guideline for them because it discusses and shows the exam process of IELTS writing through giving sample question formats, topics and tips. Through this, they can practice more in writing their essays and would develop their skills more on writing. TheIELTSSolution.com. dear Dominic Cole, can you please suggest me i started my writing task 1 and task 2 at appropriate place but.in task 2 i need another page the invigilator give me page and stick behind task 2..but unfortunately i continue my task 2 on the first page (task 1)..if they will penalised me..p;ease answer me because i m in dilemma i write both task very well. Right And Wrong? when i came home then one of my friend told me that you have to write on impact analysis a case, 3rd page becz it’s task 2..no one give announcement for that..will it affect my score?? please answer as soon as possible.. I’m afraid I don’t have the essay, answer to that one. Ocr A2 Coursework Mark Scheme? I suspect that it wouldn’t make any difference. The examiner is likely to have worked out what you did.

sir, i humbly wish to draw your kind attention to the fact the right and wrong, according to the latest rubrics, ielts essays have to be based on knowledge or experience NOT knowledge AND experience .i have been teaching ielts for around four years and ask my students to scrupulously keep this fact in mind.Please answer. Are you seriously suggesting that candidates would be penalised for using both knowledge and experience?! As someone who holds a masters in philosophy, I would be delighted if you could enlighten me as to exact distinction between them. Economic Impact? I feel perfectly certain that 100% of IELTS examiners would be unable to split that particular epistemological hair. Right And Wrong Essay? I believe you will find that “or” enables candidates to do both. If I offer you “coffee or tea”, I would not be offended if you decided to have both. The purpose of rephrasing the rubrics was to plagiarism essays, make them more accessible – if you read the source papers. Right And Wrong Essay? The purpose was not to introduce a new challenge to candidates.

sir, i personally think that words i , we , you should be eschewed from task one along with copying the introduction from the good transfer, statement of question (from task 2 as well) and sole emphasis should be laid on and wrong, grouping the subject matter and comparisons . This is what i ask my students to do . Eschewed! a long time since I saw that word used in earnest. I see your point about “you” and “I” in task 1, but cannot agree with you about “we”. I agree with you about copying wording from the question. The (difficult) skill is to rephrase the impact a case study, question without repeating it so that you have a valid introduction. I have given the IELTS recently and scored overall band 8 but the problem I faced was in right and wrong, my writing section I got only coursework source evaluation, 6.5 and I need a score of minimum to get into the university I desire for. CAN YOU PLEASE HELP ME.. Your blog is very helpful. With these guidelines, Ielts exam takers can have a better understanding and therefore feel more confident in their exams. pls can anybody suggest me reading techniques ?? specially for and wrong essay, headings n yes/no/not given i cnt get more thn 6. You will find my own suggestions on the reading page.

The key is to good transfer essays, understand the difference between No and Not Given. help me #128578; write for and against and wrong, argumentative essay Taking exams : for economic impact a case, and against. I’ll see what I can do for right and wrong essay, you. It’s the sort of topic you need to be able to write and rhetorical outline speak about. I’ll try and right post something next week. Thanks but I need it for Monday. Impact A Case? #128578; good job, Dominic. which kind of English should i register for, general or academic? my intention is to apply for a job as a nurse. I’ve seen somewhere, they were saying there are some professions which requires academic English, i am afraid nursing might fall under that category but I’ve already registered for general English. If you are headed for the UK, it will be academic IELTS you need. I’m not sure about Australia, but I imagine that there too the right essay, IELTS requirement would be academic. When did you apply?

Normally, you can get a refund of your fee if you cancel 5 weeks before. Thesis On Motivation? Contact your local test centre. It may be that they might also take pity on and wrong essay, you and allow you to transfer to academic. This is the first time i visited this site. In Australia, you need a minimum of 7.0 in every exam including the study, OBS. And the requirement there is Academic. I have a very big problem with preparing for right and wrong essay, IELTS( Academic).

I took IELTS for 3 times and my overal band score was 6.0 in all of them. My first time I scored 6.0 in every module. The second and the third I had 5.5 in Listening, 6 in Reading and Writing and on motivation 6.5 in Speaking. I really don’t know from where to start with studying, I have many books for right and wrong, IELTS, but I don’t know which one is the best. Please suggest me only 4 four books (one for every part of the exam) which are the best according to you. I desperately need 7.0 in every part of the test. Appreciation for this infmortiaon is over 9000-thank you! Can i use pencil to attempt IELTS writing test?please anyone must reply me. I want to find out whether it is thesis appropriate to write less that three words where it is stated that one should use no more than three words.

Also, I would like to inquire maybe it is important to interpret a graph, line, table or chart by beginning from any point. Front, Middle or Back. I shall be looking forward to receiving your reply. Thanking you in advance. No more than 3 words means 1, 2 or 3 words. you helped me a lot. I have studying on essay, your website recently. I found it great and a resourceful webpage.

I have taken the IELTS at least 7 times now, and I have not achieved my required results yet. I need a band score of 8 in each module. Writing Essays? My next exam is on the 31.03.12, any more advice Sir?In my last 2 exam, I got 6.5 in Writing. Your website is of great help for those who want to take IELTS #128521; I just want to ask you this question: Other cultures highly value old people, while others value young people. Discuss both opposing views and and wrong give your opinion. I wanted to ask you a question about the economic impact analysis a case, IELTs and in partictular about paragraphs.

When I did my ielts test, I finished the writing task 2, and left one line empty between each paragraph. However, when I wrote the conclusion, I left 4-5 empty lines and then started the conclusion. I did this because I was sort of right and wrong essay, running out of time, and didnt know if I wanted to add anything else in the last paragraph( the one before conclusion. so it looked a bit like this. Do you thing this will affect the thesis on motivation, mark I get? No, I very much doubt it- examiners are intelligent people. I am really grateful to you as I only and wrong, prepared for my IELTS examination from this website and a level coursework source evaluation I got band 8 in all modules except writing where I got 7.5. You are awesome. In simply words . No you shoulndot give your side immediately give yours conclusion step by step. Firstly explain both sides and right then which you like most give him side . Agree or disagree is most important part choose 1 thing . Yes you should choose a type of argument the main factor. i m so confused which book to choose for preparing ielts so plz woud u like to suggest me which book to study.

After I initially commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is writing transfer added I get 4 emails with the same comment. Is there any means you possibly can remove me from that service? Thanks! Sorry there is essay nothing I can do about that as I do not have details of that service. I can only suggest that you move the writing, post to spam!! Congrats on your blog. One question thou, some literature state there are 4 different types of essays instead of the 3 types you mention in your blog, these are: Do you agree with this? if so, when we have a “to what extent do you agree or disagree” type of essay, question, which kind of essay will that be from the outline, 4 types mentioned above?x.

Hmmmm. Essay? I do need to go back to that post. The division you maker does make sense. In truth though I increasingly wonder how helpful it is to categorise different essay types rather than just looking at essays the particular question in front of you and and wrong essay answering the question as it is asked. I say this because I feel some candidates get trapped by trying to essays, follow a particular formula. I will put this on my to do list. Thank you for your comment. firstly thanks for the effort you have made for us.anyway i am having problem in differentiating between agree/disgree and to and wrong essay, what extent do you agree/disagree..i have seen essays written both by discussing both topic in 4 paragrpah model and thesis outline also taking only one position.does the topic content make difference on choosing the format of and wrong essay, such essay? Good question.

You will find advice that gives you quite strict guidelines on thesis, how to and wrong, answer different question types -setting out thesis formulae/formulas for each type of essay, question. I am never really convinced by that approach, I much prefer the approach of looking at each question on its own merits and focussing on answering the question as it is plagiarism essays asked. I realise that that may not seem particularly helpful, so here is right and wrong my general advice. The introduction and conclusion are the areas where you need to focus on aqa history source evaluation, addressing the question and right and wrong giving your clear answer to it. So in those paragraphs you need to outline your your position in relation to the question and give your answer. Even if the question is “do you agree?”, it is writing open to you to say I agree but only up to a point.

The content paragraphs are where you introduce the reasons for your point of view. Typically, the academic thing to do is to look at both sides of the issue – even if you have a strong opinion for right and wrong, one point of view. This can work with almost IELTS agree/disagree type questions. Certainly, with my own students, I encourage them to economic analysis, look at both sides of the issue, as for them IELTS is simply a passport to academic courses at university and I want them to learn the essay, skills of academic writing.That said, it is open to you to take just one position and aqa history a level coursework source argue that – on condition that you outline this is right and wrong your introduction and the question does not ask you to look at writing good transfer essays both sides of the question. Hi Dominic Cole i introduced of your blog before few days of my IELTS exam; i also took suggestion as far as possible. i participated on IELTS exam 1st September 2012 but unfortunately my writing task was out of my general knowledge of the topics. Right And Wrong Essay? I frustrated what i should write? my topic was quoted you. It was. ” It is a natural process of animal species to become extinct (e.g dinosaurs, dodos etc). There is writing essays no reason why people should try to happening this. Do you agree or disagree?” in this case how i prepare myself to get excellent score? any suggestion? please. Hi Dominic cole,

I have given Ilets exam in General three times and every time i got 6.5 in writing but i need 7 each.How can i practice writing at home and know where is the mistake in right and wrong essay, my writing to rhetorical outline, improve.Please give some tips. Thank you. i m having my exam on 22nd sept i m not able to pass i m giving 2nd time plzz give some suggestion what should i do i m not having that much time to and wrong, prepare plzzz try to essays, give suggestion abt ielts. you done very well. And Wrong? your blog guide me to significant progress… thanks a lot… Hi there to every single one, it’s in fact a pleasant for me to go to see this website, it includes precious Information. Awesome blog! Do you have any suggestions for rhetorical outline, aspiring writers? I’m planning to essay, start my own blog soon but I’m a little lost on. everything. History? Would you suggest starting with. a free platform like WordPress or go for a paid option?

There are so many options out there that I’m completely confused .. Any recommendations? Cheers! Practiced essay need to get it reviewed, How can i do that. I suggest you contact one of the essay, tutors on the site. As an ESOL teacher , this is aqa history a level coursework evaluation a well thought out, clearly presented and, importantly, helpful website. I have found it extremely useful for my own and my students’ use. Hy, I dont have much to ask for right now. Just wanted to right and wrong, clarify a query for writing test. Do we get choice to coursework source, select the right and wrong essay, essay types as in, for instance choose 2 from writing good transfer, given 3 topics…kind of. I hope you get what I mean in this context. And Wrong Essay? Please excuse my lame language.

Hello, I was just wondering is there any difference in scoring of academic and economic impact a case study general writing ? I felt, the vocab section in academic test , requires more academic words.If not, candidates will not score a 7 or 8 in it (. ). And what about ‘ agree or disagree / positive or negative types questions? Is it necessary to stick with one side in the opinion paragraph? ie; 2 positive points and 1 negative point. Can I still conclude it as ‘positive’ ? Logically, it doesn’t make sense as the negative side would nullify one of the positive effects, wouldn’t it? Could we go like ‘ it may be positive’ in this case ( if the question is ‘ is this positive or negative’)? Why many students are not getting 9 in task response? Is it mainly because of the lack of right, relevant example ? If you could be any of my assistance, I’d really grateful. I have had a question for writing task 2. A Level Coursework Source Evaluation? When I went to essay, school to prepare for history coursework scheme, IELTS, they said I should not use “I, you” when I write task 2. I could use “It is said/ believed/ stated that…”. Generally, they said I should not use 1st 2nd like “I, U”, should use negative voice. What do you think about this opinion? Good question.

My own preference is to avoid the “I”, but that does not mean you can never use it. There are times when you want to make it clear that this is right essay your opinion and then personal language is more appropriate. It may be more stylist though to use “In my view” rather than “I think” what will happen if i write agree/disagree while question ask for both view. Thank you for the great ideas. I have to focus on some time I choose to adopt to write a article. It is very important that you keep to the topic. Don’t stray onto analysis something else! Hey DC .. I need essay writing templates that include some general words, necessary for any kind of essay.. Please help me. dear dominic i m writing from india my exam on 6 september 2014 …..pls help me in writing topics….for ex…….SMOKING SHOULD BE BANNED ON PUBLIC PLACES……TO WHAT EXTENT DO U AGREE OR DISAGREE……..can i discribe in introduction that smoking should banned …then in first body paragraph problems by smoking in right, public places then in second paragraph effects of smoking in public places …..then in conclusion about goverment should take hard step to stop this………….also tell me in mark scheme, agree disagree we must have to dicusss both …….answer soon..

I find your website really helpful. but i have faced a problem regarding your section of letter writing for general ielts. I need to prepare for general ielts but as soon as i click on the section, error occurs. So please fix the problem. Regards. Can you point me to the exact link that doesn’t work. It all seems fine to me.

Many of the links for the topics are broken. How many people have visited your website? Of them, what is the % from China? DCielts provides useful information in helping Chinese students who are planning to and wrong essay, sit Ielts or Toefl. Thanks. I found your website very useful for me. Thanks to your sample essays, I was able to get 8 for writing. Thank you very much sir. Actually I m very confuse about writing task 2 ( Essay Writing ).Is it possible that Same Essay topic will come again next IELTS exam?Which topic I refere maximum for rhetorical analysis outline, exam?Can you please guide me sir? thank’s dominic you helped me a lot.

Sir my IELTS test will be on next week: and i need at least 6 bands in and wrong, writing: Some people claim that not enough of the waste from homes is plagiarism recycled. They say that the only way to and wrong essay, increase recycling is for governments to make it a legal requirement. Mostly the recycled product is come from the home wastage’s, but nowadays concerned department are claiming that waste material from home is not properly enough as it should be. Some people of the society believe that it is the negligence of people that waste material are not receiving enough by the concerned organization from the society, therefore, they believe that a legislation should be passed for making it a legal requirement. As far as my opinion is concerned there should be a law for recycling, but, it is also the responsibility of the plagiarism essays, society and media as well. Organizations for right and wrong, recycling are doing their job in a proper manner. They collected every garbage from the plagiarism essays, street even from the right and wrong essay, gutters as well. In contrast, residents of the society are not participating with the recycling workforce; moreover, it happens due to lack of awareness in people for the importance of recycling garbage.

Secondly, there is the negligence factor as well in ocr a2 coursework mark, the society in participating with recycling department. For instance, people throw their house waste material into their dustbins without separating the recycled material from the un-recycled material. Right Essay? Even a recently conducted survey revealed the fact that the plagiarism, 50% materials which can be recycled are wasted because they are not separated from the non-recyclable material by the residents of the society. Secondly, citizens of the society are not giving enough importance in the recycling of wastage, therefore, government should pass the right and wrong, legislation that garbage should be separated as recycled and non-recycled wastage, moreover, people should pack that recyclable product and thesis put them in a separate box instead of and wrong essay, throwing in on motivation, the dustbin. In addition, government should also penalize those people who are not obeying the law. Therefore, these acts restrict the essay, citizens to follow the thesis, law and help the recycling department to get as much garbage as the organizations wanted to recycle.

After viewing above all discussion, it would lead me to right, conclude on the note that people should feel the thesis on motivation, importance material and legislation should be passed for waste material. Right Essay? These kind of acts would be enough to enhance the analysis thesis outline, proportion of waste material. […] Sample essay questions and sample essays […]

Write My Essays Today -
Right Or Wrong - College Essays - …

Free Downloadable Resume Templates. Free resume templates designed selected by RG professionals. Simply choose your favorite and right and wrong essay, get started. Just scroll down and find a Microsoft Word template that suits your work experience and a case, sense of design. Don’t worry – using a template is perfectly acceptable.

If you don’t feel like designing your own resume, you can instead jump to our free and easy to use online resume builder. Right And Wrong? Save time and effort – it does all of the writing and formatting for you. Click the button below and get started! Resume Template Library 1: Resume Genius' Original Designs - Expert's Choice. The above basic resume library was designed by our resident resume experts and have been battle tested by plagiarism, job seekers. As this set performed the right and wrong, best, we included them in impact a case study, our resume builder software– and now we are offering them to you for free to right download in Microsoft Word format. Each professional template comes in five colors. Explore these templates, download them, personalize them, and start getting more interviews. Resume Template Library 2: Advanced Layouts. Professional Brick Red.

Timeless Dark Blue. Elegant 2.0 Dark Blue. Modern Brick Red. Due to the popularity of aqa history source our professional Microsoft Word templates, we decided to spend more time adding to our database after hearing from right and wrong customers about what they’d like to see. For these new designs, we’ve created five NEW layouts and updated three of our most popular selections from our resume builder software. Each resume has its own unique aesthetic — but don’t let that fool you. Each resume is thoroughly tested for clarity and readability, meaning that you could use ANY of these resumes and land more interviews.

So have fun, and pick one that suits your sense of design. But remember — the way you format your resume is transfer essays, extremely important depending on right and wrong how much experience you have, or if you have any job gaps. So be sure to modify downloaded files to you get to match your experience accordingly. Template Library 3: Professional Profile Layouts. Washington Brick Red. Murray Dark Blue. Trump Brick Red. Introducing our newest batch of Microsoft Word templates, hot off the presses. We created these new designs due to the growing popularity of our explainer on how to write a professional profile. People interested in a layout featuring a PP introduction skyrocketed, so we toiled to writing good transfer create 8 brand new HR-approved documents for you to download for free.

Remember — this particular template is and wrong essay, best for those of you with some or significant work experience only. Template Library 4: Creative Layouts. Brooklyn Bridge Black. Taj Mahal Dark Blue. White House Brick Red. Empire State Gray. Mount Rushmore Dark Blue. Are you having trouble separating yourself from impact a case your competitors? Have you been using the same resume format since you graduated college over a decade ago? Then it might be time to add some style to your resume! We’ve come up with a new set of creative designs that are the perfect blend of right professionalism, personality, and just the right amount of style.

These styles are great for graphic designers, artists, or anyone who wants to add a hint of character to ocr a2 history coursework their job search. Template Library 5: Career Life Situations. Job Hopper Original. Mid-Level Dark Blue. Career Changer Brick Red. Whether it’s entry-level, manager, or executive, every job seeker experiences different phases throughout their career. Some phases, like being in the middle of a complete career change or hopping around short-term jobs, are quite difficult to right essay transfer on a resume.

Fortunately, we have created a new library of templates specifically tailored to ocr a2 the various stages of a career. Remember: You can download any of these resume templates for free and right, add the bullet points yourself, or you can make a resume in scheme, minutes with Resume Genius’ renowned resume builder software. Right? It can save you a lot of hassle designing and filling up your resume, and land you more interviews faster. However, if you’d still like to make the resume on your own, use our industry-specific resume samples to plagiarism essays give you guidance and essay, inspiration when writing your own resume. Lastly, don’t forget to check out our professional cover letter examples. Not Sure Which Template to Choose? The answer is yes — if you want to. Every person’s experience is unique, so you’ll need to choose a template that best reflects and promotes your skills and experiences.Our templates are built to be customizable to rhetorical analysis thesis any industry and are great for any of the 3 resume formats. The fact is, the web is filled with so many fantastic and and wrong, creative template designs that there is a case, undoubtedly something for you out there. We are proud of the designs we’ve created, and essay, have seen that they are effective at landing interviews.

But we’re not finished yet — we’ll be adding template designs to this page extensively in the near future. If you feel like creating your own, that’s fine too. Readability is rhetorical outline, king when creating a good template — it is the most important factor, followed by how the resume itself is structured to showcase your best experiences and conceal your negative ones. You may have read on the Internet that it’s inappropriate to use a resume template. You’ll hear these arguments: 1. It shows you’re lazy and uncreative, and unable to design your own. Wrong, it shows you’re efficient. (Creating your own is fine, too.) 2. Since your experience is unique, a resume template won’t cut it. Wrong again.

Your experience is personally unique, but you still generally fall into pattern that many other people have traveled before. 3. The hiring manager will be tired of and wrong essay looking at that resume template design because a lot of other people use it. That hiring manager should be fired. Plagiarism Essays? It’s the essay, content of your resume that matters, not the aesthetic (unless it’s not readable.) We hope that clears up any misconceptions you may have had.

We invite you to scroll back to the top and choose from one of our many resume libraries, and start writing. cover letter for nursing. Should i include collegiate sports in ocr a2 mark scheme, my resume? And if so where? It depends how much professional experience you have.

If you are a recent college grad, then it is acceptable to and wrong include on your resume. Good luck on the job hunt! Good luck on the job hunt! If the source, jobs are relevant to the ones you are applying for, then you can go as far back as you like. With regards to your military experience, check out right and wrong essay, our military to civilian resume guide: https://resumegenius.com/blog/go-shooting-guns-coffee-runs.

Any of the templates in library 2 would be suitable for manufacturing careers. Best of thesis luck! I’ve worked in the same industry for the past 13 years. Multiple employers with jobs lasting two to three years each. The jobs have been similar, so the experience looks a bit repetitive. And Wrong? I need to find a template that highlights my experience without getting bogged down in plagiarism, the chronology, Any suggestions? It provides ample space for your professional experience, while also highlighting your top qualifications. Good luck on the job hunt! hi resume genius.. Right And Wrong? i need template resume that suitable for trainer and coach.. can u suggest to me with template is suitable.. Writing Transfer? #128578;

I had a job for 7 years and during that time I wore many hats, Executive Admin, Purchasing, Vendor Management, Project Coordination, etc. How would I write that on my resume? Perhaps the Company name and then all the right essay, related roles under that and the times I did those jobs? I was always the Executive Admin, but I did other jobs during that period. Yes, your suggestion is ocr a2 coursework mark, correct.

Start with the company name and included the related jobs with their own bullet points underneath. Good luck! Consider trying the ‘Job Hopper’ or the ‘Executive.’ They should able to right essay fit all your jobs nicely. Ive never had a job so what should I use? Most of the templates above would suit your situation, but we suggest trying the Career Changer template because it emphasizes skills over the dates of plagiarism your professional experience. (https://resumegenius.com/resume-templates/career-level-life-situation-templates#career-changer-templates) Best of luck!

We suggest using the ‘Gatsby’ Template. Good luck with grad school! As far as style, we suggest our ‘Professional’ template. In terms of right and wrong format, if you want to include your restaurant experience, then you might want to thesis consider using a functional format:https://resumegenius.com/resume-formats/functional-samples-writing-guide. Hope this helps! We suggest using our ‘Entry-Level’ template. Right Essay? Good luck with the economic impact a case, internship! Good Day Resume Genius.I’m a midwife by profession an has worked in right and wrong essay, a military hospital for 16 years in writing good transfer, KSA. I’m trying to apply as a home based ESL educator and an email respondent . Since I’m from the medical profession, I’m having difficulty in choosing the perfect resume.The skill I know is more on the medical.,clerical which involes data entry for appointments and right, summary, interpreter and my part time informal english lessons to economic analysis a case study native speaking arabs.

What template should I use? Try the ‘Murray’ template. And Wrong Essay? Good luck! Hello. Good Transfer Essays? Which is good for cabin crew applicant? I have no many work experience in service. So i want to essay highlight the other things. Thesis Outline? Thanks #128578; Take a look at our Flight Attendant resume sample: https://resumegenius.com/resume-samples/flight-attendant-resume-example You can download it and essay, input your own information.

Which template would you recommend for a career in education? Check out our teacher resume samples: https://resumegenius.com/resume-samples/teacher-resume-example You can download them and input your own experience. Try using the aqa history a level, ‘Freeman’ template. Best of luck on the promotion! Hi! What resume template would you recommend for right essay, a college freshman trying to impact apply for a competitive summer program with the USDA and South Dakota State University? Sound like the ‘Entry-Level’ template would be a good fit for what you’re trying to do. Good luck with the summer program. Hi!

Which resume template would you recommend for someone trying to tap into the finance and right, accounting market. Looking for an entry-level position. You should go with the ‘Entry-Level’ template. Good luck with the job hunt. I have worked 32+ years as a nurse, the history mark scheme, last 4 years taking care of my elderly father and right, online work. Now seeking to get back into the job market for extra income, not necessarily in the health field, just to earn some income and socialize. What resume do you suggest? Try the ‘Job Hopper’ template. Good luck with your job search! Hi!

What resume template would you recommend for a 9th grader trying to apply for on motivation, a doctor (any)?? Apparently, resume making and and wrong, interviewing is our project for the fourth quarter this year. I couldn’t find any clear examples on the web, and I was hoping you could help me out with what template I should use.. Try using the ‘Elegant 2.0’ template. Plagiarism Essays? Good luck on your project.

Yes, if you click the View all Resume Designs button and click the download link for the template pack of your choice. If you’ve never written a resume before, I’d recommend checking out our “How to Write a Resume” guide to right and wrong essay get a clearer idea (it’s much more comprehensive than any answer I can give here). https://resumegenius.com/how-to-write-a-resume. Hit us up with any follow-up questions after giving that a read we’ll see if we can help further! Good luck! Hey there Margaret, In order to best understand which template works, it’s a good idea to check out writing, which resume format fits your particular needs; then you can take it from there. And Wrong? https://resumegenius.com/resume-formats. All of the templates were created by professional resume writers, so it’s hard to a level source evaluation go wrong with any of them — it just depends on your preference. Good luck! It really depends on what job you’re applying for. Since you have substantial work experience, try quantifying that in your resume (think: any numbers that a hiring manager can look at essay, and better understand what you accomplished during your time working there). Check out good transfer essays, this page and choose the one you find most fitting, that should be a good start: https://resumegenius.com/resume-formats.

Good luck on the job hunt! Hey there hbil036, This way, you can focus on your skills qualifications critical to right and wrong essay the job application. As an economic study, aside, you may want to look into essay whether you’re qualified to writing get back into right accounting after that many years outside of the field. I understand that some regulations and rules change over the years — it may just be a matter of taking a test or updating your certifications, but I’m not certain. Essays? If that doesn’t seem to be a problem then go with the functional resume for and wrong essay, sure. Good luck on the job hunt! If you are lacking in major experience, I’d recommend using a reverse chronological format for essays, your resume. And Wrong Essay? Our “Classic” template on this page should do the trick: https://resumegenius.com/resume-templates/ Good luck at the job fair! I recommend you first check out our internship resume sample page: https://resumegenius.com/resume-samples/internship-resume-example.

Afterwards, feel free to choose any format – just use a comprehensive education section instead of a professional experience section, and you should be good. Good luck landing that internship! Share Free Downloadable Resume Templates Our code geeks and HR experts are proud to introduce our new Free Resume Builder software to help you land more interviews in today’s competitive job market. We provide HR-approved resume templates, built-in job description bullet point phrases to choose from, and easy export to writing transfer MS Word and PDF. Get awesome job opportunities sent directly to your inbox. By clicking Send Me Job Alerts, I agree to the Resume Genius Terms of Use and Privacy Policy. Play the One-Minute Game That’ll Show You How to Improve Your Resume. Think you can judge the quality of essay a resume within 6 seconds? The answer may surprise you.

Put your skills to the test, and learn how to make your resume 6 second worthy! 3 Reasons Why I Wouldn't Hire Tom Brady. Tom Brady’s resume is a couple yards short of a touchdown. There are tons of writing good errors throughout. See why. How to Modify and essay, Maximize your Resume Template. Need a resume template? Feel free to download one, but be sure to make small modifications to unlock your. Would You Rather Work for a Man or a Woman?

Do people still care whether they work for history scheme, a man or woman, or do most people simply look for right and wrong essay, a nice job. Resume Builder Comparison | Resume Genius vs. LinkedIn Labs. What are the differences between the major online resume builders? Here's an in depth analysis of what. Resume Genius' builder, resources, advice and plagiarism essays, career tips are regularly featured on and wrong some of the world's leading online and good, offline publications including:

Our code geeks and HR experts are proud to introduce our new Free Resume Builder software to help you land more interviews in right and wrong essay, today's competitive job market. HR-proven resume templates, built-in job description bullet point phrases to choose from, and ocr a2 history coursework mark scheme, easily export to essay MS Word and PDF.

Order Your Own Writing Help Now -

12 Best Free Online Bibliography And Citation Tools (2017 Update) Free online bibliography and and wrong citation tools have become an integral part of every eLearning project, especially if you are on plagiarism, a tight eLearning budget. eLearning content developers make extensive use of these platforms to right and wrong essay avoid being accused of stealing somebody else’s ideas. However, cost keeps rising if you add fancy citation tools with elegant and advanced features. So, here are the best free online bibliography and citation tools that are bound to analysis get the job done without any extra burden on your eLearning budget. One of the most functional free online bibliography and citation tools on the Internet. All the right, features an eLearning content developer needs are there. Whether you are using MLA, APA, Turabian or Chicago, BibMe can help you reference your work effectively.

Variety Of Sources. Journals, websites, books and many other sources covering both digital and print format. Plagiarism Checker. Check your content for plagiarism essays plagiarism against a great deal of sources on the Internet to avoid using somebody else’s words. Most of the features are available in right and wrong essay, the free version. Aqa History A Level Coursework Source? This is right and wrong definitely one of the most easy to use free online bibliography and analysis study citation tools. Citation Machine can help eLearning content developers reference in all 4 major styles, namely APA, MLA, Chicago and essay Turabian.

However, it provides an ocr a2 coursework mark scheme, immense library of 7.000 additional citation styles for many different fields. Resources And Guides. The platform offers a guide on right and wrong essay, how to properly cite in APA, MLA and economic analysis Chicago. Plagiarism Checker. Much like BibMe, this platform also offers this feature that only comes if you subscribe though.

Numerous Sources. Citation Machine allows you to cite content from books, magazines, newspapers, journals, films and many other sources. Citation Machine offers many of right and wrong essay its great features for free. Citavi is multi-purpose free online bibliography and citation tool eLearning content developers can use for their knowledge organization needs. It is also a reference manager and a task management platform. Impact Analysis A Case Study? From importing sources, referencing them properly and right then exporting them, to managing content and allocating tasks in a team, this free online bibliography and citation tool does much more than help you create a works-cited page. Coursework Mark? Many Options To Add References. Citavi gives you the chance to choose the way you want to add references. It features 35 options to include automatical or manual referencing as well as using a bar code scanner or PDF referencing. Knowledge Organizer. Two groundbreaking options that are Citavi exclusives enable you to organize knowledge in and wrong essay, an efficient way.

Keywording and a hierarchical category system will aid you in adding your own thoughts to plagiarism essays the platform. Free Version Available And Various Premium Options. Right And Wrong? Citavi will not charge you anything for up to 100 references. Then, you have various premium membership options for commercial use, education as well as student and rhetorical analysis outline personal use. While having a relatively simplistic interface, this platform offers all the major functions of a good free online bibliography and citation tool. APA, MLA and Chicago to cover all your basic reference needs as well as an in-text citation generator. Right And Wrong Essay? Good Variety Of Sources. Webpages, books, journals, newspapers and good online videos along with many other digital and right and wrong print sources. Style Guides For All 3 Citation Styles.

Comprehensive list of style tips for APA, MLA and Chicago. Citefast offers all of writing transfer its features for right and wrong free. An award-winning multi-purpose free online bibliography and citation tool that also functions as an excellent writing aid tool. Automatic Bibliographies And Writing Templates. Citelighter will generate your bibliographies automatically leaving you more time for writing. It also features great writing template variety to a level source evaluation help you organize your thoughts effectively.

Demo Version And 1 Premium Option Available. Although Citelighter has a paid version, you do have the chance to test out right and wrong essay, many of its great features for free. Citelighter offers a very competitive package in plagiarism essays, a very affordable price which they claim is 80% less than similar market solutions. By contacting them you can find out about the price specifics. Right And Wrong? Open-source academic literature management and free online bibliography and citation tool with lots of interesting features that can assist eLearning content developers in referencing their eLearning materials. Easy-to-use layout that allows users to organize documents and categorize annotations. It also enables multiple viewing of history coursework scheme various annotations in essay, different documents. Available In Various Platforms. Windows, Mac, and Linux to suit the needs of essays any eLearning content developer. Docear doesn’t have any premium membership options, but it does give you the chance to and wrong donate for its running and maintenance costs.

What’s radical about this free online bibliography and citation tool is that it gives you the chance to even reference sources like sound effects, music pieces, images and email messages. You still have to type in all the information but Recipes4Success formats it for you. Simple And Easy-To-Use Interface. Recipe4Success’s user-friendly interface is applicable to all sorts of needs. Plagiarism Essays? No fee is right essay required for users to utilize Recipes4Success’s features. While we are in on motivation, the digital era a great deal of information comes from print publications such as books. OttoBib is one ofthose free online bibliography and citation tools that are used specifically for book sources. OttoBib enables eLearning content developers to reference their content just by providing the ISBN number of the right, book they used. 6 Citation Styles. MLA, APA, Chicago, Turabian, Wikipedia and BibTeX to cover all your basic citation needs.

Google Chrome Extension. This add-on allows you to create citations from the comfort of your favorite web browser. OttoBib does not require any premium subscriptions. Although you wouldn’t actually call it a free online bibliography and citation tool, eLearning content developers can definitely benefit from this Google Chrome extension. Impact A Case Study? RefDot allows you to and wrong cite books, journals and web sites. Reference Storing. References are stored in your Google Chrome browser.

Lots Of Features. Simultaneous author management, XML, standard text and HTML format viewing. RefDot is a 100% free Google Chrome extension. Browser plugin and a great free online bibliography and thesis citation tool that helps eLearning content developers gather, manage and share their research sources. By embedding this plugin you are able to store digital sources of right virtually any kind in your library by plagiarism essays, a single click.

Support For Many Sites. From university libraries to news sites, Zotero provides all the research assistance you need. Zotero is a free online bibliography and citation tool. Right And Wrong Essay? As such it does not require any memberships. Free online bibliography and citation tools constitute a functional way for people wanting to writing transfer reference various types of content, both digital and print. EasyBib provides a well-rounded solution for all your citation needs. Content sources range from traditional types such as books and journal articles all the way to and wrong essay live performances and newsletters. Manual Cite. Although Easybib provides automatically formatted citations, you also have the option to manually cite your references and even add annotations. EasyBib offers its citation features for free.

CiteThisForMe is one of those free online bibliography and citation tools that offer a plethora of features for reference management. Citethisforme showcases a great layout. Everything you need is easily accessible from the comfort of your own dashboard. Practical Features. Great variety in sources, citation styles and editing options.

What’s more, if you pay for a subscription you can get additional features such as a plagiarism checker, a Chrome add-on and a mobile application. Free Version And 1 Premium Option Available. On Motivation? Although CiteThisForMe comes with a free version, there is also 1 premium option available. For $9 you can purchase the premium version and right and wrong essay get 5 plagiarism checks per month, spelling and grammar checks as well as various other features. Free online bibliography and citation tools are the most effective way for essays eLearning content developers to give credit to people whose ideas they used. More importantly, these platforms offer great and functional features with no additional expenses, which is extremely important for maintaining a low eLearning budget for an eLearning project. Free online bibliography and citation tools are just one type of right tool eLearning content developers should have in their bunker. Another one is free tools to create infographics. Read the article List Of Free Tools To Create Infographics For Your Learners and find out about the ocr a2 history coursework mark, best free tools to produce quality infographics for online learners.

The best collection of eLearning articles, eLearning concepts, eLearning software, and eLearning resources.

Buy Essay Online -

RESUME BUKU : “DI BAWAH CENGKERAMAN ASING” KARYA : WAWAN TUNGGUL AMETUNG. Untuk mendownload file, silakan klik link berikut ini : DARI BANGUN HINGGA TIDUR, DIKUASAI ASING. Pernahkan anda menyadari, dari bangun tidur, beraktifitas, hingga tidur lagi, semua yang berkaitan dengan kegiatan kita sehari-hari telah dikuasai bangsa asing? Tengok saja mulai dari minum aqua, teh, susu, mandi dengan sabun dan sikat gigi, makan nasi, buah, lalu berangkat kerja naik mobil, bus, motor atau bajaj, kemudian ingin berbelanja di supermarket, mengambil uang atau menabung di bank swasta, sampai dengan membangun rumah dengan semen, semua sudah dikuasai atau bermerk perusahaan asing. Jika disebutkan satu-persatu, maka ketergantungan kita dengan perusahaan asing bakal panjang dan memalukan. Right And Wrong! Realitanya, bangsa kita sebenarnya telah dijajah bangsa asing. Essays! Kalau dulu sebatas Belanda dan Jepang, sekarang ini beragam bangsa asing mencengkeram negeri kita. Right Essay! Derasnya investasi asing dan peralihan kepemilikan lokal menjadi milik asing malah mendapat berbagai alasan pembelaan dari para pengamat dan pejabat pemerintah Indonesia yang pro analysis thesis outline, bangsa asing. Persoalannya, kita tidak menolak perdagangan global dan investasi asing.

Yang menjadi persoalan adalah bagaimana perusahaan asing begitu dahsyatnya menguasai pasar di Indonesia sementara kita hanya menjadi penonton di negeri sendiri. Pengusaha lokal membangun usaha, ketika sudah maju lalu sahamnya dijual ke perusahaan asing, sehingga mereka mendapat fresh money yang besar. Right Essay! Dengan penjualan tersebut, mereka tak mempedulikan nasionalisme, yang penting bagaimana cari untung. Aqa History A Level Source Evaluation! Celakanya, cara berpikir para pengusaha lokal tersebut diadopsi mentah-mentah oleh para birokrat, para pengelola negeri ini. Jadi, kalau sekarang ini perusahaan asing bisa merajalela dan begitu menguasai lahan-lahan di Indonesia, besar kemungkinan ada unsur kesengajaan dari pihak kita. Essay! Dan hal ini patut dipertanyakan. Good! Bukankah dengan membiarkan perusahaan asing menguasai lahan-lahan di Indonesia sama saja kita menyerahkan diri di bawah cengkeraman atau dijajah bangsa asing, dan kita semakin tidak punya harga diri, serta keberanian. Kondisi merajalelanya perusahaan asing menguasai lahan-lahan di Indonesia sengaja diciptakan oleh bangsa kita sendiri lantaran para pengelola negeri ini telah terjangkit mental korup, mental suap. And Wrong! Kondisi ketidakmampuan terhadap pihak asing diakibatkan oleh lemahnya hukum, karena nyatanya undang-undang atau perangkat peraturan lainnya dapat dibuat sesuai pesanan pihak asing.

Pengakuan John Perkins dalam bukunya Confessions of an essays, Economic Hit Man semakin membuka mata kita sekaligus membuktikan bahwa pihak asing ternyata ikut mempengaruhi kebijakan pemerintah kita. Right! Perkins menjelaskan bahwa dirinya berperan sebagai agen perusak ekonomi yang beroperasi di Indonesia untuk menjadikan ekonomi Indonesia tergantung dan dikuasai asing, dengan berkedok sebagai konsultan pemerintah. Good Essays! Bahkan dijelaskan ada konspirasi yang melibatkan lembaga-lembaga internasional yang selama ini kita percayai untuk membantu kita keluar dari krisis ekonomi. Bicara soal serbuan investasi asing di Indonesia tidak semata-mata karena hitung-hitungan ekonomis dan kebutuhan turut serta dalam trend pasar global tetapi ada agenda tersembunyi yaitu pihak asing sangat ingin menguasai pasar dan mengeruk sumber ekonomi kita. Right Essay! Karena bagaimanapun juga, negeri dengan 220 juta penduduk beserta limpahan hasil buminya ini merupakan jarahan yang potensial dan menarik untuk dikuasai. Dampak dari cengkeraman asing di bidang ekonomi ternyata berimbas pada budaya kita. Ocr A2 History Coursework Scheme! Nilai-nilai barat telah merasupi dalam segala kehidupan untuk sekedar mendapat label modern. Right And Wrong Essay! Tidak saja dari gaya hidup, tapi juga perilaku, bahkan hingga penggunaan bahasa. Scheme! Tidak berlebihan jika kita dikatakan “ bangsa tanpa identitas ”. Menyedihkan, memang! Ketika di berbagai Negara di dunia berupaya mempertahankan mati-matian bahasa ibu mereka dari serbuan bahasa inggris, di Indonesia malah sebaliknya.

Kita telah membiarkan terlalu jauh pengaruh bahasa inggris masuk ke segala kehidupan sehari-hari, baik dalam perkataan (meskipun salah), tingkah laku, sampai dalam dunia bisnis, dan pendidikan. Right! Sehingga bangsa kita semakin terperosok tidak memiliki identitas. Analysis A Case! Hal inipun dibiarkan terus menerus oleh pemerintah maupun lembaga negara seperti DPR. Di era sekarang ini, paradigma berpikir kita dibuat terbolak-balik bahwa barangsiapa tidak menguasai tidak menguasai bahasa inggris akan terbelakang dan kampungan.Futurolog John Nasbitt dalam bukunya Global Paradox mengatakan, “Ketika bahasa inggris menjadi bahasa kedua semua orang, bahasa pertama, bahasa ibu mereka, menjadi lebih penting dan dipertahankan dengan lebih giat”. And Wrong Essay! Akan tetapi orang Indonesia justru kebalikannya. Impact Analysis A Case Study! Orang Indonesia malah mati-matian membela sok keinggris-inggrisan. Bahwa bahasa inggris menjadi bahasa universal dan bahasa internasional, tidak diragukan lagi. Right! Akan tetapi, ketika bahasa inggris sudah merasuk terlalu jauh mempengaruhi bahasa negara mereka, maka pemerintah (bukan di Indonesia!) pun berusaha mati-matian untuk melindungi bahasa mereka sendiri. Ketika presiden Soeharto baru saja naik tahta, melalui konferensi di Jenewa, November 1967 untuk mendapat utangan atau pinjaman guna modal pembangunan negerinya, kekayaan alam Indonesia harus dibagi-bagikan kepada perusahaan transnasional raksasa, dan dengan harga murah pula. Freeport mendapat bukit di Timika, Papua untuk mengeksplorasi tembaga.

Alcoa mendapat bauksit, sekelompok konsorsium Eropa mendapat nikel di Papua Barat, sekelompok perusahaan Amerika, Jepang, dan Prancis giliran mendapat pengelolaan hutan-hutan tropis di Sumatera, Kalimantan dan Papua Barat. Kekuatan Asing Pengaruhi Kebijakan Politik dan Hukum. Tulisan Lisa Pease dalam artikelnya “JFK, Indonesia, CIA and aqa history a level source, Freeport” di majalah Probe (1996), yang juga tersimpan dalam National Archieve, Washington DC, semestinya dapat membukakan mata kita, bahwa begitu dahsyatnya kekuatan raksasa bisnis asing mempengaruhi kebijakan politik dan hukum di Indonesia yang notabene sebagai negara yang berdaulat. Lisa Pease dalam artikelnya mengisahkan bagaimana riwayat Freeport Sulphur yang sempat hancur lebur gara-gara peralihan pemerintahan di Cuba, tahun 1959. And Wrong Essay! Freeport terkena imbas nasionalisasi perusahaan asing di Cuba oleh Fidel Castro. Agustus 1959 Direktur Freeport Sulphur, Forbes Wilson bertemu dengan Jan van Gruisen, Direktur Pelaksana East Borneo Company, perusahaan pertambangan Belanda. Aqa History A Level Coursework Evaluation! Wilson tertarik cerita Gruisen mengenai Gunung Erstberg (Gunung Tembaga) di Irian Barat. Right! Wilson pun menjelajah kawasan Gunung Erstberg selama beberapa bulan. Thesis! Pada 1 Februari 1960, Freeport Sulphur dan East Borneo Company menjalin kerjasama untuk mengeksplorasi biji tembaga di Gunung Erstberg. Right! Wilson mengkalkulasi bahwa dengan kekayaan biji tembaga yang ada di Gunung Erstberg, maka hanya dalam tempo 3 tahun saja investasi itu sudah breake event point alias balik modal.

Ketika proyek pertambangan akan dimulai, hubungan Indonesia-Belanda memasuki masa genting bahkan mendekati perang. Plagiarism Essays! Dengan desakan Amerika akhirnya Belanda terpaksa mengalah dan mundur dari Irian Barat. And Wrong Essay! Dampak dari situasi tersebut, kontrak kerjasama Freeport dengan Belanda akhirnya mentah. Thesis! Berbagai cara dicoba oleh Freeport untuk menuntut kontrak mereka namun semua gagal, bahkan presiden Kennedy cenderung memihak pemerintah Indonesia. And Wrong! Semua berubah bagi Freeport setelah Presiden Kennedy tewas tertembak, 22 November 1963. Mulai Mengobok-obok Indonesia. Salah satu direktur Freeport yang paling bahagia atas perubahan situasi pasca tewasnya Presiden Kennedy adalah Augustus C. Plagiarism! “Gus” Long. Right! Long inilah pemain utama upaya Freeport mengeruk kekayaan alam di Indonesia.

Long pernah pernah menjadi ketua dewan direktur Texaco, sehingga Long mempunyai dua kepentingan di Indonesia. Impact A Case! Selain dengan Freeport, Long juga menghadapi masalah dengan kebijakan kontrak perminyakan Indonesia tahun 1961. Right! Dimana Presiden Soekarno memutuskan 60 persen keuntungan kontrak minyak diserahkan ke Indonesia. Agustus 1965, Long diangkat sebagai anggota dewan penasehat intelijen Presiden AS untuk masalah luar negeri. Coursework Mark! Badan inilah yang sangat berpengaruh dalam menyetujui atau menyarankan operasi rahasia di Negara-negara tertentu, termasuk operasi rahasia yang menamatkan kekuasaan Presiden Soekarno dengan meletusnya G-30-S.

Tak ayal lagi, keberhasilan menggulingkan Presiden Soekarno dengan peristiwa G-30-S sebagai pemicunya (yang akhirnya berimbas kepada keuntungan bagi Freeport) adalah didalangi oleh CIA. And Wrong Essay! Hal ini terbukti dan terungkap dari pengakuan seorang mantan pejabat CIA, Ralph McGehee, yang mengungkapkan bahwa tipu muslihat CIA untuk mengadu domba telah diterapkan di Indonesia. Impact Analysis Study! Kesaksian McGehee ini makin diperkuat oleh pernyataan Nixon, ketika diwawancarai Duta Besar Green di tahun 1967. Ketika UU No. Right And Wrong Essay! 1/1967 tentang Penanaman Modal Asing (PMA) disahkan tahun 1967, perusahaan asing yang pertama kali kontraknya ditandatangani Soeharto adalah Freeport. Plagiarism Essays! Perusahaan ini sangat canggih bermain di segala lini. And Wrong! Di bawah komando Augustus C. Analysis Thesis Outline! Long, yang dekat dengan pusat kekuasaan di Gedung Putih, tidak hanya Freeport yang mujur, tapi juga Texaco dan perusahaan minyak lainnya. Tahun 1980, Freeport bergabung dengan McMoRan (perusahaan eksplorasi dan pengembangan minyak) yang dinahkodai “Jim Bob” Moffett. And Wrong! Freeport McMoRan sangat cepat menapak menjadi raksasa dunia, dengan keuntungan diperkirakan lebih dari 1,5 milyar dolar AS/tahun. Seorang eksekutif Freeport, George A. Economic Analysis A Case! Mealey dalam bukunya Grasberg menyebut saat ini Freeport McMoRan merupakan tambang tembaga dengan deposit ketiga terbesar di dunia.

Sedang untuk emas menempati yang pertama. Right Essay! Disebutkan, tersimpan cadangan tembaga sebesar 40,3 milyar pond dan emas 52,1 milyar pon di area Gunung Grasberg. Dengan kekayaan Gunung Grasberg (Tembagapura), pemerintah Indonesia masih mengemis-ngemis mencari pinjaman kesana-kemari. Writing Good Transfer Essays! Padahal, cadangan emas dan tembaga yang dapat membayar seluruh utang Indonesia malah diserahkan kepada pihak asing. Untuk melindungi dan mengamankan investasi bangsa asing, pemerintah Presiden Soeharto pun menerbitkan UU No. Right And Wrong! 1 tahun 1967 tentang Penanaman Modal Asing (PMA). Essays! Dan sejak saat itu, bahkan boleh jadi sampai hari ini, kendali ekonomi Indonesia telah berada di tangan bangsa asing, dari mulai IGGI sampai IMF. Saat ini bangsa Indonesia, disadari atau pun tidak, sedang mengalami penjajahan gaya baru.

Bangsa asing melalui perusahaan-perusahaan multinasional masuk dengan segala cara untuk dapat melakukan eksploitasi kekayaan Indonesia. Essay! Selain melalui sistem politik, mereka juga masuk melalui sistem ekonomi. Melalui mekanisme FDI (Foreign Direct Investment), yaitu investasi langsung luar negeri dimana sebuah perusahaan asing menanamkan modal jangka panjangnya di Indonesia, bangsa asing dapat secara langsung menguasai perusahaan di Indonesia termasuk menguasai kebijakan ekonomi dan hukum di Indonesia. Berikut merupakan praktik-praktik FDI yang lumrah kita temui: Penguasaan saham mayoritas. On Motivation! Penanaman modal untuk pendirian perusahaan baru. Right And Wrong! Reinvestasi pendapatan perusahaan. Essays! Penyediaan fasilitas pendanaan dan lisensi penggunaan teknologi oleh induk perusahaan di luar negeri pada anak perusahaan/afiliasi yang berada di Indonesia. And Wrong! Joint venture dengan perusahaan Indonesia. Dengan mekanisme-mekanisme diatas, perusahaan multinasional melakukan eksploitasi terhadap kekayaan alam dan potensi ekonomis negeri ini, mulai dari pertambangan tembaga dan emas hingga perkebunan kelapa sawit.

Dengan investasi langsung, perusahaan-perusahaan asing tersebut dapat secara langsung mengendalikan manajemen dan produksi perusahaan yang dikuasainya. Tidak dapat dipungkiri, bagi negara kita yang sedang berkembang investasi asing juga memberikan keuntungan karena mampu menutup financing gap yang tidak mampu ditutup oleh Pemerintah. Thesis! FDI juga dianggap lebih menguntungkan dibandingkan dengan pinjaman luar negeri. Right Essay! Banyak pengamat ekonomi menyatakan bahwa dana investasi asing merupakan penyumbang dana terbesar bagi pembangunan. Thesis! Investasi asing juga mendorong pertumbuhan, sumber tumbuhnya teknologi, proses produksi, sistem organisasi, dan berbagai keuntungan lainnya. Yang menjadi persoalan, pengaruh asing telah mempengaruhi kebijakan-kebijakan pemerintah dengan sedemikian kuatnya. Essay! Pemerintah banyak membuat regulasi (dan bahkan melanggar regulasi yang telah sebelumnya dibuat) yang menguntungkan investor asing dan mengabaikan kepentingan rakyat. Outline! Dengan kekuasaan dan bantuan regulasi dan hukum yang dibuat oleh Pemerintah kita, investor-investor asing dapat secara leluasa mematikan pesaing-pesaing dari perusahaan domestik serta melakukan mobilisasi komoditas dari Indonesia ke negeri mereka. Yang menjadi pertanyaan, bagaimana investor asing mampu mempengaruhi pengambilan kebijakan oleh Pemerintah? Banyak indikasi yang menunjukkan bahwa investor asing memberikan bantuan dana dalam proses penyusunan Undang-undang, bantuan melalui lembaga donor, serta melalui Lembaga Swadaya Masyarakat (LSM) untuk mengkritisi pembuatan Undang-undang tersebut dan menyuarakan kepentingan mereka. And Wrong! Beberapa produk undang-undang dan peraturan yang nyata-nyata lebih memihak kepentingan asing dibandingkan kepentingan nasional antara lain UU Migas, UU Sumber Daya Air, RUU Penanaman Modal Asing (PMA) dan berbagai peraturan di bidang PMA.

Investasi Uang Panas: Penyebab Rupiah Terpuruk. Selain FDI, bentuk investasi yang lebih memberikan pengaruh yang signifikan bagi negara Indonesia adalah dalam bentuk hot money , yaitu dana-dana investasi jangka pendek dengan mobilitas tinggi yang masuk ke pasar keuangan. History Coursework Mark! Teorinya, investor/speculator menanamkan uangnya ke saham, obligasi negara maupun swasta maupun Sertifikat Bank Indonesia (SBI). Right Essay! Hot money sangat likuid sehingga sangat mempengaruhi kondisi perekonomian Indonesia, dimana saat hot money tersebut keluar dari Indonesia, maka secara otomatis runtuhlah nilai mata uang Rupiah. Sejarah pernah menunjukkan betapa negeri ini pernah terguncang akibat hot money . Coursework Evaluation! Pada tahun 1997, uang panas yang beredar di Indonesia sekitar 36,8 milyar dolar AS, lebih besar dari cadangan devisa yang dimiliki Indonesia, dimana dua pertiga dari jumlah terrsebut dalam bentuk saham dan sisanya dalam bentuk surat utang. Right And Wrong Essay! Ketika krisis moneter menerpa, banyak spekulator yang menarik uangnya yang berada di Indonesia. Ocr A2 Coursework! Jumlah cadangan devisa yang lebih kecil dibandingkan jumlah hot money yang ditarik menyebabkan Pemerintah harus mencari utang ke IMF untuk menutup cadangan devisa. And Wrong! Akibatnya, nilai tukar rupiah terhadap dolar pun jatuh sampai menembus angka Rp12.000,-/dolar AS. Saat ini pun sebenarnya perekonomian Indonesia pun rentan akibat uang panas ini.

Data 2006 menunjukkan bahwa jumlah uang panas yang beredar di Indonesia dalam bentuk SBI, SUN dan di pasar modal senilai 24,3 – 28,3 milyar dolar AS. Coursework Scheme! Dapat kita bayangkan apabila dana sebesar itu keluar dari Indonesia secara tiba-tiba maka nilai tukar rupiah akan runtuh dan perekonomian akan ambruk. Right Essay! Secara positif, mengalirnya hot money ke dalam negeri akan meningkatkan cadangan devisa di Bank Indonesia. Economic Impact Analysis A Case! Data 2006 menunjukkan bahwa pada akhir 2006, cadangan devisa Indonesia sebesar 42,6 milyar dolar AS. Right And Wrong! Jumlah tersebut termasuk besar, namun kondisi perekonomian Indonesia tetap saja sangat rentan karena hot money senilai 24,3 – 28,3 milyar dolar AS dapat secara tiba-tiba keluar dari Indonesia. Economic A Case Study! Keadaan berbeda dialami oleh Malaysia, Singapura dan China dimana dana yang masuk ke negara-negara tersebut bukan dalam bentuk hot money , melainkan dalam bentuk FDI sehingga tidak rentan terhadap krisis. Kebijakan moneter Amerika Serikat dan intervensi pasar oleh Bank Indonesia merupakan dua hal yang dapat menyebabkan perubahan yang sangat dinamis terhadap kondisi hot money di Indonesia. Essay! Contohnya terjadi pada bulan Juli 2003 dimana Gubernur Bank Sentral Amerika Serikat mengindikasikan prospek ekonomi AS yang terus membaik. Rhetorical Analysis Thesis Outline! Apabila ekonomi membaik, maka tentu saja nilai dolar As akan menguat.

Mendengar berita ini, investor pun melepaskan uang yang dipegangnya selain dolar AS, antara lain yen, euro dan rupiah, untuk mendapatkan dolar Amerika. Right! Akibatnya dalam waktu singkat, nilai tukar rupiah anjlok dari Rp8.400 ke Rp8.700 per impact a case dolar AS. Right And Wrong! Untuk dapat mempertahankan nilai tukar rupiah, Bank Indonesia melakukan intervensi pasar dengan menjual cadangan dolar dan membeli rupiah. Thesis! Yang menjadi masalah, kemampuan intervensi pasar BI ini pun sangat terbatas. Kesimpulan yang dapat kita ambil, Indonesia berada dalam kondisi yang sangat rentan terhadap permainan dari investor asing.

Ini diakibatkan oleh keikutsertaan Indonesia dalam pasar bebas, sedangkan ketahanan diri yang rendah serta ketergantungan asing yang sangat tinggi. And Wrong Essay! Dalam kondisi ini, sangatlah tidak mungkin untuk mencegah aliran dana asing ke Indonesia. Plagiarism! Yang bisa dilakukan hanyalah memperbaiki kondisi ekonomi agar lebih kompetitif, kuat dan lebih efisien dibandingkan negara lain. Buku The Confession of right essay, An Economic Hit Man (John Perkins) menguraikan cara kerja organisasi seperti IMF, Bank Dunia, dan sejumlah bank internasional yang menggunakan data ilmiah dan pendekatan kultural memberi informasi kepada para kepala negara dunia ketiga tentang angka pertumbuhan ekonomi yang optimistik, dengan tujuan agar negara-negara tersebut mau memperbesar utang luar negeri. History Mark! Makin besar utang luar negeri, makin lemah daya tawar suatu negara terhadap hegemoni dan praktik imperialisme negara adidaya. Essay! Akibatnya, negara pengutang tak bisa mengelak segala permintaan dari negara donor.

Strategi ini dikenal dengan jebakan utang atau the writing, debt trap. Apabila negara dunia ketiga tidak terjebak, strategi yang lebih kasar dijalankan dengan para spekulator valas yang merupakan kaki tangan negara pendonor. Right! Tujuannya agar nilai mata uangnya melemah. On Motivation! Ketika bank sentral negara itu sudah tidak mempunyai cadangan devisa yang besar untuk mengintervensi pasar, maka dengan terpaksa (atau dipaksa) mereka meminjam dana ke IMF atau Bank Dunia untuk meningkatkan cadangan devisa negara dan masuklah mereka ke dalam debt trap. Pada tahun 1997 terjadi aksi jual para spekulator yang membuat panik investor. And Wrong Essay! Rupiah menjadi sangat terpuruk sehingga diperlukan dana bantuan IMF untuk meningkatkan cadangan devisa. Writing Essays! Utang Indonesia semakin besar. And Wrong! Untuk membayar bunganya, Indonesia harus menjual beberapa BUMN (privatisasi) karena sebagian besar dana negara telah dipakai untuk membayar cicilan pokok utang.

Dalam bab ini dinyatakan empat indikator utama masuknya neoliberalisme ekonomi yaitu: Pemerintah menghapuskan berbagai subsidi dan menyerahkan harga-harga bidang strategis ke mekanisme pasar; Privatisasi BUMN dengan menjualnya ke pihak swasta, baik nasional maupun asing; Nilai kurs rupiah diambangkan secara bebas (floating rate) sesuai mekanisme pasar; Indonesia dituntut komitmennya terhadap WTO dan GATT. Sejumlah bank swasta nasional kini telah dikuasai asing, misalnya BCA, Bank Niaga, BII, Bank Haga, Bank Swadesi, dan lain-lain. Thesis On Motivation! Akibatnya, mereka memiliki kekuatan untuk mendominasi perekonomian nasional Indonesia. And Wrong! Sebagai contoh, dana masyarakat yang telah disedot pada periode per analysis Agustus 2006 mencapai Rp500,9 triliun, lebih besar dari bank pemerintah yang hanya mencapai Rp440,2 triliun. Right Essay! Bank swasta asing dinilai kurang memperhatikan sektor UKM, terlihat dari kucuran kredit yang hanya sebesar 6,8% dari total kredit yang disalurkan. Writing Essays! Dari sini dikatakan bahwa industri perbankan yang merupakan jantung perekonomian telah diserahkan kepada negara asing. Industri telekomunikasi di Indonesia, yang dalam konteks ini adalah operator seluler, telah dikuasai pihak asing. And Wrong! Pada penghujung tahun 2002, 41,94% saham pemerintah di Indosat dijual pada ST Telemedia Pte Ltd, Singapura. On Motivation! 35% saham Telkomsel telah dimiliki SingTel.

Sekitar 42% saham Indosat dimiliki SingTel. Right And Wrong Essay! Excelcomindo Pratama dikuasai Telecom Malaysia. Masuknya investor asing adalah sesuatu yang tak bisa dicegah karena bisnis telekomunikasi tidak mengenal batas wilayah negara. Evaluation! Infrastruktur telekomunikasi menjadi aset yang sangat penting bagi terjaminnya keamanan informasi dan rahasia negara. And Wrong Essay! Jika ini digenggam negara lain, tentu keterjaminan, keamanan dan kelancaran informasi menjadi taruhannya. Berdasarkan data INSA tahun 2005, kegiatan ekspor impor yang dilakukan kapal asing sebanyak 96,59% dan angkutan kargo dalam negeri yang dilayani kapal asing sebesar 46,8%.

Menurut buku ini, ini menunjukkan adanya dominasi asing di bidang pelayaran di Indonesia. Rhetorical Analysis Thesis Outline! Hal ini dikatakan sebagai akibat dari lemahnya hukum yang dibuat pemerintah. Beberapa peraturan yang mendukung pernyataan tersebut adalah sebagai berikut: Inpres Nomor 4 Tahun 1985. And Wrong! Inpres ini menggalakkan ekspor nonmigas namun mematikan sektor pelayaran nasional karena memperbolehkan kapal asing dari mana pun masuk dan bersandar selama membantu kelancaran ekspor nasional. Aqa History A Level! Peraturan Pemerintah Nomor 82 Tahun 1999 tentang Angkutan di Perairan, yang mengharuskan perusahaan pelayaran memiliki kapal. Right And Wrong! Hal ini susah dilakukan karena pemerintah tidak mengeluarkan kebijakan yang mempermudah kredit perbankan bagi industri pelayaran untuk memperbaharui kapal, dan harga kapal pun tidak murah. Rhetorical Outline! Inpres Nomor 5 Tahun 2005 tentang Pemberdayaan Industri Pelayaran Nasional. Essay! Inpres ini menyebutkan muatan pelayaran antarpulau di dalam negeri wajib diangkut dengan kapal berbendera Indonesia dan dioperasikan oleh perusahaan pelayaran nasional. Aqa History A Level Source! Terdapat pertanyaan berapa lama yang dibutuhkan untuk membangun industri kapal nasional tanpa kemudahan pembiayaan. Azas ini menyatakan bahwa pengangkutan muatan domestik hanya oleh kapal berbendera milik negara tersebut.

Ini telah diterapkan di antaranya di AS dan Cina. And Wrong Essay! Penerapan azas ini di Indonesia diyakini akan mampu meningkatkan daya saing produk-produk dalam negeri. Menurut Undang-undang, seharusnya bidang penerbangan tertutup bagi pemodal asing. Thesis On Motivation! Namun pada nyatanya, perusahaan asing telah beroperasi dengan membawa penumpang lokal dalam penerbangan. Indonesia dan Singapura melakukan perjanjian kerjasama yang memperbolehkan maskapai Singapura untuk membawa langsung penumpangnya ke Indonesia, begitu pula sebaliknya dengan Garuda Indonesia pun diperbolehkan membawa penumpangnya ke Singapura. Right And Wrong! Namun setelah perjanjian tersebut mulai berlaku, Singapura mulai membawa penumpangnya ke Jakarta, Surabaya, Denpasar.

Indonesia pun melakukan protes karena Singapore Airlines telah menyalahi perjanjian kerjasama dengan melayani penerbangan ke berbagai wilayah di Indonesia; sementara Garuda Indonesia hanya ke Singapura. Plagiarism Essays! Namun pihak Singapura pun berdalih karena dalam isi kontrak disebutkan bahwa rute penerbangan adalah Singapura – Indonesia, dan Jakarta, Surabaya dan Bali merupakan bagian dari wilayah Indonesia. Menurut Pasal 6 ayat 1 UU No. Right Essay! 1 Tahun 1967 tentang PMA dijelaskan bahwa sektor penerbangan termasuk ke dalam bidang usaha yang tertutup untuk penanaman modal asing secara penguasaan penuh. Plagiarism! Pada Pasal 39 UU No. Right And Wrong! 15 Tahun 1992 juga disebutkan bahwa perusahaan angkutan udara asing dilarang melakukan angkutan udara niaga di dalam negeri. Thesis On Motivation! Namun hal tersebut bertolak belakang dengan apa yang dilakukan oleh Air Asia milik Malaysia yang telah beroperasi mengangkut penumpang lokal sejak tahun 2004. Right And Wrong Essay! Hal ini bisa terjadi karena adanya peraturan yang bertolak belakang dengan peraturan di atas yaitu Keppres Nomor 118 Tahun 2000 yang menyebutkan bahwa dalam bidang penerbangan tidak termasuk dalam daftar bidang usaha yang tertutup bagi penanaman modal asing. A Level Source! Hal inilah yang menjadi acuan atas penyimpangan tersebut, lebih anehnya lagi sebuah Keppres dapat mengalahkan Undang-undang yang mempunyai kedudukan yang lebih tinggi.

Garuda Indonesia termasuk kategori maskapai terlemah di Asia. Right Essay! Hal ini diperkuat lagi dengan kinerja keuangan yang negatif, sehingga ada kemungkinan untuk diprivatisasi. Ocr A2 History Mark Scheme! Banyak pihak asing yang telah berminat untuk menguasai saham Garuda, ini berarti ada potensi keuntungan yang dapat diperoleh dari Garuda. And Wrong! Kerugian yang dialami Garuda selama ini bisa jadi disebabkan adanya kesalahan dalam manajemen, sehingga keputusan untuk menjual saham Garuda ke pihak asing dirasa bukan solusi yang tepat. Pada tahun 2010 diprediksikan akan terjadi kekacauan yaitu berupa krisis listrik yang terjadi di Jawa dan Bali. Plagiarism! Hal ini dimungkinkan karena ketidakbecusan Pemerintah dalam menata pembangunan khususnya dalam bidang ketenagalistikan. Right Essay! Berdasarkan data, PLN diperkirakan tidak sanggup untuk melayani permintaan pasokan listrik pada tahun 2010. Aqa History A Level Source Evaluation! Akibatnya, PLN akan melakukan penjatahan suplai listrik secara bergilir.

Kekacauan pengelolaan kelistrikan mulai terjadi pada tahun 1992 ketika pihak swasta dilibatkan dalam bisnis penyediaan listrik. And Wrong Essay! Keppres No. Economic Analysis A Case Study! 37 Tahun 1992 dijadikan alasan untuk mengantisipasi kekurangan pasokan listrik bagi masyarakat. Right And Wrong! Namun, hal ini dimanfaatkan oleh beberapa oknum untuk keuntungan pribadi, dengan mark up setinggi-tingginya nilai proyek tersebut. Good! Perbuatan busuk ini baru terkuak setelah Orde Baru runtuh berkat temuan dari tim pengkaji ulang berbagai proyek listrik di tanah air. Setelah Keppres No. Essay! 37 Tahun 1992, PLN bekerja sama dengan pihak swasta lewat PPA (Power Purchase Agreement) yang mengharuskan PLN membeli 100 % listrik yang dijual swasta.

Harga jual listrik swasta jauh lebih mahal dari yang dijual PLN ke masyarakat, sehingga menyebabkan kerugian bagi negara. Economic Analysis A Case! Menurut Kompas, perusahaan-perusahaan swasta tersebut ternyata dimiliki oleh para pengusaha yang dekat dengan penguasa Orde Baru saat itu, seperti Bob Hasan, Sigit Soeharto, Bambang Triatmodjo dan lain sebagainya. Essay! Kewajiban PLN untuk membeli listrik dari swasta ini mencapai 133,5 milyar dollar AS dan nilai itu belum termasuk kerugian akibat praktik korupsi pada tubuh PLN serta kerugian akibat nilai rupiah yang terdepresiasi terhadap dollar AS. Seharusnya setelah praktik mark up atas prolyek listrik tersebut terbongkar, penegakan hukum harus dilaksanakan. History Coursework Mark Scheme! Namun, yang terjadi hanya dilakukan renegosiasi yang masih membebankan PLN. Right And Wrong! Hal ini terlihat pada klausul pembelian take or pay yang prinsipnya ada dua jenis pembelian, yaitu pembelian kapasitas dalam bentuk megawatt dan pembelian energi dalam bentuk kWh. Mark! Klausul ini menyebabkan PLN harus membayar meskipun tidak menggunakan listrik dari swasta. Kekacauan ini terus diperparah dengan terbitnya UU No. Right Essay! 20 Tahun 2002 tentang ketenagalistrikan, yang tujuannya agar listrik bisa lebih cepat menjangkau wilayah Indonesia. Writing! Hal ini mengubah pandangan listrik dari obyek infrastruktur menjadi komoditas, sehingga profit merupakan bagian terpenting dalam pengembangannya.

Kita sebagai rakyat hanya bisa berharap agar krisis listrik dapat segera teratasi dengan tidak membebani rakyat. Keberadaan hukum adat perlu dipertanyakan karena banyak produk hukum pengelolaan Sumber Daya Alam (SDA) justru bertolak belakang dengan hukum adat dan menciptakan kemiskinan masyarakat setempat. Right And Wrong Essay! Produk-produk hukum dalam pemanfaatan SDA, seperti pertambangan, perminyakan, kehutanan, pertanahan dan sebagainya menyebabkan masyarakat setempat beserta hukum adatnya semakin terpinggirkan. Essays! Bahkan hukum tersebut dilakukan bersifat represif, sehingga menyebabkan pemiskinan secara sistematis terhadap masyarakat adat. Kehancuran sistematis bagi masyarakat beserta hukum adatnya mulai terjadi pada masa Orde Baru. Right! Produk hukum yang dihasilkan semakin terasanya dominasi kekuasaan Pemerintah dan menghancurkan hak-hak masyarakat adat.

Masyarakat yang telah sekian lama menempati tanah miliknya, harus mengalami penggusuran dan perampasan hak dengan mengatasnamakan UU hanya demi kepentingan penguasa pada saat itu. Dalam penggolongan kriteria hutan dinyatakan bahwa masyarakat adat dinyatakan tidak memiliki tanah tetapi hanya menguasai dan memanfaatkan tanah berdasarkan hak ulayat. Thesis! Namun semakin hari hak masyarakat adat untuk menguasai dan memanfaatkan tanah tersebut juga dirampas baik oleh pihak perusahaan swasta asing maupun lokal dengan dalih bahwa tanah tersebut milik mereka. Right! Dan ketika masyarakat adat ingin mengambilnya, maka muncullah tuduhan penebang dan penambang ilegal. Masyarakat adat sering berada pada dualisme hukum. Coursework! Sebagai masyarakat adat mereka harus menaati Hukum Adat dan sebagai warga negara Indonesia mereka harus menaati Hukum Nasional.

Hal inilah yang sering menyebabkan tombulnya konflik dalam masyarakat. Berdasarkan Pasal 33 ayat 3 UUD 1945, seharusnya konsep hak menguasai negara berarti negara “bukanlah pemilik” dari kekayaan yang terkandung di tanah air. Right And Wrong Essay! Akan tetapi “negara diberikan hak dari rakyat untuk menguasai kekayaan alam” demi kemamkmuran rakyat. On Motivation! Dengan kata lain, masyarakat harus memberikan ijin terlenih dahulu kepada pihak pengusaha yang akan melaksanakan kegiatan eksplorasi di wilayah adatnya. Eksistensi Hukum Adat.

Saat penjajahan Belanda, keberadaan hukum adat selalu bertentangan dengan kepentingan penjajajah Hindia Belanda. And Wrong! Namun para pemimpin dan tokoh bangsa ini telah menyadarinya dengan mencetuskan Soempah Pemoeda 1928. Economic Analysis A Case Study! Dan setelah merdeka, para pemimpin bangsa kita pun menghormati hak-hak masyarakat adat yang diaku pada Pasal 18 UUD 1945 beserta Penjelasan-nya. Right! Hak-hak masyarakat asli (indegenous people rights) ini juga diakui oleh PBB. Scheme! Lalu, Pasal 14 Piagam Hak Asasi Manusia yang menjadi bagian integral Ketetapan MPR No. And Wrong Essay! XVII/MPR/1998 yang menyatakan bahwa hak atas tanah ulayat dilindungi oleh negara. Ocr A2 Coursework! Begitu pula Pasal 14 Konvensi ILO Nomor 169 yang mengatakan bahwa hak kepemilikan dan pemanfaatan atas tanah oleh masyarakat adat harus diakui negara. Beberapa produk hukum Orde Lama seperti UU No. Right And Wrong Essay! 5 Tahun 1960 tentang Pokok-Pokok Agraria (UUPA) memiliki pasal-pasal yang mengakui ketentuan hukum adat. Writing Transfer Essays! Begitu juga dalam bidang sumber daya hutan melalui PP No. Right And Wrong! 64 tahun 1957 tentang desentralisasi di bidang kehutanan.

Namun pada masa Orde Baru, PP ini dihapus melalui PP No. On Motivation! 21 tahun 1970 yang menghilangkan sama sekali hak-hak masyarakat. Right Essay! Banyak produk hukum dari masa Orde Baru lainnya yang secara umum menghasilkan eksploitasi besar-besaran terhadap SDA dan sepenuhnya dinikmati perusahaan pengelola. Economic Impact Analysis A Case Study! Produk-produk hukum ini pun tidak jauh berbeda dengan UU pada masa penjajahan Belanda dulu. Seharusnya dalam produk-produk hukum tersebut, para penguasa harus memperhatikan kesejahteraan masyarakat sekitar dan menambah prasyarat-prasyarat lain bagi perusahaan yang diberikan ijn serta memperhatikan dampak ekologi bagi lingkungan sekitar. Pertambangan dan perminyakan Indonesia merupakan bidang yang paling digarap oleh asing dengan 85,4 % dari 137 konsensi pengelolaan lapangan migas.

Menurut data BP Migas, hanya 20 perusahaan migas nasional yang saat ini mengelola ladang migas di Indonesia. And Wrong Essay! Bahkan ada kemungkinan bahwa dengan berbagai kepemilikan saham, pihak asing menguasai 100 % ladang migas di Indonesia. Pada masa Orde Baru, hampir semua ladang minyak dikuasai perusahaan minyak asing raksasa. Plagiarism! Namun pada zaman sekarang ini, sektor industri hilir migas pun diberikan kepada perusahaan swasta baik asing maupun lokal. And Wrong! Hasilnya, bermunculanlah pompa-pompa bensin merk asing, seperti Shell, Petronas, Total dan sebagainya. Rhetorical Analysis Thesis! Hal ini akan berdampak pada naiknya harga BBM akibat dicabutnya subsidi BBM. Produksi migas yang dihasilkan dari berbagai blok migas sebagian besar diekspor hanya untuk melipatgandakan devisa negara. Right And Wrong Essay! Dan hal ini menyebabkan krisis energi yang merugikan rakyat. Plagiarism! Di sisi lain, telah banyak kerugian yang terjadi akibat menyerahkan pengelolaan pertambangan dan migas ke pihak asing seperti penambangan emas dan tembaga oleh PT. Right! Freeport. Thesis On Motivation! Pertaminapun tidak dipercaya untuk mengelola blok-blok migas seperti di Cepu.

Nasib serupa juga dialami dalam bidang batubara, yang pengelolaanya masih didominasi oleh pihak swasta seperti Bumi Resources Tbk. Right And Wrong Essay! Salah satu alasan mengapa pihak asing yang banyak menguasai penambangan dan perminyakan di Indonesia adalah dikarenakan teknologinya yang mahal. Thesis! Hal ini menjadi kurang relevan jika dibandingkan dengan masa pengelolaan oleh pihak asing. Neoliberalisme Pengelolaan Migas. Dulu, Petronas pernah belajar dari Pertamina tentang konsep pengelolaan migasnya. Right And Wrong! Namun sekarang ini, Petronas lebih maju dari Pertamina. Aqa History A Level Coursework Source Evaluation! Hal ini disebabkan Pertamina yang dikelola secara korup. Right Essay! Lebih parahnya lagi, bukan korupsinya yang diberantas, akan tetapi aturan main atau sistem dasarnya yang diganti. Coursework Evaluation! Di era Megawati melalui UU Migas No.

22 Tahun 2001, pengelolaan dan penguasaan migas dan produk BBM berubah drastis. Essay! Pertamina tidak lagi memegang Kuasa Usaha Pertambangan termasuk mengontrol para kontraktor Kontrak Production Sharing. Ocr A2 Coursework Mark Scheme! Bahkan saham Pertamina bisa dijual dan dimiliki siapa saja. UU Migas menyebabkan negara tidak lagi memiliki prasarana yang dapat menguasai dan memiliki sumber daya migas dan produk BBM. And Wrong Essay! Hal ini sangat bertentangan dengan Pasal 33 UUD 1945. Essays! Liberalisasi pun semakin masuk dalam pengelolaan migas di Indonesia sehingga dalam penentuan harga BBM ditentukan berdasarkan harga pasar. Essay! Salah satu cara masuknya neoliberalisme adalah dengan menghancurkan pengelolaan BUMN-BUMN strategis dan yang menguasai hajat hidup orang banyak dengan cara memprivatisasinya. Ocr A2 Mark! Agen-agen asing seperti IGGI dan IMF yang didukung AS serta negara-negara pendonor sangat berperan dalam menciptakan neoliberalisme di Indonesia. Right! Hal ini ditambah lagi dengan bantuan wakil rakyat di DPR dalam mengesahkan Undang-undang yang pro economic analysis a case study, neoliberalisme. Nasionalisasi Migas Keberanian Morales. Presiden Bolivia Evo Morales mengeluarkan dekrit nasional sektor energi Bolivia dan mengatakan bahwa penjarahan SDA oleh perusahaan-perusahaan asing telah berakhir.

Pengelolaan SDA di Bolivia sebenarnya sama dengan di Indonesia. And Wrong! Namun yang membedakannya adalah Bolivia berani menasionalisasikan seluruh perusahaan migas asing. Morales memulai langkahnya dengan 2 cara. Pertama, menasionalisasikan perusahaan migas asing; Kedua, melakukan revolusi lahan. Transfer Essays! Pemerintah Bolivia menetapkan batas waktu 6 bulan kepada perusahaan-perusahaan asing untuk menegosiasi ulang kontrak-kontrak mereka dengan perusahaan minyak nasional Bolivia. Perusahaan milik negara / YPFB harus emnjadi pemegang saham mayoritas dalam perusahaan-perusahaan energi yang beroperasi di Bolivia. Langkah Morales ini dikecam oleh pihak asing dan mereka mengatakan bahwa terjadi kemunduran ekonomi di Bolivia. Essay! Hal ini berbeda dengan yang terjadi di Indonesia, dimana justru para Pemerintah dan pengamat yang mengatakan hal itu untuk membodohi rakyatnya sendiri. Revolusi lahan dilakukan dengan cara dimana negara menyerahkan seperlima lahan negara kepada petani-petani miskin di Bolivia.

Kebijakan redistribusi lahan ini ditargetkan akan mendistribusikan lahan publik seluas 200.000 km 2 dalam 5 tahun. Plagiarism Essays! Pemerintah juga akan meredistribusi lahan-lahan pribadi yang tidak produktif, diperoleh secara ilegal, atau digunakan untuk spekulasi. Right And Wrong! Apakah indonesia akan mengikuti langkah Bolivia tersebut? UU Mineral dan Batubara yang Banci. Dengan adanya UU Minerba No. Aqa History Evaluation! 4 Tahun 2009, posisi hukum Negara menjadi lebih terhormat dan diakui kedaulatannya, dimana Pemerintah berdiri sejajar dengan pengusaha dan Pemerintah berkedudukan sebagai pemberi izin usaha pertambangan.

UU Minerba ini mengakhiri Kontrak Karya, Perjanjian Karya Pengusahaan Pertambangan Batubara dan Kuasa Pertambangan. Right! Namun dalam beberapa Pasal dalam UU Minerba ini masih ada upaya melindungi kepentingan asing dalam mengelola SDA. Seharusnya UU Minerba ini bisa mengembalikan dan menyelamatkan SD mineral Indonesia, dengan cara membatalkan kontrak-kontrak yang telah sangat merugikan negara. Rhetorical Outline! Sayangnya, Menteri ESDM waktu itu Purnomo Yusgiantoro menyatakan bahwa UU ini tidak akan membatalkan KK pertambangan yang telah diteken Pemerintah dengan alasan menghormati hukum. And Wrong Essay! KK hanya bisa dibatalkan dengan tiga alasan. Thesis On Motivation! Pertama, jika terjadi pelanggaran pidana. Essay! Kedua, jika pengusaha pertambangan tidak menaati pasal-pasal yang ada dalam kontrak. Economic Analysis A Case! Dan ketiga, kedua belah pihak sepakat untuk memutuskan kontrak tersebut. And Wrong! Hal ini membuktikan posisi Pemerintah yang lemah dalam mengatur pengelolaan SDA untuk kepentingan bangsa. Aqa History Source! Kesimpulannya, UU Minerba yang sekarang tidak akan banyak mengubah sistem pengelolaan pertambangan kita.

BUMN ITU (SEHARUSNYA) BOLEH RUGI, ASAL BUKAN KARENA DIKORUPSI. Sudah sering terdengar bahwa BUMN (seperti PLN, PT KAI, PDAM, TELKOM dll) menderita kerugian, maka pemerintah dibebani subsidi untuk perusahaan-perusahaan itu. Right Essay! Yang menjadi pertanyaan adalah apakah salah kalau BUMN itu merugi sedangkan tujuan dibentuknya BUMN itu adalah untuk menyediakan kebutuhan rakyat dengan harga murah? Bukan keuntungan yang menjadi prioritas utama tetapi pemenuhan kebutuhan rakyat dengan harga yang terjangkau sesuai dengan semangat pasal 33 UUD 1945. Langkah pemerintah yang kemudian memprivatisasi BUMN sesungguhnya sangatlah merugikan. Good! Dengan alasan beratnya beban subsidi pemerintah telah mengorbankan kepentingan rakyat. And Wrong Essay! Bisa kita lihat pada kenaikan harga BBM, tarif listrik, air, transportasi dll semakin membebani rakyat.

Pemerintah seharusnya melakukan perbaikan manajemen agar BUMN tidak lagi dijalankan dengan korup, bukan dengan menjual BUMN ini kepada pihak swasta. LECEHKAN HUKUM DEMI INVESTOR ASING. Faktor-faktor penghalang jika terjadi pengajuan judicial review terhadap PP No. Thesis Outline! 20 Tahun 1994: Pemerintah berusaha menggagalkan (secara politik); Campur tangan kekuatan asing (secara ekonomi); Putusan hakim tidak populer. Akibatnya, jika sampai PP No. And Wrong Essay! 20 Tahun 1994 tidak berlaku, akan ada banyak opini bahwa hal itu tidak mendukung pembangunan ekonomi nasional karena sulit masuknya investor asing.Banyak produk hukum kita yang saling bertentangan (kontroversial) dalam investasi asing.

Contohnya, antara UUD 1945 pasal 33, UU No. Rhetorical! 1 Tahun 1967 tentang Penanaman Modal Asing, dan UU No. Right And Wrong Essay! 6 Tahun 1968 tentang Penanaman Modal Dalam Negeri. UUD 1945 pasal 33 ayat (2) menyatakan bahwa cabang-cabang produksi yang penting bagi negara dan yang menguasai hajat hidup orang banyak dikuasai oleh negara. History Coursework Mark! Ayat (3) menyatakan bahwa bumi dan air dan kekayaan alam yang terkandung di dalamnya dikuasai oleh negara dan dipergunakan untuk sebesar-besar kemakmuran rakyat. Dalam UU No. Right And Wrong! 1 Tahun 1967 pasal 6 ayat (1) dinyatakan beberapa bidang usaha yang tertutup bagi penanaman modal asing secara penguasaan penuh, antara lain: pelabuhan, produksi, transmisi dan distribusi tenaga listrik untuk umum, telekomunikasi, pelayaran, penerbangan, air minum, kereta api umum, pembangkitan tenaga atom dan media massa. History Mark Scheme! Anehnya, sektor pertambangan tidak tergolong dalam klasifikasi di atas karena dimungkinkannya kerja sama dengan pemerintah atas dasar kontrak karya. Essay! Ternyata hal ini untuk memuluskan masuknya Freeport ke Papua. UU No.

6 Tahun 1968 pasal 3 ayat (1) menyatakan bahwa perusahaan nasional adalah perusahaan yang sekurang-kurangnya 51% daripada modal dalam negeri yang ditanam di dalamnya dimiliki oleh negara dan/atau swasta nasional. Rhetorical Thesis Outline! PP No. Right Essay! 20 Tahun 1994 menjamin investor asing boleh memiliki hingga 95% saham perusahaan yang bergerak dalam bidang pelabuhan, produksi, transmisi dan distribusi tenaga listrik untuk umum, telekomunikasi, pelayaran, penerbangan, air minum, kereta api, pembangkit tenaga nuklir dan media massa. Jelas-jelas ketiga produk hukum di atas saing bertentangan. Analysis A Case Study! Dalam bidang yang penting bagi negara dan yang menguasai hajat hidup orang banyak, persentase maksimal kepemilikan saham asing semakin meningkat: 5% (UU No.

1 Tahun 1967), 49% (UU No. Right Essay! 6 Tahun 1968), dan menjadi 95% (PP No. Coursework Source! 20 Tahun 1994). Ada hal lain yang lebih memprihatinkan. Essay! Pemerintah Indonesia melalui International Infrastructure Summit (17 Januari 2005) dan BUMN Summit (25-26 Januari 2005) memutuskan untuk membuka investor asing masuk dalam proyek infrastruktur di Indonesia.

Dalam BUMN Summit juga dinyatakan bahwa seluruh BUMN akan diprivatisasi. Source! Jadi, barang dan jasa publik (yang penting bagi negara dan menguasai hajat hidup orang banyak) akan menjadi barang komersial dengan fokus utama bisnis ( profit oriented ). PENYIMPANGAN KONSTITUSI: PASAL 33 UUD 1945. Pasal 33 UUD 1945 menyiratkan adanya sistem ekonomi sosialis atau sistem berbasis kerakyatan. Right Essay! Hal ini diperkuat dengan amandemen keempat dengan dicantumkannya ketentuan perekonomian nasional yang diselenggarakan berdasar atas demokrasi ekonomi. Rhetorical Outline! Namun, dalam praktiknya, belum ada implementasi dari pasal 33 UUD 1945. Berikut ini penjabaran pasal 33 UUD 1945: Kegiatan ekonomi berdasar atas rasa kebersaman; Adanya semangat kekeluargaan yang saling menunjang dan menguntungkan antarpelaku ekonomi; Hal-hal yang menguasai hajat hidup orang banyak dikuasai oleh negara dan dipergunakan untuk sebesar-besar kemakmuran rakyat; Penguasaan negara tersebut dilakukan melalui peraturan hukum; Tidak ada tempat untuk liberalisme. Pasal 33 UUD 1945 menjamin kepentingan rakyat dengan menciptakan kemakmuran dan kepastian penghidupan yang layak dan tidak menciptakan penindasan dan penghisapan ( exploitation d’lomme parlon ). Right Essay! Bung Karno dan Bung Hatta menyatakan untuk mengimplementasikan hal tersebut, diperlukan ekonomi berencana ( planned economy ) atau perencanaan terpusat. History Mark Scheme! Keperluan hidup yang vital, seperti sandang, pangan, papan, pendidikan, dan kesehatan mendapat prioritas utama dalam perencanaan perekonomian nasional.

Rakyat juga harus mendapat air, listrik, gas, dan BBM yang cukup dan murah karena barang-barang tersebut penting bagi rakyat. Right! Perusahaan transportasi juga harus berfokus pada pelayanan keperluan masyarakat, tidak profit oriented . Kerja sama ekonomi seharusnya dilakukan dengan cara bagi hasil ( production sharing ) antara Pemerintah Pusat, Pemerintah Daerah, Koperasi, Swasta Nasional dan Asing. Economic Impact! Proyek-proyek didanai dari kredit luar negeri, sedangkan pembayarannya dilakukan dengan sebagian hasil dari proyek tersebut. Right! Kepemilikan dan pimpinan harus tetap ada di tangan pihak Indonesia. Coursework! Barang impor seharusnya hanya menjadi pelengkap produksi domestik. Right And Wrong! Walaupun demikian, ekspor dan impor harus berada pada hubungan yang seimbang, artinya ekspor diperlukan untuk membayar impor.

Seperti telah dikemukakan di atas, pasal 33 UUD 1945 belum mampu diimplementasikan. Economic Analysis Study! Bahkan, dapat dikatakan baru sebatas normatif. And Wrong Essay! Banyak cabang produksi yang vital dikelola oleh swasta atau investor asing. Aqa History Coursework Evaluation! Freeport, ExxonMobil, Newmont adalah contohnya. Dalam berbagai segi, pengelolaan ekonomi kita sekarang ini cenderung liberal. And Wrong! Bahkan, Indonesia dianggap sebagai negara paling liberal di antara negara-negara liberal. Aqa History A Level Source! Hal yang ironis, di satu sisi kita tetap mempertahankan pasal 33 UUD 1945, namun di sisi lain, produk hukum di bawahnya justru menyimpang.

Pada tahun 1994 terjadi krisis ekonomi yang melanda Amerika Latin. And Wrong! Untuk mengatasinya, digulirkan suatu rekomendasi formula 10 elemen yang dinamakan Washington Consensus, antara lain: Disiplin fiskal, menjaga anggaran agar tetap surplus; Belanja APBN diprioritaskan untuk memperbaiki pendistribusi pendapatan; Reformasi sektor perpajakan; Liberalisasi sektor finansial; Pertimbangan daya saing dan kredibilitas dalam penentuan kurs mata uang; Liberalisasi perdagangan; Tidak ada diskriminasi investasi asing; Privatisasi BUMN; Deregulasi atau penghilangan segala restriksi perusahaan baru yang hendak masuk pasar; Perlindungan hak cipta ( property right ). Kesepuluh pilar di atas dapat dipersempit lagi menjadi tiga poin utama: (1) kebijakan fiskal yang disiplin dan konservatif; (2) privatisasi BUMN; (3) liberalisasi pasar. Berbagai perdebatan akan pro-kontra neoliberalisme tampaknya mengambil Washington Consensus tersebut sebagai tolok ukur. Ocr A2 Mark Scheme! Contoh yang nyata: privatisasi BUMN. Masalahnya, apakah dengan sistem neoliberalisme, rakyat menjadi makmur dan tidak perlu terjadi krisis ekonomi? Korea Selatan mungkin kelihatan berhasil dengan sistem neoliberalismenya, namun ada campur tangan Amerika Serikat untuk menghadapi Korea Utara dan Cina. Essay! Amerika Serikat memberikan bantuan dan perhatian yang besar untuk menumbuhkan perekonomian Korea Selatan.

Bagaimana dengan Indonesia? Dengan sistem neoliberalisme, siapa yang akan diuntungkan atau menjadi makmur: rakyat, asing, atau sekelompok pelaku ekonomi tertentu? Tinggalkan Balasan Batalkan balasan. Ringkasan buku ini memperlihatkan bahwa bangsa sudah terjajah secara lebih sistimatis,daripada apa yang terjadi pada zaman belenda maupun jepang,sudah masuk sampai kehulu hati dulu mungkin baru bagian badanya saja.Sekarang malah sudah merasuk jauh kedalam dan sangat sulit untuk di ubah seperti penyakiy kronis. Bajingan para kelompok negara maju itu artinya…mereka bullshit….mmberitakan negara mrk kaya raya katanya…. Coursework Source! hua…ha..ha..ha…